fbpx
[get_banners]

Бухгалтерія для ІТ компаній

Напишіть кроли вам зручно отримати дзвінок
[contact-form-7 id="3679" title="Отримати дзвінок"]
Заповніть опитувальник і отримайте безкоштовну консультацію і детальну письмову інформацію від нашого фахівця про умови надання послуг з бухгалтерського обліку

контакти Бухгалтерської компанії "Збережені активи" +38 (032) 247-04-00+38 (067) 673-35-99 e-mail:   za@zkg.ua 

Сфера інформаційних технологій - одна з найбільш стрімко зростаючих. Її розвиток з року в рік пришвидшується та поглиблюється у всьому світі, в тому числі і на території України. Сьогодення настільки насичене різноманітною технікою, гаджетами та інструментами, робота яких базується на певних програмах, що написання, доповнення, зміна, коригування та вдосконалення програмного забезпечення - одна з основних складових сучасного господарювання. Тим не менше, діяльність IT-компаній є доволі специфічною, якщо порівнювати з іншими видами послуг. Це відображено, в тому числі, в українському та міжнародному законодавстві багатьох країн Європи та світу. Відповідно, підприємства ІТ-галузі мають певні особливості щодо оподаткування, отримання доходів та пільг тощо. Зокрема, актуальними також є бухгалтерія і оподаткування для ІТ-компаній, які зареєсрувалися резидентами Дія Сіті  і в цілому застосування пакету законів про Дія Сіті (Diia Sity). Не варто забувати й про те, що загальні принципи господарської діяльності таких компаній, їх фіскального навантаження, специфіки отримання прибутку тощо залежать і від форми, в якій буде здійснюватися така діяльність і яка, в свою чергу, визначить джерела та обсяги отримання прибутку та сплати податків, зборів, відрахувань і т.д..
Як отримати максимальний фінансовий результат та мінімізувати фіскальний тиск на компанію?
Як правильно вести господарську діяльність на території Україні IT-підприємствам, щоб не ускладнювати робочий процес та підготовку планової звітності?
Як уникнути високих ризиків (в тому числі й податкових) та залучити партнерів і працівників до роботи на найбільш вигідних для усіх сторін умовах?
На ці та інші запитання дасть відповідь досвічений ІТ-бухгалтер-професіонал, а краще - фахова команда висококваліфікованих спеціалістів у галузі обліку, аудиту та фінансового менеджменту ІТ-підприємств.

Бухгалтер в ІТ-компанію: штатний працівник чи залучений спеціаліст?

За консервативною традицією, як правило, в більшості ІТ-підприємств передбачена вакансія головного бухгалтера. Часто, окрім нього, також в ІТ-компанії працюють один або декілька бухгалтерів, менеджерів з обліку й аудиту, фахівців з фінансового менеджменту. Усе це передбачає суттєві витрати на оплату праці, відрахування у соціальні фонди, створення робочих місць та забезпечення працівників необхідною технікою, засобами зв’язку, витратними матеріалами тощо. Втім усе це не гарантує добросовісного та високопрофесійного виконання покладених обов’язків, відповідно до бухгалтерських стандартів та податкових правил. Без наявності широкого досвіду роботи конкретно в сфері ІТ штатні бухгалтери часто припускаються поширених помилок:

  • передача прав на володіння результатами інтелектуальної діяльності ІТ-розробників часто проводиться операцією надання послуг, а це веде за собою зобов‘язання сплатити ПДВ, в той час, як роялті від передачі прав на інтелектуальну власність не обкладаються податком на додану вартість;
  • аналогічно роялті на передачу прав на результати інтелектуальної діяльності програмістів можуть бути банально замінені статтею виплати заробітної плати, яка в свою чергу також підлягає нарахуванню відрахувань у соціальні фонди (22%, тобто більше, ніж одна п’ята!), та військового збору (1,5%), що разом збільшує непродуктивні витрати звітного періоду майже на чверть;
  • багато неточностей та хибних даних, що є підставою для невиправданих фінансових втрат, зустрічається в проведенні витрат на розробку програм та додатків, баз даних, веб-сторінок різної складності тощо;
  • некоректний облік активів (особливо нематеріальних) призводить до надмірного оподаткування компаній, в тому числі й підприємств IT-галузі;
  • крім цього, бухгалтерський облік і особливості оподаткування гіг-контрактів персоналу ІТ-компаній в Дія Сіті, як і взаємовідносин з підрядниками ФОПами, має свої особливості.
    .

Щоб уникнути наведених вище недоліків у роботи відділу бухгалтерії та убезпечити себе від непомірного фіскального навантаження та інших ризиків, слід обирати виключно спеціалістів, що володіють багаторічним досвідом роботи з фірмами даного профілю. Таких в Україні, на жаль, поки небагато, оскільки компанії з розробки програмного забезпечення та інформаційних технологій розташовані переважно в Києві, Львові та ще декілько- містах-мільйонниках і донедавна їх кількість була доволі незначною. Це пояснює відсутність практичного досвіду з обліком на IT-підприємствах у пересічних спеціалістів, що наймаються на роботу в штат. Проте останні кілька років продемонстрували швидкий розвиток галузі та створення сотень нових компаній, що надають послуги у програмуванні, створенні та веденні баз даних, обслуговуванні сайтів та розміщенні даних на веб-вузлах, обробці інформації та створення текстового й графічного контенту тощо. Існує декілька способів залучення вузькопрофільного фахівця на найбільш вигідних умовах:

  1. співпраця з компанією, що готує таких спеціалістів та надає з їх допомогою відповідні послуги на умовах аутсорсингу;
  2. залучення фахівця з такої компанії до постійної роботи в межах офісу компанії, тобто користування його послугами з 9 до 18 щодня так само, як роботою штатного бухгалтера;
  3. підготовка та навчання власного бухгалтера за програмою такою компанії, отримання від її спеціалістів консультацій та періодичної оцінки діяльності власного штатного бухгалтера з боку високопрофільних фахівців.

Усі ці опції можливі при співпраці з Бухгалтерською компанією “Збережені активи” , яка пишається багаторічним досвідом співпраці з десятками українських, європейських та світових ІТ-компаній.

Переваги спеціалістів бухгалтерської компанії “Збережені активи”

Щоб переконатися у високому професіоналізмі обраного фахівця достатньо прослідкувати за його роботою та оцінити обсяг зменшення (або ж оптимізації) нарахованих до сплати податків, зборів та інших відрахувань до державного й місцевих бюджетів за поточний період і порівняти такі результати з цифрами попередніх звітних періодів. Втім незначні нараховані суми до сплати податків іноді можуть говорити про некоректний облік, неуважність спеціаліста, умисне ухиляння від сплати податків тощо. А це, в свою чергу, загрожує не лише суттєвими штрафами, а й можливою адміністративною чи кримінальною відповідальністю. Ось чому важливо довірити бухгалтерію компанії досвідченим спеціалістам з високим рейтингом. Консультанти Бухгалтерської компанії “Збережені активи” тісно співпрацюють з провідними підприємствами-розробниками в сфері інформаційних технологій у Львові та інших містах Україні. Вони завжди готові надати інформацію для отримання рекомендацій та відгуків про роботу конкретного спеціаліста і Бухгалтерської компанії “Збережені активи” в цілому. Усіх фахівців, що пройшли жорсткий відбір, практичну перевірку та стали частиною команди Бухгалтерської компанії “Збережені активи” , відрізняють:

  • наявність значного досвіду співпраці з ІТ-компаніями та веденням бухгалтерії юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, що спеціалізуються на наданні послуг у сфері програмування та інформаційних технологій;
  • володіння сертифікатом міжнародного рівня САР/СІРА, що затверджує у бухгалтера наявність специфічних практичних навичок у веденні обліку за міжнародними стандартами (обов'язкова опція для замовників-іноземців). Якщо ви в тому числі надаєте послуги з розробки продуктів та супроводі роботи для нерезидентів, це стане вашою значною перевагою в очах замовника;
  • попереднє проведення експрес-аудиту на запит клієнта з вивченням детальної картини господарювання та сплати компанією податків на протязі попередніх звітних періодів;
  • володіння специфікою операцій з обліку і передачі об'єктів права інтелектуальної власності і  особливостями обліку для Дія Сті (Diia.Sity.)

Кожен професіонал нашої команди - це відповідальний, організований, оперативний, досвідчений бухгалтер, що зарекомендував себе протягом років співпраці з учасниками високотехнологічного ринку в Україні та поза її межами.

Проведення перевірки попередньої облікової діяльності та покращення фіскальної картини

Одним з найбільш дієвих та необхідних методів на першому етапі співпраці ІТ-компанії та високопрофесійного фахівця з обліку й аудиту є експрес-аудит. Він дозволяє вивчити результати господарської діяльності компанії в попередні періоди, особливості функціонування та ефективність обраних схем господарювання й створення фіскального навантаження. Часто найбільші недоліки обраних способів діяльності та обліку видно вже з першого погляду спеціаліста на фінансову звітність підприємства. Для повного проведення експрес-аудиту й отримання цілісної картини в залежності від масштабів ІТ-компанії та особливостей її роботи достатньо 3-5 днів. Це означає, що в рамках одного робочого тижня можна:

  • виявити фатальні помилки стосовно оформлення видів діяльності, а також витрат та активів підприємства;
  • знайти ефективні та абсолютно законні шляхи зниження надмірного фіскального навантаження уже в поточному звітному періоді;
  • анулювати або суттєво знизити невиправдані фінансові ризики та втрати, яких можна уникнути в майбутньому;
  • знайти шляхи компенсації (повернення до бюджету компанії) сплачених коштів або їх перезарахування на майбутні звітні періоди;
  • виявити приховані резерви та перспективний потенціал для ефективного використання активів;
  • обрати альтернативні схеми ведення господарської діяльності, створення та продажу результатів інтелектуальної діяльності, високорентабельного надання послуг та консультації тощо.

Бухгалтерська компанія “Збережені активи” ставить перед собою амбітні цілі, покликані зробити бізнес в галузі IT ще більш прибутковим, зручним та автоматизованим. Ми вчимося у світових лідерів використовувати потенціал та можливості з максимальною користю для своїх клієнтів та прагнемо допомогти кожному, хто звертається до нас, збільшити свої доходи, одночасно зменшуючи витрати, ризики та час на фінансовий, податковий і бухгалтерський облік. Сучасний, високотехнологічний, професійний та простий бізнес - це запорука його розвитку та зростання, росту наших клієнтів разом з нами, збільшенню їх прибутку та активів для розробки нових надсучасних вітчизняних проектів місцевого, загальноукраїнського та світового рівня.

(60 - 4.92 - 5)
X