Дайджест нoвин «Підприємництво і право» з 19.11.2018 пo 25.11.2018

In: Дайджести новин законодавства і практики 26 Nov 2018 Tags: ,

Дайджест нoвин «Підприємництво і право»

з 19.11.2018 пo 25.11.2018

 

Гармонізація законодавства у сфері порівняльної реклами

Депутати мають намір гармонізувати національне законодавство в сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу і визначити законодавчі умови використання порівняльної реклами.

Відповідний законопроект № 8515 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо гармонізації законодавства в сфері порівняльної реклами з правом Європейського Союзу» прийнятий за основу на вечірньому засіданні парламенту 22 листопада.

Законопроектом пропонується:

  • в Законі «Про рекламу» уточнити термінологію, визначити умови використання порівняльної реклами, уточнити положення про відповідальність за зміст такої реклами та деякі інші положення;
  • доповнити перелік форм підприємницької практики, що вводить в оману, і відповідних заборон;
  • уточнити вимоги про правомірність порівняльної реклами;
  • доповнити особливості використання знака для товарів і послуг в порівняльній рекламі;
  • уточнити окремі питання неправомірного використання ділової репутації суб’єкта господарювання.

Відповідні зміни передбачається внести до законів «ро рекламу», «Про захист прав споживачів», «Про охорону прав на знаки для товарів і послуг», «Про захист від недобросовісної економічної конкуренції», ГКУ з метою гармонізації законодавства в сфері порівняльної реклами з правом ЄС.

 

Проект Закону України від 22.11.2018 року № 8515 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо гармонізації законодавства у сфері порівняльної реклами із правом Європейського Союзу)»

 

Читайте статтю на тему:

 

Черговий антирейдерський закон

Мін’юст презентував черговий законопроект щодо боротьби з рейдерськими атаками на підприємства і майно громадян.

Головною новелою є позбавлення комунальних підприємств права здійснювати реєстраційні дії.

Державні підприємства зможуть проводити реєстраційні дії виключно на підставі документів з електронним підписом: онлайн-реєстрація – через kmu.gov.ua, online.minjust.gov.ua і інші.

Крім того, планується впровадити обов’язкове підвищення кваліфікації державних реєстраторів.

Направлення на обов’язкове підвищення кваліфікації в разі, якщо він відключений від реєстру та складання тестових завдань.

Також працівники державних нотаріальних контор (консультанти), територіальних управлінь юстиції, органів місцевого самоврядування можуть отримати свідоцтво на право займатися нотаріальною діяльністю за спрощеною процедурою, але з обов’язком 3 роки відпрацювати в державній нотаріальній конторі у напрямку Мін’юсту.

Також слід очікувати новацій у сфері захисту права власності на частку в статутному капіталі юридичної особи.

У разі відчуження частини в ТОВ – обов’язкове встановлення особи, яка підписує договір: чи за допомогою нотаріального посвідчення договору, або за допомогою електронного підпису.

У разі нотаріального посвідчення нотаріус відразу проводить реєстраційну дію.

Законом передбачається скасування норми про встановлення плати в розмірі не менше 1% від суми договору для приватних нотаріусів. Вартість послуги буде визначатися виключно за домовленістю сторін.

Пропонується встановити соціальні пільги для незахищених верств населення в розмірі 50% державного мита за нотаріальні дії, зокрема для осіб з інвалідністю, учасників АТО, внутрішньо переміщених осіб, дітей-сиріт.

Що стосується змін у сфері нерухомості, то власник земельної ділянки в разі його оренди може внести в реєстр вимогу (галочку), що всі договори, які укладаються ним, повинні бути нотаріально посвідчені.

Право оренди в реєстрі буде збігатися з терміном дії договору.

Право оренди в реєстрі буде дійсним до того часу, поки діє договір. Якщо в умовах договору не передбачена автоматична пролонгація, то реєстр сам буде припиняти цю оренду.

Припинення старих, недійсних обтяжень: реєстрація старих обтяжень, які не підтверджені органами влади, по закінченню 5-річного терміну буде припинена.

 

За інформацією Кабінету Міністрів України

 


Пройти митний і прикордонний контроль на кордоні можна буде одночасно

На всіх автомобільних пунктах пропуску через державний кордон України запроваджується спрощений порядок оформлення осіб та транспортних засобів.

Відповідні зміни в типові технологічні схеми здійснення митного контролю та пропуску через державний кордон внесені постановою Кабміну від 24 жовтня 2018 року № 948, яка набула чинності 16 листопада.

Зокрема, встановлено, що послідовність здійснення прикордонного та митного контролю може змінюватися. Зазначені види контролю можуть також здійснюватися одночасно.

Послідовність проведення видів контролю визначається технологічною схемою пропуску осіб, транспортних засобів і вантажів через державний кордон.

Також ДФС надали право визначати структуру і формат подання попередньої інформації митним органам шляхом укладення угоди про інформаційний обмін і відповідного протоколу з кожної з агентських організацій (з кожним з морських агентів).

Очікується, що таке рішення скоротить час проходження контрольних процедур і зменшить вплив людського фактору при проведенні прикордонного та митного контролю в пунктах пропуску з метою мінімізації корупційних ризиків.

 

Постанова КМУ від 24.10.2018 року № 948 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21 травня 2012 року № 451»

 


Дежбюджет-2019

Законом про Держбюджет у 2019 рік встановлено:

прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з

  • 01.01.2019— 1 853 грн,
  • 01.07.2019 — 1 936 грн,
  • 01.12.2018 — 2 027 грн,

Для дітей віком до 6 років з:

  • 01.01.2019 — 1 626 грн,
  • 01.07.2019 — 1 699 грн,
  • 01.12.2019 — 1 779 грн.

Для дітей віком від 6 до 18 років:

  • 01.01.2019 — 2 027 грн,
  • 01.07.2019 — 2 118 грн,
  • 01.12.2019 — 2 218 грн.

Для працездатних осіб:

  • 01.01.2019 – 1 921 грн,
  • 01.07.2019 — 2 007 грн,
  • 01.12.2019 — 2 102 грн.

Для осіб, які втратили працездатність:

  • 01.01.2019 — 1 497 грн,
  • 01.07.2019 — 1 564 грн,
  • 01.12.2019 — 1 638 грн.

Законом встановлено у 2019 році мінімальну заробітну плату:

  • у місячному розмірі: з 1 січня — 4 173 грн;
  • у погодинному розмірі: з 1 січня — 25,13 грн.

У 2019 році рівень забезпечення прожиткового мінімуму для призначення допомоги відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям» у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення становить:

  • для працездатних осіб — 21 %,
  • для дітей — 85 %,
  • для осіб, які втратили працездатність, та осіб з інвалідністю — 100 % відповідного прожиткового мінімуму.

Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям у 2019 році не може становити більше 75 % рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім’ї.

Рівень забезпечення прожиткового мінімуму для визначення права на звільнення від плати за харчування дитини у державних і комунальних дитячих дошкільних закладах відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» у 2019 році збільшується відповідно до зростання прожиткового мінімуму.

 

Проект Закону України від 22.11.2018 року № 9000 «Про Державний бюджет України на 2019 рік»

 


Медичні огляди працівників зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці, або таких, де є потреба у професійному доборі, та осіб віком до 21 року

Відповідно до ст. 169 КЗпП та ст. 17 Закону України «Про охорону праці» власник або уповноважений ним орган зобов’язаний за свої кошти організувати проведення:

попереднього і періодичних медичних оглядів працівників, зайнятих на важких роботах, роботах із шкідливими чи небезпечними умовами праці або таких, де є потреба у професійному доборі;

щорічного обов’язкового медичного огляду осіб віком до 21 року.

Так, Головне управління Держпраці у Херсонській області нагадує що до 1 грудня 2018 року роботодавці, які мають працівників зайнятих на важких роботах, роботах зі шкідливими чи небезпечними умовами праці, роботах де є потреба у професійному доборі та осіб віком до 21 року, згідно наказу МОЗ України № 246 від 21.05.2007 року «Про затвердження Порядку проведення медичних оглядів працівників певних категорій», надають заяву до Головного управління Держпраці у Херсонській області для складання Акта визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичним оглядам.

Акт визначення категорій працівників які підлягають медичним оглядам складається фахівцями Головного управління Держпраці у Херсонській області за участю представника первинної профспілкової організації або уповноваженої працівниками особи. Під час визначення категорій осіб які підлягають медичним оглядам обов’язково враховуються результати лабораторних досліджень умов праці з визначенням шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища і трудового процесу на конкретних робочих місцях працівників.

На підставі Акта визначення категорій працівників, які підлягають попередньому (періодичним) медичному огляду, роботодавець складає протягом місяця у чотирьох примірниках поіменні списки працівників, які підлягають періодичним медичним оглядам та узгоджує їх у Головному управлінні Держпраці у Херсонській області.

Звертаємо увагу, працівники транспортних засобів проходять попередні (періодичні) медичні огляди як працівники, зайняті на важких роботах, роботах з шкідливими і небезпечними умовами праці, з урахуванням специфіки діяльності, шкідливих та небезпечних факторів виробничого середовища, окрім тих, які підлягають медичним оглядам відповідно до наказу МОЗ і МВС України від 05.06.2000 р. № 124/345.

Роботодавець повинен вчасно заключити/поновити договір з лікувально-профілактичним закладом на проведення періодичних медичних оглядів. При цьому відповідно до п. 2.5 Наказу № 246 роботодавець за власні кошти забезпечує організацію проведення медичного огляду, витрати на поглиблене медичне обстеження працівника з підозрою на професійне захворювання та виробничо зумовлені захворювання та їх медичну реабілітацію, диспансеризацію працівників груп ризику розвитку професійних захворювань.

Крім того, роботодавець зберігає за працівником на період проходження медогляду місце роботи і середній заробіток та за результатами медичного огляду інформує працівника про можливість/неможливість продовжувати роботу.

Позачергові медичні огляди роботодавець організовує за власний кошт та у випадках звернення працівника, якщо він вважає, що погіршення стану його здоров’я з умовами праці або за своєю ініціативою, якщо стан здоров’я працівника не дає змогу йому виконувати трудові обов’язки.

У випадку ухилення працівника від проходження медичного огляду роботодавець зобов’язаний відсторонити працівника від роботи без збереження заробітної плати (ст. 46 КЗпП), а також має право притягнути його до дисциплінарної відповідальності.

 

За матеріалами Головного управління Держпраці у Херсонській області

 


Найпоширеніші порушення трудового законодавства

Фахівці Держпраці у Херсонській області повідомляють, що в ході інспекційних відвідувань встановлено такі найпоширеніші порушення трудового законодавства:

  • Роботодавець пропонує пройти випробувальний термін без оформлення трудових відносин, причому працівнику пропонується попрацювати безкоштовно чи за плату, значно меншу, ніж для інших працівників. Сама по собі така позиція роботодавця є протиправною, оскільки прийняття на роботу з випробуванням означає укладення трудового договору, з моменту початку роботи починає нараховуватися страховий стаж, а працівник отримує всі належні трудові права, включно з правом на повноцінну оплату праці. Єдиною суттєвою відмінністю є те, що працівника може бути звільнено як такого, що не пройшов випробування, але це не скасовує ні стажу, ні оплати праці за період випробування;
  • Завищений випробувальний термін. Строк випробування не може перевищувати 3-х місяців, а в окремих випадках, за погодженням із відповідним комітетом профспілки, – 6-ти місяців, якщо інше не встановлено законодавством (ст. 27 КЗпП);
  • Роботодавець пропонує пройти стажування. Слід розрізняти такі поняття, як випробувальний термін і стажування, оскільки стажування проводиться до початку прийому на роботу, а випробування – у процесі роботи. Трудове законодавство визначає стажування як навчання на виробництві. Згідно з законодавством, стажування може бути запропоновано лише особам, які претендують на зайняття певної посади й потребують практичного досвіду, закріплення теоретичних знань на практиці. Стажування – це навчання, отже, воно може бути платним і безоплатним, оплачуватися як за рахунок підприємства-роботодавця, так і за рахунок працівника;
  • Роботодавець пропонує працювати без оформлення трудових відносин;
  • Роботодавець пропонує укласти цивільно-правовий договір підряду на виконання робіт (надання послуг), який породжує не трудові, а цивільно-правові відносини.

Юридичні та ФОП, які використовують найману працю, несуть відповідальність у вигляді штрафу в разі фактичного допуску працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту) – у 30 кратному розмірі мінімальної зарплати (на даний час – 111 тис. 690 грн), встановленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника!

 

За матеріалами ГУ Держпраці у Херсонській області

 

Дивіться відео на тему:

 

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська,

незалежний юридичний консультант холдингу професійних послуг «Західна кoнсалтингoва група»

Підписатись на наші новини


X