fbpx
[get_banners]

Вебінар Як правильно оформити і зареєструвати торгову марку

In: Відео правова тематика, Статті правова тематика 25 May 2019
контакти Адвокатського бюро “Яновський і партнери”

+38 (032) 247-01-00+38 (067) 000-13-27

е-mail: yp@zkg.ua Viber Messenger Telegram

Вебінар 

Для ввімкнення прямого ефіру, натисніть на кнопку “PLAY” у вікні трансляції нижче

Опис вебінару-практикуму: як правильно оформити та зареєструвати торгову марку в Україні?

За даними офіційної статистики кількість поданих заявок на реєстрацію торгової марки в Україні з кожним роком тільки зростає. Це може означати лише одне: для бізнес-середовища подібний процес набуває все більшого значення. Підтвердженням цього є той факт, що багато підприємців вдаються в питання: який же він тернистий шлях по реєстрації ТМ? Як правильно зареєструвати торгову марку, щоб в майбутньому мати гарний захист? На ці та інші запитання відповість засновник холдингу професійних послуг «Західна Консалтингова Група», досвідчений та висококваліфікований юрист Олексій Яновський.

Отже, якщо вам цікаво дізнатися детальніше про процедуру та порядок реєстрації торгової марки у Львові або будь-якому іншому місті України, то неодмінно перегляньте його вебінар-практикум. В ньому О. Яновський розповідає все про особливості реєстрації торгової марки в Україні: починаючи з того, як варто обирати знаки для реєстрації ТМ і закінчуючи кошторисом та вартістю послуг з реєстрації торгових марок. Для більшої зручності та кращого розуміння вмісту відео, воно розбите на окремі підпункти. Суть кожної частини коротко висвітлимо нижче.

Що може бути торговою маркою – знаком для товарів і послуг?

В першій частині відео Олексій Яновський акцентує увагу на тому, що таке торгова марка, що може бути її об’єктом, а також зупиняється на законодавчій базі, яка регулює порядок реєстрації ТМ.

Отже, як зазначає досвідчений юрист-практик, порядок реєстрації торгової марки в Україні регламентується наступними документами:

  • Кодексами України (Цивільним та Господарським) та законом України «Про охорону прав на знак для товарів і послуг».
  • Міжнародними договорами – «Німецькою угодою про Міжнародну класифікацію товарів і послуг для реєстрації знаків», «Віденською угодою про заснування Міжнародної класифікації зображувальних елементів знаків», «Паризькою конвенцією про охорону промислової власності», «Мадридською угодою про міжнародну реєстрацію знаків», «Угодою про Асоціацію між Україною та Європейським Союзом».
  • Іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до них торгова марка (знак для товарів і послуг) – це позначення або комбінації позначень, які вказують на те, чим послуги і товари одних осіб відрізняються від товарів і послуг інших. Як позначення можуть використовуватися:

  • слова, в тому числі і власні назви;
  • цифри;
  • літери;
  • зображувальні елементи;
  • окремі кольори та їхні поєднання;
  • комбінація будь-яких позначень, перерахованих вище.

Головне, на чому акцентує увагу лектор – вибране вами позначення для реєстрації торгового знака має бути унікальним, а значить, не схожим і навіть не тотожним з тими, які вже зареєстровані в Україні та в світі. Це дозволить уникнути відмови у реєстрації ТМ на стадії проведення експертизи.

Як варто обирати знаки для реєстрації торгової марки?

В наступному уривку вебінару Олексій Яновський зупиняється на 19 критеріях, які слугують захистом або причиною відмови в наданні правової охорони для ТМ. Для більшої зручності вони розбиті на декілька блоків. Перші п’ять критеріїв стосуються тих позначень, які не можуть отримати правову допомогу. До них відносяться:

  • державні символи та емблеми: прапори, герби тощо;
  • офіційні назви держав;
  • повні або скорочені найменування міжнародних міжурядових організацій;
  • офіційні клейма та печатки;
  • будь-які відзнаки та нагороди.

Наступні шість підстав пов’язані з відмовою у реєстрації торгової марки. Це:

  • позначення, які не мають або не набули розпізнавальної здатності (тире, крапка тощо);
  • ті, що є загальновживаними поняттями, які вказують на позначення товару або послуги (готель, цукерки тощо);
  • знаки, які містять позначення або дані, що носять описовий характер або вказують на кількість, якість, склад, властивості, цінність, призначення товарів або послуг, на місце та час їхнього виготовлення або збуту (наприклад: майстерня пряників, найкраще пиво та таке інше);
  • позначення, що містять неправдиву інформацію про товар, послугу або особу, яка виробляє той чи інший товар або надає послугу (фестиваль пива, виховання і т. п.);
  • торгові знаки, які містять загальнодержавні символи та терміни;
  • позначення, що відображають тільки форму, яка надає товару або послузі істотної цінності.

В чергових п’яти критеріях мова йде про те, що не можуть бути зареєстровані ті бренди, логотипи і торгові знаки, які містять тотожні або схожі позначення з тими, що вже були зареєстровані в Україні або інших країнах світу. І, говорячи про останні три критерії, О. Яновський зазначає, що не реєструються ні у Львові, ані в інших містах України торгові марки, в яких відображаються:

  • промислові зразки або права, що належать іншим особам;
  • назви наукових, мистецьких і літературних творів, цитати з них без попередньої згоди власників авторського права або їхніх правонаступників;
  • прізвища та імена або псевдоніми відомих в Україні людей, їхні портрети та факсиміле без їхньої згоди.

Як зазначає у своєму вебінарі-практикумі Олексій Яновський, якщо обраний вами торговий знак більш-менш відповідає перерахованим вище критеріям, то можна переходити на наступні етапи.

Основні види торгових марок

В третьому блоці онлайн-зустрічі бувалий юрист-практик, на рахунку якого чималий досвід реєстрації та захисту ТМ, зупиняється на основних видах торгових марок. Крім того, в цій частині він також зачіпає питання: хто може бути власником торговельної марки.

Отже, як повідомляє О. Яновський, власність на ТМ може бути зареєстрована за:

  • фізичними особами – не підприємцями;
  • юридичними особами.

До того ж власників однієї торгової марки може бути як один, так і декілька.

Що захищають торгові марки і які права мають їхні власники?

Чергова частина веб-конференції присвячена таким темам:

  • що конкретно захищають зареєстровані у Львові або інших містах України торгові марки;
  • та які виключні права мають власники знаків для товарів та послуг?

В цьому разі О. Яновський дає зрозуміти, що права на торговельну марку, за умови отримання свідоцтва, будуть діяти не з моменту його отримання, а з дати подання заявки. Крім того, він також повідомляє, що подібний документ дозволяє його власнику забороняти іншим особам його використання без попередньої його згоди. До того ж, тут досвідчений юрист згадує і про тих осіб, на яких не поширюється виключне право власника свідоцтва забороняти їм використовувати зареєстрований знак без його згоди.

Як правильно обрати товари і послуги для захисту?

В даному розділі О. Яновський акцентує увагу на тому, як правильно обрати товари і послуги для реєстрації. Він зазначає, що перш ніж це зробити, їх варто класифікувати відповідно до МКТП – Міжнародної класифікації товарів і послуг, яка є у вільному доступі в мережі Інтернет. Говорячи про МКТП, яка використовується для реєстрації товарних знаків, юрист-практик згадує про її структуру та складові частини, а також зазначає, що згідно з нею розрізняють 45 класів, де з 1 по 34 – це класифіковані товари, а всі інші – послуги. Як повідомляє Яновський, саме в МКТП можна знайти актуальний для реєстрації перелік товарів і послуг українською мовою, викладений в алфавітному порядку.

Момент виникнення права на торгову марку, територія і строк його дії

Прослухавши даний блок вебінару, слухачеві стане зрозуміло наступне:

  • яким документом засвідчується право на торгову марку в Україні;
  • який строк дії такого права та як він обчислюється;
  • коли, на який термін і за яких умов він може бути продовжений;
  • на яку територію розповсюджується його дія;
  • за яких умов може бути анульований торговий знак.

Особливо О. Яновський наголошує на тому, що з моменту припинення дії свідоцтва ніхто інший, крім його попереднього власника, не має права на повторну реєстрацію ТМ впродовж трьох років.

Як зрозуміти, чи не зареєстрована обрана вами торговельна марка?

В цій частині онлайн-семінару Олексій Яновський інформує слухачів про те, яким чином перевірити торгову марку в спеціальному реєстрі торгових знаків, що дозволить зрозуміти, чи не зареєстрований подібний логотип кимось іншим. Крім того, в цьому уривку вебінару він також зазначає:

  • з яких етапів складається перевірка торгової марки;
  • де саме можна провести офіційний попередній інформаційно-патентний пошук на тотожність та схожість серед вже зареєстрованих або тільки поданих на реєстрацію знаків.

І головне, про що дізнається слухач з цього розділу – яка вартість подібної перевірки в Україні.

Порядок реєстрації торгової марки

На даному етапі вебінару-практикуму лектор безпосередньо переходить до покрокової процедури реєстрації торгової марки. Бувалий юрист-практик чітко роз’яснює:

  • які дані потрібні для подання заявки на ТМ;
  • що повинен містити пакет документів для реєстрації торговельної марки;
  • де знайти бланки заявок.

Далі він уточнює, що наступним кроком, який передбачений порядком реєстрації торгової марки, є отримання інформації про дату та час подання пакету документів на торгову марку. Разом з тим Яновський розповідає, що таке висновок формальної експертизи заявки на ТМ і коли він надається. А також уточнює, в чому полягає кваліфікаційна експертиза, і скільки вона триває. І насамкінець, він наголошує, яким чином отримати свідоцтво на торговельну марку.

Строк звичайної, прискореної та швидкої процедури реєстрації торгового знака

В цьому уривку доповідач інформує слухачів про строки реєстрації торгової марки, а саме пояснює, скільки часу спливає з моменту подання заявки до отримання рішення під час стандартної, прискореної та швидкої процедури реєстрації ТМ. А також сповіщає про ціну на послуги з реєстрації торгового знака.

Отже, якщо ви вирішили зареєструвати торгову марку у Львові або в інших містах України, то обов’язково перегляньте цей онлайн-семінар. Головна його цінність – можливість отримати кваліфіковані відповіді на найбільш актуальні запитання, які стосуються процесу реєстрації товарного знака в Україні.

X