WhatsApp, Viber, Telegram +380503254395
Мета: отримати практичний навик в обліку господарських операцій від створення підприємства до складання першої фінансової звітності підприємства (баланс та звіт про фінансові результати). Отримати впевненість в комплексному розумінні всіх процесів на підприємстві.
Тривалість: 40 академічних годин (10 занять по 4 академічних години)
Короткий опис. Рівень головного бухгалтера невеликого підприємства. Даний модуль побудований на прикладі комплексної задачі, яка містить в собі набір стандартних, типових ситуацій з моменту заснування підприємства, в процесі його господарської діяльності та складення першої фінансової звітності. Вид діяльності охоплює і виробництво і продаж товарів та надання послуг.
На сьогодні до професії бухгалтера висуваються одні з найвищих вимог у сфері економіки. Бухгалтерія — це мова бізнесу. Саме тому ведення бухгалтерського обліку є обов’язковим навіть у невеликій компанії. Відповідно до законодавства, підприємства мають право на власний розсуд обирати одну з чотирьох форм бухгалтерського обліку:
Незалежно від того, яка форма бухгалтерського обліку обрана, фахівці, які її ведуть, мають однаково бездоганно володіти професійними навичками. Фахівець із ведення бухгалтерського обліку на підприємстві проводить касові операції, розрахунок заробітної плати, собівартості продукції, здійснює податкові відрахування тощо.
Розглянемо більш докладно інформацію, яка стосується бухгалтерського обліку на підприємстві. У це поняття входить вимірювання, реєстрація, накопичення, узагальнення та передача різної інформації, яка стосується діяльності установи. Це необхідно для того, щоби зовнішні та внутрішні користувачі могли приймати відповідні рішення. Внутрішніми користувачами бухгалтерської звітності підприємства вважаються керівники, засновники, учасники та власники майна, а зовнішніми — інвестори, кредитори та ін. Об’єктами бухгалтерського обліку є: майно підприємства, зобов’язання та господарські операції, які здійснюються в процесі діяльності.
Основні принципи ведення бухгалтерського облікуВедення бухгалтерського обліку на приватному підприємстві відбувається за певними принципами. Це правила, які регулюють вимірювання, оцінювання та реєстрацію господарських операцій і їхнє відображення у фінансовій звітності. Бухгалтер має керуватися у своїй роботі такими принципами:
У процесі навчання на курсах розглядаються такі питання:
Основні засоби: надходження, ремонт, вибуття, нарахування зносу.Ефективна діяльність будь-якого підприємства забезпечується різними підсистемами, однією з яких є облік основних засобів та контроль за їхнім використанням. Це неможливо без планування їхнього відтворення, обов’язкового закріплення окремих об’єктів основних засобів за конкретними матеріально відповідальними особами, планування графіків ремонтних робіт та їхнє виконання тощо. Основні засоби надходять із метою збільшення потужностей підприємства, заміни зношених засобів новими. Щодо основних завдань з організації обліку, то вони полягають у контролі за збереженням руху основних засобів, правильному оформленні та відображенні в регістрах обліку надходження, переміщення та вибуття, а також відображення та обчислення сум амортизації, контроль витрат на ремонт та результатів від реалізації або іншого вибуття. У бухгалтерії підприємства облік основних засобів ведеться на рахунку 10 «Основні засоби»;
Придбання сировини та матеріалів.Сировина, матеріали, паливо, запасні частини та ін. — це виробничі запаси, які займають вагоме місце серед предметів праці. Запаси — це активи, які утримуються для подальшого продажу, для використання у виробництві продукції або адміністративних цілях, перебувають у процесі виробництва з метою отримання та продажу готової продукції. Для обліку виробничих запасів використовується рахунок 20 «Виробничі запаси», який призначено для узагальнення інформації про рух сировини та матеріалів (зокрема й тих, які перебувають в дорозі або на переробці), будматеріалів, палива, тари та ін. Більшість сировини та матеріалів на підприємстві надходить від постачальників, частина — від підсобних господарств, виробництв із переробки, безкоштовно – від спонсорів. Вони обліковуються за фактичною собівартістю. У кошторисі підприємства бухгалтерія має передбачати кошти на вантажно-розвантажувальні роботи, відшкодування відряджень, доставку тощо.
Формування собівартості реалізованої продукції.Це поняття в бухгалтерському обліку на підприємстві включає виробничу собівартість товарів та інших виробів, які були реалізовані у звітний період, наднормативних витрат (пов’язані з нестачею, псуванням, використанням не за призначенням, неправильним зберіганням). До складу собівартості продукції в бухгалтерському обліку на підприємстві не включаються витрати на адміністративні статті, на збут та інші операційні витрати. Поняття собівартості реалізованої продукції ширше, ніж поняття виробничої собівартості. Реалізованою вона вважається після оформлення накладних, актів, товарно-транспортних накладних та інших документів, відповідно до яких відбувається перехід права власності.
Проведення інвентаризацій. Підприємства мають проводити інвентаризацію активів і зобов’язань із метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку на підприємстві та фінансової звітності. Під час інвентаризації перевіряються та фіксуються у відповідних документах наявність, стан і оцінка активів та зобов’язань. Основними завданнями процедури є: виявлення фактичної наявності основних засобів, грошових коштів у касах та на різних рахунках, бланків суворої звітності тощо, встановлення залишку або нестачі цінностей, виявлення застарілих та не використаних товарно-матеріальних цінностей, дотримання умов зберігання грошових коштів та матеріальних цінностей, а також правил утримання та експлуатації. Також у процесі інвентаризації проводиться перевірка реальної вартості основних фондів, нематеріальних активів, цінних паперів, незавершеного виробництва, витрат майбутніх періодів та ін.
У бухгалтерському обліку на підприємстві інвентаризація класифікується залежно від повноти охоплення (повна, часткова), за організаційною ознакою (планова, позапланова). Проведення цієї процедури є обов’язковим у разі передачі майна підприємства орендарю, передачі державного майна на приватизацію, у період перед поданням річної фінансової звітності, під час призначення нових матеріально відповідальних осіб, у разі встановлення фактів розкрадання майна, за рішенням суду, у разі посадових зловживань, різних стихійних явищ, ліквідації підприємства та в інших випадках, встановлених законодавством.
Облік валютних операцій та розрахунки курсових різниць.У діяльності багатьох підприємств проводяться операції з іноземною валютою, які, потребують розрахунку курсових різниць. Відповідно до положень бухгалтерського обліку на підприємстві їхнє відображення здійснюється і в податковому обліку. Курсова різниця — це різниця між оцінками однакової кількості одиниць іноземної валюти за різними валютними курсами. Під час здійсненні операцій у іноземній валюті вони відображаються в бухгалтерській звітності із застосуванням валютного курсу на дату здійснення. Інколи після первинного визнання об’єктів обліку підприємство має визначати курсову різницю.
Особливості нарахування заробітної плати, соціальних виплат.Здійснення зазначених операцій — важлива складова бухгалтерського обліку на підприємстві. Типовий розрахунок заробітної плати включає такі процедури, як нарахування в розрахунковій відомості (заробітна плата згідно з штатним розкладом або трудовим договором, щомісячна індексація, премії, надбавки, компенсації, розрахунки під час звільнення та скорочення, облік витрат за рахунок фондів соціального страхування, медичне страхування тощо), утримання (за виконавчими документами, заявами працівників, позики, перевищенні лімітів та ін.), розрахунок податків і зборів (податки на доходи фізичних осіб, військові збори), а також нарахування (резерви відпусток, річних бонусів та ін.).
Також під час бухгалтерських курсів буде розглянуто виправлення помилок в обліку та звітності, закриваючі проведення, визначення фінансового результату, складання облікових регістрів та заповнення фінансової звітності. Бухгалтерія на підприємстві — досить складна економічна галузь, яка вимагає не лише глибокого знання основних положень, але й уміння застосовувати їх у практичній діяльності в умовах динамічно змінюваного законодавства.
Повний зміст програми3.1 Облікова політика (вибрати НЕвірну відповідь):
а) визначає, які саме методи амортизації основних засобів підприємство буде використовувати
б) визначає сукупність принципів, методів, процедур, що використовуються підприємством для складання та подання фінансової звітності
в) кожного року станом на перше січня облікова політика підлягає перегляду
3.2 Наступна інформація містить дані про активи та зобов’язання підприємства. Потрібно визначити величину власного капіталу.
Власний капітал підприємства дорівнює:
а) 0
б) 22 900
в) 23 100
г) 33 100
3.3 Проведення в обліку при реалізації запасів є наступні:
а) Дт 36 Кт 28; Дт 90 Кт 79
б) Дт 36 Кт 70; Дт 90 Кт 28
в) Дт 23 Кт 28
г) Дт 70 Кт 36; Дт 90 Кт 28
3.4 Відсутність підпису одержувача коштів на видатковому касовому ордері призведе:
а) до штрафних санкцій у 5-кратному розмірі
б) невидана сума додається до залишку в касі
в) до штрафних санкцій у разі переліміту готівки з врахуванням цієї суми
г) не буде мати жодних наслідків
3.5 Про кошти, видані працівнику під звіт, працівник повинен
а) відзвітувати не пізніше двох днів
б) відзвітувати не пізніше наступного дня
в) відзвітувати не пізніше третього дня з моменту видачі
г) не потребує звітування
ВІДПОВІДІ НА ПИТАННЯПро детальні умови тренінгової програми – склад послуг, тривалість, дата, місце проведення, імена тренерів та їх компетенцію, можна дізнатися звернувшись в компанію.
Для реєстрації на тренінги зателефонуйте будь-ласка до нас в офіс за телефонами:
+38 (032) 247-11-47; +38 (067) 672-54-09
е-mail: apb@zkg.ua
Бухгалтерський облік — важливий елемент управлінської діяльності підприємства, який забезпечує прозорість та ефективність фінансових операцій. Насамперед визначається форма бухобліку, наприклад, загальний або спрощена система для малих підприємств. Також важливо дотримуватися вимог чинного законодавства та міжнародних стандартів. Для ефективного ведення бухгалтерії необхідно чітко розподілити функції серед працівників.
Основою бухобліку є правильне ведення первинної документації, що забезпечує прозорість і точність фінансових операцій. Кожна господарська операція має бути підтверджена відповідними документами: накладними, рахунками-фактурами, платіжними дорученнями. Після збору необхідних документів, їх потрібно зареєструвати в облікових реєстрах, де кожен запис отримує своє відображення згідно з вимогами національних стандартів.
Порядок ведення бухгалтерського обліку на підприємстві також охоплює правильне відображення витрат і доходів, щоб здійснювати моніторинг фінансових результатів та забезпечити точність фінансової звітності.
На підприємстві ведуть два види обліку. Синтетичний відображає загальну картину фінансових операцій. Синтетичні рахунки визначаються в Плані рахунків і слугують для узагальнення даних по всіх операціях. Аналітичний облік деталізує синтетичний і дає змогу відстежувати кожну категорію активів і зобов’язань. Щоб забезпечити точність бухгалтерських даних, підприємство має регулярно проводити інвентаризацію. Це дає змогу:
оцінити фактичний стан майна, товарів, грошових коштів та інших цінностей;
визначити реальну вартість активів для їхнього коректного відображення;
провести коригування, якщо під час інвентаризації виявляються розбіжності між фактичними даними й обліковими записами.
Бухгалтер також має нарахувати та сплатити податки й підготувати фінансову звітність. Фінансова звітність малого підприємства формується на основі синтетичних та аналітичних даних і складається з балансу, звіту про фінансові результати, звіту про рух грошових коштів, пояснювальних записок. Після завершення обліку та складання звітності, усі документи, що підтверджують господарські операції, необхідно архівувати. Зберігати бухгалтерську документацію потрібно не менше 3-х років. Щоб забезпечити правильність і правдивість даних, на підприємстві має бути система внутрішнього контролю. Аудит буває внутрішнім і зовнішнім, що забезпечує додаткову гарантію.
«Академія професійного бухгалтера» пропонує курс «На «ТИ» з бухобліком», що дає змогу учасникам глибоко зануритися в основи ведення бухгалтерії для невеликих підприємств. Протягом 40 академічних годин слухачі здобувають знання, необхідні для ведення обліку господарських операцій на кожному етапі діяльності. Що входить у модуль 3:
Розгляд основних видів фінансової звітності, правил формування та строків подання, а також класифікації підприємств за розмірами.
Процес створення підприємства, визначення статутного капіталу, учасників та облікової політики.
Вивчення обліку основних засобів: надходження, ремонт, знос, ліквідація, продаж та інвентаризація.
Розгляд формування собівартості продукції, класифікація запасів і витрати на придбання товарів.
Трудове законодавство та облік заробітної плати, відпускних, лікарняних, премій і матеріальної допомоги.
Облік валютних операцій і розрахунок курсових різниць.
Облік заборгованості та принципи відображення цих операцій у фінансовій звітності.
Принципи визнання доходів і витрат, визначення фінансового результату.
Складання облікових регістрів і формування фінансової звітності.
Курс передбачає вивчення бухгалтерії й порядок ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на прикладі конкретної комплексної задачі. На заняттях розглядатимуться реальні приклади бухгалтерських операцій, які відображають усі ключові аспекти діяльності компанії, зокрема у сфері виробництва, продажу товарів і надання послуг. Модуль орієнтований на осіб, які прагнуть опанувати професію бухгалтера на практиці й отримати знання для ефективного ведення обліку на підприємствах малого та середнього бізнесу.
Модуль 3 курсу «На «ТИ» з БухОбліком» — це глибоке занурення в практичну частину ведення бухгалтерії на прикладі комплексних завдань. Протягом 40 академічних годин слухачі здобувають навички, необхідні для впевненого обліку господарських операцій, вивчають не лише механіку процесів, а й логіку взаємозв’язків у середині компанії. Курс розрахований на рівень головного бухгалтера малого підприємства та охоплює ключові аспекти: створення підприємства, визначення статутного капіталу, формування облікової політики, класифікацію компанії за розміром і обов’язкові етапи подання звітності. Усі завдання побудовані на прикладі діяльності підприємства, яке займається виробництвом, продажем товарів і наданням послуг.
Студенти вивчають як вести облік основних засобів, купувати матеріали, формувати собівартість продукції, розраховуватися з постачальниками, нараховувати заробітну плату та соціальні виплати. Учасники вивчають, як організовувати інвентаризацію, визначати різницю курсу у валютних операціях, виправляти помилки. Також важливим є блок з обліку дебіторської та кредиторської заборгованості. У підсумку слухачі навчаються вести облік згідно з національними стандартами, формувати повноцінний пакет фінансової звітності, а також використовувати ці дані для прийняття управлінських рішень. Теоретичні знання доповнені кейсами, тестами й реальними практичними прикладами, що дає можливість впевнено діяти в реальних умовах.
Студенти вивчають ключові принципи ведення бухгалтерського обліку: автономність, обачність, послідовність, безперервність, відповідність витрат і доходів. Завдяки детальному розгляду цих принципів, учасники розуміють логіку побудови обліку та здатні ухвалювати обґрунтовані рішення. Курс передбачає:
роботу з обліковими регістрами;
формування внутрішніх документів;
ведення касових операцій;
облік розрахунків із контрагентами;
податкові нарахування і контроль дотримання лімітів.
Учасники навчаються складати платіжні документи, акти виконаних робіт, товарно-транспортні накладні та інші форми, що підтверджують господарські операції. Розглядається також тема організації обліку в умовах використання різних форм, наприклад, найняття фахівця і створення власної бухгалтерської служби. Незалежно від обраної форми, фахівець має володіти однаково високим рівнем підготовки, і саме цей модуль спрямований на досягнення такого рівня. Окремий блок присвячений трудовому законодавству і кадровим питанням. Також розглядається облік в іноземній валюті з урахуванням валютного курсу. Важливу роль у навчальному процесі відіграє підготовка до подання звітності у визначені строки, під час якої учасники формують баланс, звіт про фінансові результати та інші обов’язкові документи з урахуванням змін у законодавстві.
У процесі навчання значна увага приділяється не лише теорії, а й практичним навичкам: ведення синтетичного та аналітичного обліку, організація інвентаризацій, облік і аудит основних засобів на підприємстві, розрахунок курсових різниць і формування собівартості реалізованої продукції. Особливий акцент робиться на правильному нарахуванні заробітної плати, соціальних виплат, розрахунках податків та зборів, а також виправленні помилок. Учасники вчаться працювати з основними бухгалтерськими документами, як-от первинні облікові записи, платіжні доручення, акти виконаних робіт, накладні.
Навчання в «Академії професійного бухгалтера» супроводжується реальними кейсами й тестами, які допомагають закріпити отримані знання, розвинути аналітичне мислення та швидко приймати правильні рішення в типових і нестандартних ситуаціях. Значна увага приділяється адаптації до змін законодавства, що дає змогу бухгалтерам залишатися компетентними навіть у динамічному робочому середовищі. Учасники курсу отримують комплексний інструментарій для ведення бухгалтерії в реальних умовах малого та середнього бізнесу, щоби бути впевненими й компетентними фахівцями, здатними не лише вести облік, а й надавати цінні поради керівникам щодо фінансового планування і контролю.
Підписатися на новини
Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму Підписатися |
Як правильно укласти договір у бізнесі
Специфіка реєстрації потужностей та ведення державного реєстру: поради фахівців
Розпорядження правами інтелектуальної власності
Порядок реєстрації авторського права
Передача прав інтелектуальної власності
Реєстрація промислового зразка
Правовий захист від недобросовісної конкуренції
Субліцензійний договір на використання торгової марки
Реєстрація торгової марки за кордоном
Міжнародна реєстрація торгової марки
Договір про передачу прав на торгову марку зразок
Реєстрація авторських прав на твір
Торгова марка для домену в зоні .UA
Ліцензійний договір на використання твору
Отримання вигод від прав інтелектуальної власності: розробка та реєстрація ліцензійних договорів
Розробка договорів франчайзингу для комерційної концесії – правові аспекти
Реєстрація приватних підприємств
Реєстрація змін до статуту підприємства
Договори і положення про захист комерційної таємниці
Юридичні послуги корпоративних юрисконсультів це