Реєстрація касового апарату – що необхідно знати ?

Вже з 1 квітня 2021 року всі українські підприємці, за винятком першої групи, в разі продажу товарів і надання послуг з використанням готівкових та безготівкових розрахунків, зобов’язані будуть вести реєстр розрахункових операцій з подальшим видрукуванням відповідних розрахункових документів. Для цього їм знадобиться зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим касовий апарат, він же PPO (реєстратор розрахункових операцій), ККА (контрольно-касовий апарат) або ККМ (контрольно-касовий модуль).

Безумовно, зайнятися підготовкою до реєстрації касового апарату кожен суб’єкт господарювання може особисто. Але … Не факт, що цей процес не відніме у нього багато часу і сил, а також не призведе до зайвих витрат. Адже навіть весь час утримуючи «руку на пульсі», складно не пропустити важливі зміни в законодавстві. Зовсім інша справа, якщо подібним питанням займатимуться справжні знавці своєї справи, такі як фахівці з холдингу професійних послуг ЗКГ. Вони не тільки швидко і доступно пояснять індивідуальним підприємцям (ІП), в яких випадках доцільно застосовувати подібні механізми, а й оперативно подадуть до податкової служби всі необхідні документи для їхньої реєстрації, перереєстрації або зняття з обліку.

Порядок реєстрації касового апарату: актуальна процедура введення в експлуатацію PPO в Україні

Який порядок реєстрації PPO в Україні? Як поставити на облік касовий апарат особисто? Які терміни установки онлайн кас для ІП? Сьогодні ці та багато інших аналогічних питань все частіше спливають в пошукових системах українських представників малого бізнесу. З огляду на гостроту цього питання для величезної «цільової» аудиторії, пропонуємо розглянути актуальну процедуру введення в експлуатацію контрольно-касового модуля (ККМ), реалізувати яку можна також і через Електронний кабінет платника податків. Отже, реєстрації PPO передбачає наступний порядок:

  • перший крок – вибір і купівля касового апарату: здійснюється відповідно до потреб бізнесу;
  • наступний етап – вибір Центру сервісного обслуговування PPO (ЦСО) і укладення з ним договору на ремонт і сервісне обслуговування апарату – вимога, передбачена законодавством. Договір укладається в електронному вигляді, про що ЦСО і повідомляє Державну податкову службу;
  • далі – подача заяви про реєстрацію касового апарату. Завдяки Електронному кабінету платника податків, сьогодні поставити на облік PPO індивідуальному підприємцеві (ІП) не так уже й складно. Адже замість цілого пакету документів йому достатньо заповнити заяву про реєстрацію касового модуля в електронному вигляді. Для паперового документообігу передбачено реєстраційну заяву за формою №1-PPO. Заповнений документ подається в органи ДПС за основним місцем обліку суб’єкта господарювання, як платника податків. Після чого (протягом двох робочих днів) посадова особа контролюючого органу приймає рішення про можливість реєстрації PPO, звичайно, якщо немає підстав для відмови, надаючи в ЦСО інформацію у вигляді довідки про резервування для нього фіскального номера;
  • подальша дія – введення касового апарату в експлуатацію. Цим займається уповноважений співробітник ЦСО, з яким попередньо було укладено договір на обслуговування PPO. На підставі отриманої довідки про резервування фіскального номера він проводить ряд таких операцій: фіскалізує контрольно-касовий модуль (ККП), підключає його до еквайра та опломбовує. Ця процедура відбувається протягом трьох робочих днів. Після введення PPO в експлуатацію, ЦСО зобов’язаний надати акт і довідку про його опломбування до органів ДПС (можна електронний варіант), а підприємцю видати оригінал документа в паперовому вигляді;
  • наступна операція – безпосередня реєстрація касового апарату в податковій службі. Не пізніше, ніж через два дні після отримання документів від ЦСО, відповідальний співробітник Державної фіскальної служби повинен видати підприємцю реєстраційне свідоцтво, яке засвідчує реєстрацію PPO в контролюючому органі;
  • завершальний етап – установка касового апарату в належне місце і його підключення до мережі Інтернет. Цю процедуру здійснює співробітник ЦСО. 

Важлива деталь: реєстрація резервного контрольно-касового модуля (ККП) виконується в аналогічному порядку, як і реєстрація основного РРО. З однією лише різницею – у випадку з реєстрацією резервного PPO в правому верхньому кутку реєстраційного свідоцтва робиться відмітка «Резервний», в першому його рядку вказується назва та адреса підрозділу, де він буде зберігатися, а в інших графах – найменування та адреси одиниць господарювання, де його будуть експлуатувати. Що стосується реєстрації портативних касових апаратів, які найчастіше використовуються у випадках доставки товарів покупцям і дозволяють проводити розрахункові операції безпосередньо на місці, де вони реалізуються, то процедура – незмінна. Тобто їхня реєстрація здійснюється в загальному порядку. Єдине, що в заяві вказується назва та адреса господарської одиниці, де будуть реалізовуватися товари та здійснюватися розрахункові операції.

Установка касового апарату (PPO): терміни й вартість

Бажаєте уникнути штрафів і санкцій від податкової служби? У такому випадку неодмінно оснастіть власну господарську одиницю касовим апаратом, оперативно зареєструвати який допоможуть фахівці холдингу професійних послуг «Західна консалтингова група». Чому вигідно довірити реєстрацію PPO саме нам? Все просто:

  • оскільки ця процедура – обов’язкова вимога законодавства, то виконати її важливо правильно і без претензій з боку контролюючих органів. Але для цього, як відомо, потрібні ґрунтовні знання процедури та законодавчої бази. А у кого, як не у практикуючих юристів і бухгалтерів, їх більш ніж достатньо?
  • порядок реєстрації касових апаратів періодично змінюється. Щоб не витрачати час на вивчення нових правил (у вас ця процедура може зайняти від двох тижнів до місяця), довіртеся професіоналам, які постійно стежать за всіма змінами в законодавстві, тому знають напевно, як правильно і в які терміни оформити PPO. Після того, як наші фахівці подадуть документи в ДПС, до моменту отримання реєстраційного свідоцтва в середньому проходить 7-10 днів;
  • з нами ви економите не тільки дорогоцінний час і нерви, а й грошові ресурси. Безумовно, сьогодні процедура реєстрації касового апарату спрощена. Але без грамотно оформлених документів, ви можете отримати відмову, що призведе до фінансових втрат. У той час як ми гарантуємо позитивний результат. Та й до того ж, вартість наших послуг – «не захмарна», а отже цілком «по кишені» і юридичній особі, і індивідуальному підприємцеві (ІП).

Крім взаємодії з відповідальними співробітниками ДПС та працівниками сервісних центрів, в разі необхідності ми готові допомогти вам купити сам контрольно-касовий модуль (ККП) за вигідною ціною.

Реєстрація касового апарату: необхідні документи

Щоб нашим фахівцям з першого разу вдалося отримати дозвіл для вас на установку та експлуатацію PPO, вам необхідно подати такі документи:

  • копії відповідних сторінок паспорта та ІПН – для фізосіб;
  • виписку про реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності;
  • договір купівлі-продажу касового апарату та його паспорт;
  • договір про технічне обслуговування і ремонт РРО;
  • договір оренди або будь-який інший документ на право власності або тимчасового використання господарської одиниці, на якій планується використання PPO.

Цікавить: чи потрібен касовий апарат для ІП на спрощеній системі? А можливо у вас виникли інші схожі запитання? Фахівці холдингу професійних послуг ЗКГ обов’язково допоможуть знайти відповіді на них.

Перереєстрація, скасування реєстрації та зняття з обліку касового апарату: короткий алгоритм дій

Перш за все, варто згадати про те, що касовий апарат (PPO) – це найважливіший елемент торгової діяльності, на придбання якого бізнесменам доводиться витратитися. Тому не дивно, що у деяких з них виникає логічне запитання: чи можливо експлуатувати контрольно-касовий модуль (ККП) в іншому місці торгівлі, ніж зазначено в реєстраційному свідоцтві? Якщо так, то, що для цього потрібно?

Перше, що необхідно зробити для того, щоб з’явилася можливість застосовувати касовий апарат в іншій господарській одиниці (торговельній точці), – це перереєструвати його. Для цього необхідно подати в ДПС такі документи:

  • реєстраційну заяву з позначкою “Перереєстрація”;
  • реєстраційне свідоцтво.

На їхній підставі відповідальна особа контролюючого органу здійснює перереєстрацію PPO шляхом внесення відповідних змін до програмного забезпечення. Ця процедура займає не більше двох робочих днів з моменту подачі документів. Через цей час суб’єкт господарювання отримує нове реєстраційне свідоцтво.

Втім, для перереєстрації касового апарату є й інші підстави. Зокрема такі:

  • зміна даних про суб’єкт господарювання, зазначених у реєстраційному посвідченні. А саме: податкового номера, серії та номера паспорта, найменування та сфери експлуатації PPO;
  • виявлення розбіжностей або помилок в записах реєстраційного свідоцтва;
  • втрата реєстраційного документа або його непридатність для подальшого використання.

У всіх цих випадках суб’єкт господарювання або його представник протягом п’яти робочих днів повинен звернутися до контролюючого органу із заявою про перереєстрацію касового апарату.

Що стосується зняття з реєстрації контрольно-касового модуля (ККП), то «приводів» для цього може бути декілька:

  • в добровільному порядку – скажімо, якщо виникло бажання припинити бізнес або змінити напрямок діяльності (наприклад, при переході на 1 групу єдиного податку, коли касовий апарат не потрібен). Інший варіант: зміна власника PPO. Крадіжка РРО – ще одна підстава для скасування його реєстрації (у цьому випадку разом із заявою в ДПС надається копія протоколу з поліції); 
  • примусове зняття з обліку касового модуля співробітниками податкового органу. Це трапляється якщо: закінчився термін служби або період експлуатації PPO, зазначений в паспорті; було встановлено, що конструкція касового апарату або його програмне забезпечення не відповідає представленій модифікації; було виявлено, що реєстратор розрахункових операцій використовується у сфері, не передбаченій державним реєстром для цієї моделі.

Немає часу на вивчення всіх тонкощів, пов’язаних з постановкою на облік касового апарату? Наші фахівці завжди готові прийти на допомогу, пропонуючи вам послугу реєстрації PPO «під ключ».

Реєстрація касового апарату: що варто знати?

Усі фізичні особи-підприємці, крім першої групи, що здійснюють розрахунки з покупцями (готівкою, з використанням банківських карток), зобов’язані застосовувати реєстратори розрахункових операцій (РРО). Ці правила набули чинності з 1 квітня 2021 року. Тобто підприємці, які продають товари чи надають послуги, повинні мати зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим касовий апарат. Такий пристрій може бути класичним РРО (контрольно-касовий апарат) або програмним РРО (наприклад, ПРРО на смартфоні чи планшеті).

Попри певну спрощеність, процедура реєстрації касового апарата є регламентованою і потребує уважності до деталей, дотримання законодавчих вимог, а також технічної готовності. Хоча підприємець може виконати всі дії самостійно, без глибокого знання нормативної бази ризик помилки високий. Саме тому все більше суб’єктів господарювання делегують цю задачу професійним бухгалтерам або консалтинговим компаніям. Фахівці холдингу «Західна консалтингова група» мають відповідні досвід і знання, тому реєструють РРО швидко, безпечно й у межах законодавства. Спеціалісти оперативно підготують необхідний пакет документів, подадуть заяву до податкової, отримають фіскальний номер, забезпечать фіскалізацію та подальший супровід апарату в експлуатації.

Як проходить реєстрація РРО: алгоритм дій

Процес реєстрації касового апарату складається з кількох етапів. Спершу підприємець має вибрати відповідну модель РРО або ПРРО, яка відповідає типу бізнесу, кількості чеків, режиму роботи. Далі потрібно укласти договір із Центром сервісного обслуговування (ЦСО), який відповідає за встановлення, обслуговування та ремонт пристрою. Наступні дії:

  • Подається заява до податкової — її можна оформити на папері (форма № 1-РРО) і в електронному вигляді через Електронний кабінет платника.

  • У заяві вказуються ключові параметри: модель апарата, місце використання, контактна інформація, дані підприємця.

  • Податкова служба протягом двох робочих днів резервує фіскальний номер для пристрою і надає довідку. На основі цієї довідки фахівці ЦСО проводять фіскалізацію РРО: програмують апарат, опломбовують, підключають до еквайра, тестують і вводять в експлуатацію.

  • Протягом трьох днів ЦСО надсилає в податкову акт введення в експлуатацію та довідку про опломбування, а підприємцю видає оригінали.

Завершальним етапом є отримання реєстраційного посвідчення від податкової служби, яке підтверджує офіційне введення РРО в обіг. Якщо реєструється резервний апарат, у свідоцтві ставиться позначка «Резервний» і вказується місце зберігання. Процедура аналогічна і для портативних РРО, що застосовуються у разі виїзної торгівлі чи доставки товарів. Основна відмінність — у заяві зазначається адреса мобільної торгівельної точки.

Перереєстрація, зняття з обліку та професійна допомога

Реєстрація РРО — це лише початок роботи з касовим апаратом. У процесі діяльності може виникнути необхідність його перереєстрації. Причини різні: зміна адреси господарської одиниці, втрата документа, зміна власника, зміни в персональних даних підприємця. У таких випадках до податкової подається заява з позначкою «Перереєстрація» разом із чинним реєстраційним свідоцтвом. Податкова служба протягом двох днів вносить зміни в облікову інформацію і видає нове свідоцтво. Якщо підприємство припиняє діяльність або переходить на інший податковий режим, де не потрібен РРО (наприклад, 1 група), або якщо апарат більше не підлягає експлуатації — його необхідно зняти з обліку. Підстави різні: технічні чи програмні невідповідності, завершення терміну дії РРО, крадіжка пристрою. У таких випадках подається відповідна заява, а за необхідності — документ із поліції.

Щоб уникнути зайвих клопотів, підприємці дедалі частіше звертаються до професіоналів. Компанія «Західна консалтингова група» пропонує послугу реєстрації РРО «під ключ»: від підбору апарату до повного супроводу у взаємодії з ДПС та ЦСО. Фахівці допоможуть зібрати потрібні документи: копії паспорта, ІПН, витяг із ЄДР, договір купівлі, обслуговування, оренди приміщення). Послуга актуальна для тих, хто відкриває нову точку, планує розширення чи переходить на нову модель касового обліку.

 

(29 - 4.72 - 5)
Реєстрація підприємствРеєстрація змін до статутуЗміна засновників та керівника ТОВЗміна місцезнаходження, перереєстрація юридичної адреси підприємстваРеорганізація підприємствЛіквідація підприємствРеєстрація підприємців ФОППрипинення діяльності підприємцівНадання юридичної адреси місцезнаходження у ЛьвовіРеєстрація касового апарату – що необхідно знати ?Ліцензія на алкоголь
X