fbpx
[get_banners]

Дайджест новин  “Підприємництво і право” з 30.01.2023 по 06.02.2023 р.

In: Дайджести новин законодавства і практики 07 Feb 2023 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з 30.01.2023 по 06.02.2023 р.

Який бізнес зобов’язаний встановити POS-термінали у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 000 осіб?

Який бізнес зобов’язаний встановити POS-термінали у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 000 осіб?

З 01.01.2023 згідно з постановою КМУ від 29.07.2022 № 894, усі торговці, які провадять господарську діяльність у населених пунктах з чисельністю населення понад 25 тис. осіб, зобов’язані встановити pos-термінали   незалежно від площі торговельного об’єкту.

За порушення порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги), у тому числі перевищення граничних сум розрахунків готівкою, недотримання установлених законодавством вимог щодо забезпечення можливості розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, встановлена відповідальність ст. 163-15 Кодексу про адміністративні правопорушення, а саме – штраф на ФОП, посадових осіб юридичної особи від 100 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1700 – 3400 грн). Якщо  таке порушення вчинено суб’єктом господарювання протягом року повторно – штраф від 500 до 1000 НМДГ (8500 -17000 грн).

Також у ДПС повідомили, що протягом 2022 року в ході здійснення податкового контролю підрозділами податкового аудиту ДПС виявлено понад 1200 порушень, відповідальність за які передбачена ст. 163-15 КУпАП, за результатами чого розмір штрафів згідно з винесеними постановами органами ДПС у справах про адміністративні правопорушення склав понад 2,8 млн гривень.

Враховуючи вищевикладене, у ДПС звертають увагу платників податків на необхідність дотримання вимог діючого законодавства в частині забезпечення можливості здійснення безготівкових розрахунків (у тому числі з використанням електронних платіжних засобів, платіжних застосунків або платіжних пристроїв).

За матеріалами офіційного вебсайту Державної податкової служба України


Скарги та звернення працівників ДПС та Держпраці розглядатимуть разом 

Скарги та звернення працівників ДПС та Держпраці розглядатимуть разом 

У ДПС повідомили, що для забезпечення якісного відпрацювання скарг та звернень громадян, що надходять до органів Держпраці з питань неоформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами), такі скарги та звернення будуть надсилатися до органів ДПС для вжиття відповідних заходів реагування.

Відповідно до норм Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об’єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом, у тому числі, на дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи) за наявності підстав, передбачених п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, а саме:

  1. у разі коли за результатами перевірок інших платників податків виявлено факти, які свідчать про можливі порушення платником податків законодавства щодо виробництва та обігу підакцизних товарів, здійснення платником податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, та виникає необхідність перевірки таких фактів;
  2. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації від державних органів або органів місцевого самоврядування, яка свідчить про можливі порушення платником податків законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, зокрема, щодо здійснення платниками податків розрахункових операцій, у тому числі із забезпеченням можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, ведення касових операцій, наявності патентів, ліцензій та інших документів, контроль за наявністю яких покладено на контролюючі органи, виробництва та обігу підакцизних товарів;
  3. письмового звернення покупця (споживача), оформленого відповідно до закону, про порушення платником податків установленого порядку проведення розрахункових операцій, у тому числі незабезпечення можливості проведення розрахунків за товари (послуги) з використанням електронних платіжних засобів, касових операцій, патентування або ліцензування;
  4. неподання суб’єктом господарювання в установлений законом строк обов’язкової звітності про використання РРО та/або ПРРО, розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, подання їх із нульовими показниками;
  5. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах і пального, та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, та/або масовими витратомірами, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері регулювання виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, пального;
  6. у разі виявлення за результатами попередньої перевірки порушення законодавства з питань, визначених у пункті 75.1.3 ПКУ
  7. у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про використання праці найманих осіб без належного оформлення трудових відносин та виплати роботодавцями доходів у вигляді заробітної плати без сплати податків до бюджету, а також здійснення фізичною особою підприємницької діяльності без державної реєстрації.

За матеріалами офіційного вебсайту Державної податкової служба України


Як податкова розглядає питання виключення суб’єкта господарювання з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості?

Як податкова розглядає питання виключення суб’єкта господарювання з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості?

У ДПС надали відповідні роз’яснення.

Згідно з п. 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165, питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв’язку з урахуванням вимог Законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», від 05 жовтня 2017 року № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01 червня 2020 року № 261).

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

– договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

– договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

– первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

– розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

– документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

– інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у м. Києві


З 08.02.2023 р. діятимуть зміни щодо реєстрації ПН/РК під час воєнного стану

З 08.02.2023 р. діятимуть зміни щодо реєстрації ПН/РК під час воєнного стану

Президент України підписав Закон від 12.01.2023 №2876 «Про внесення змін до підрозділу 8 розділу ХХ Податкового кодексу України щодо заборони перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування» (законопроєкт № 8079).  

Документом встановлено, що: 

  1. на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців після його припинення продовжено граничні терміни реєстрації податкових накладних:

– для ПН/РК, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, – реєстрація здійснюється до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

– для ПН/РК, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, – реєстрація здійснюється до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

– для РК, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача – платника податку,  в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг  їх постачальнику, – протягом 18 календарних днів з дня отримання такого РК отримувачем (покупцем);

  1. на період дії воєнного стану та протягом 6 місяців після його припинення зменшено штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію ПН/РК до 2-5-10-15-25% суми ПДВ замість 10-20-30-40-50% залежно від строку такого порушення; 
  2. на період дії воєнного стану збільшено час роботи електронних сервісів податкових органів – з 8:00 до 20:00 (наразі до 18:00), а операційний день, на який припадатиме граничний строк реєстрації податкових накладних, триватиме з 0:00 до 24:00.

Закон України “Про внесення змін до розділу XX “Перехідні положення” Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування” № 2876-IX від 12.01.2023 р.


Скасовано звіт про квоту 5% з працевлаштування 

Скасовано звіт про квоту 5% з працевлаштування 

З 27.01.2023 р. роботодавцям не потрібно  інформувати щороку службу зайнятості про дотримання 5% квоти для працевлаштування окремих категорій громадян. 

Мінекономіки наказом від 29.12.2022 №5574 визнав таким, що втратив чинність наказ Мінсоцполітики від 16.05.2013  №271, яким було затверджено: 

– Порядок надання роботодавцями державній службі зайнятості інформації про зайнятість та працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню; 

– звіт “Інформація про зайнятість і працевлаштування громадян, що мають додаткові гарантії у сприянні працевлаштуванню за 20__ рік”. 

Його подавали щороку не пізніше 1 лютого після звітного року.

Нагадуємо, що Законом № 2622-IX від 21.09.2022 р. “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування служби зайнятості, соціального страхування на випадок безробіття, сприяння продуктивній зайнятості населення, у тому числі молоді, та впровадження нових активних програм на ринку праці” скасовано обов’язок для роботодавців дотримуватись 5% квоти для працевлаштування окремих категорій громадян.

Наказ Мінекономіки від 29.12.2022  № 5574 “Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства соціальної політики України від 16 травня 2013 року № 271”

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X