Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 15.05.2017 пo 21.05.2017 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 25 May 2017 Comments: 0 Tags: , ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 15.05.2017 пo 21.05.2017

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

І знову санкції…

Вводяться нові санкції проти РФ, які, зокрема, забороняють надання сервісів «Яндекс», «Мейл.ру», «Доктор Веб», «Лабораторія Касперського» і компанії «1С». Санкції вводяться на три роки.

Зокрема, щодо «Яндекса» вводяться такі санкції:

  • блокування активів;
  • обмеження торгових операцій;
  • запобігання виведення капіталів за межі України;
  • зупинення виконання економічних і фінансових зобов’язань;
  • обмеження або припинення надання телекомунікаційних послуг і використання телекомунікаційних мереж загального користування;
  • заборона передачі технологій, прав на об’єкти права інтелектуальної власності та т. д.

Санкції торкнулися як російського «Яндекс», так і «Яндекс.Україна». Також аналогічні санкції введені відносно «Лабораторії Касперського» і компанії «Доктор Веб».

Буде заборонено доступ і до сервісів Яндекс.Карти, Яндекс.Відео, а також до ресурсів веб-аналітики компанії.

Крім того, передбачена заборона інтернет-провайдерам здійснювати послуги з доступу до соціальних мереж «Одноклассники» і «ВКонтакте».

Важливо врахувати, що під санкції потрапила також компанія «1С», що спеціалізується на дистрибуції, підтримці і розробці комп’ютерних програм і баз даних ділового та побутового призначення. Також під забороною і програмне забезпечення сервісів «Парус», призначене для автоматизації діяльності організацій сектора державного і муніципального управління, а також комерційних підприємств.

Крім того, в списку санкцій містяться ряд банків, промислових і транспортних підприємств.

Президент України підписав відповідний Указ, яким увів в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій). Указ набирає чинності з дня його опублікування.

У списку санкцій – 468 юридичних та 1228 фізичних осіб.

Варто відзначити, що в цей раз обмежувальні заходи істотно торкаються інтересів як бізнесу, так і держпідприємств, і з цього приводу виникає досить багато питань.

Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв’язку та інформатизації, звернулася до операторів і провайдерів телекомунікацій щодо обов’язковості виконання Указу Президента № 133/2017.

Так, НКРЗІ повідомляє, що операторів і провайдерів очікує адміністративна відповідальність за невиконання вимог Указу Президента щодо блокування ряду російських інтернет-ресурсів.

Зокрема, адміністративна відповідальність за порушення умов і правил, що регламентують діяльність у сфері телекомунікацій та користування радіочастотним ресурсом України, передбачену ліцензіями, дозволами, передбачена ст. 145 КпАП. Згідно санкції цієї статті на посадових осіб операторів і провайдерів буде накладено штраф в розмірі від 100 до 200 НМДГ.

НКРЗІ також попереджає, що в разі повторного порушення Указу № 133/2017 протягом року операторам і провайдерам доведеться заплатити штраф у розмірі від 200 до 300 НМДГ.

Крім того, за порушення порядку та умов надання послуг зв’язку в мережах загального користування посадові особи операторів і провайдерів телекомунікацій будуть притягуватися до адміністративної відповідальності за ст. 148-2 КпАП (штраф від 50 до 100 НМДГ).

Указ Президента України діє з 17.05.2017 року.

Указ Президента України від 15.05.2017 року № 133/2017 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 28 квітня 2017 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)»

Керівників підприємств зобов’яжуть вручати повістки

На виконавчі органи сільських, селищних, міських рад, керівників підприємств, установ і організацій, в тому числі навчальних закладів, незалежно від підпорядкування і форм власності, покладено обов’язок на вимогу військових комісаріатів сповіщати призовників і військовозобов’язаних про їх виклик у військові комісаріати.

До цього такий обов’язок був передбачений тільки для населених пунктів, в яких немає військкоматів.

Військовозобов’язані і призовники зобов’язані своєчасно прибути за викликом до військових комісаріатів.

Відповідний Закон «Про внесення змін до Закону України« Про військовий обов’язок і військову службу» (проект № 2985) прийнятий на вечірньому засіданні Верховної Ради 18 травня.

Закон прийнятий з поправкою, згідно з якою відповідальність за невиконання припису про явку призовник несе персонально – керівники підприємств не зобов’язані забезпечувати своєчасне прибуття за повісткою.

Проект Закону України від 02.06.2015 року № 2985 «Про внесення змін до статті 38 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу»

Перевірки з питань праці будуть здійснюватися по-новому

Діє нова процедура перевірок дотримання трудового законодавства. Державний контроль буде здійснюватися у формі проведення інспекційних візитів і невиїзних інспектувань інспекторами праці. Контроль здійснюватиметься за діяльністю юридичних і фізичних осіб, які використовують найману працю. Порядок здійснення державного контролю за дотриманням законодавства про працю та Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю вступили в силу 16 травня.

Постанова КМУ від 26.04.2017 року № 295 «Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»

Вводиться європейська система контролю якості продуктів

Визначено правові та організаційні засади державного контролю за дотриманням учасниками ринку законодавства про харчові продукти, корми, здоров’я і благополуччя тварин, а також законодавства про побічні продукти тваринного походження при їх ввезенні (пересиланні) на митну територію України.

Для організації та здійснення державного контролю, в тому числі на державному кордоні України, створюється компетентний орган у сфері державного контролю.

Компетентний орган буде проходити щорічний зовнішній аудит, а його посадові особи – підвищувати кваліфікацію.

У разі ризику для життя і здоров’я громадян перевірка суб’єктів господарювання здійснюватиметься без попередження. У той же час з’являться додаткові можливості щодо забезпечення прав бізнесу, ліквідації корупційних ризиків, зокрема шляхом проведення відеофіксації процедури інспектування не тільки інспекторами Держпродпотребслужби, але і суб’єктами господарювання.

Крім того:

  • встановлений порядок розрахунку вартості заходів державного контролю, що фінансуються операторами ринку;
  • регламентована відповідальність за незаконні рішення, дії та бездіяльність посадових осіб компетентного органу та уповноважених осіб;
  • встановлені фіксовані розміри штрафів, які можуть накладатися на операторів ринку;
  • передбачено внесення відомостей до реєстру країн і потужностей, з яких дозволяється ввезення харчових продуктів і кормів до України.

Закон про державний контроль, який здійснюється з метою перевірки відповідності законодавству про безпечність та якість харчових продуктів і кормів, здоров’я та благополуччя тварин (проект № 0906) Верховна Рада прийняла 18 травня.

Очікується, що прийняття законопроекту забезпечить прогрес у виконанні Україною зобов’язань за Угодою про асоціацію з ЄС і дозволить побудувати ефективну систему контролю, завдяки якій кожен споживач буде захищений від придбання небезпечних харчових продуктів.

Проект Закону України від 27.11.2014 року № 906 (від 17.06.2014 року № 4986-1  у ВР України VII скликання) «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчові продукти, корми, побічні продукти тваринного походження, здоров’я та благополуччя тварин»

 Продавці технічно складних побутових товарів повинні обов’язково використовувати РРО

ДФС повідомила, що всі без винятку суб’єкти господарювання, які здійснюють продаж технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту, повинні використовувати реєстратори розрахункових операцій.

На даний момент затверджено близько 150 моделей РРО, які продавці зможуть використовувати у своїй діяльності. Вартість РРО та його обслуговування не буде витратною і обтяжливою для продавців технічно складних побутових товарів.

При цьому за незастосування РРО при реалізації товарів передбачені штрафні санкції в розмірі 1 грн за порушення, вчинене вперше, і 100% вартості проданих товарів – за кожне наступне порушення.

Перелік товарів, які повинні продаватися виключно через касові апарати, затверджений постановою Кабміну від 16 березня 2017 року № 231.

Офіційний портал ДФС України, рубрика «Новини», підрубрика «Продавці технічно складних побутових товарів повинні застосовувати реєстратори розрахункових операцій» від 17.05.2017 року

З яких етапів складається перевірка інспектором Держпраці?

Позапланові перевірки за зверненнями фіз – та юросіб про порушення роботодавцем вимог законодавства про працю проводяться за наявності згоди Держпраці.

Державні інспектори здійснюють державний нагляд за дотриманням законодавства про працю шляхом проведення планових і позапланових перевірок.

Посадова особа має право на проведення перевірки за наявності в неї службового посвідчення та направлення на перевірку.

Перевірка складається з таких етапів:

  • робота з документами, наданими суб’єктами господарювання на вимогу посадової особи;
  • оформлення документів за результатами перевірки;
  • ознайомлення суб’єктів господарювання з документами, оформленими за результатами перевірки;
  • проведення за результатами перевірки роз’яснювальної роботи з питань застосування норм законодавства про працю та загальнообов’язкового державного соціального страхування (за згодою посадових осіб).

За результатами перевірки складається акт.

Позапланові перевірки за зверненнями фізичних і юридичних осіб про порушення суб’єктами господарювання вимог законодавства про працю та загальнообов’язкове державне соціальне страхування здійснюються за наявності згоди Держпраці України на їх проведення.

Офіційний портал ГУ Держпраці у Львівській області, рубрика «Новини», підрубрика «Про етапи проведення перевірки розповіли роботодавцям Старосамбірського району» від 15.05.2017 року

Порядок застосування стягнень за порушення трудової дисципліни

За порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення – догана або звільнення.

Законодавством, статутами і положеннями про дисципліну можуть бути передбачені для окремих категорій працівників й інші дисциплінарні стягнення.

Дисциплінарні стягнення застосовуються органом, якому надано право прийняття на роботу (обрання, затвердження і призначення на посаду) даного працівника.

На працівників, які несуть дисциплінарну відповідальність за статутами, положеннями та іншими актами законодавства про дисципліну, дисциплінарні стягнення можуть накладатися також органами, вищестоящими щодо органів, вказаних у частині першій цієї статті.

Працівники, які займають виборні посади, можуть бути звільнені тільки за рішенням органу, який їх обрав, і лише з підстав, передбачених законодавством.

Власник або уповноважений ним орган має право замість накладання дисциплінарного стягнення передати питання про порушення трудової дисципліни на розгляд трудового колективу або його органу.

Відповідно до ст. 148 КЗпП дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв’язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.

Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.

В ст. 149 КЗпП зазначено, що до застосування дисциплінарного стягнення власник або уповноважений ним орган повинен зажадати від порушника трудової дисципліни письмові пояснення.

За кожне порушення трудової дисципліни може бути застосовано лише одне дисциплінарне стягнення.

При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати ступінь тяжкості вчиненого проступку і заподіяну ним шкоду, обставини, за яких вчинено проступок, і попередню роботу працівника.

Стягнення оголошується в наказі (розпорядженні) і повідомляється працівникові під розписку.

Порядок зняття дисциплінарного стягнення визначено в ст.151 КЗпП, а саме:

  • якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення.
  • якщо працівник не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник, то стягнення може бути зняте до закінчення одного року.

Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.

Дисциплінарне стягнення може бути оскаржене працівником у порядку, встановленому чинним законодавством (глава XV КЗпП України).

Офіційний портал ГУ Держпраці у Хмельницькій області, рубрика «Новини», підрубрика «Стягнення за порушення трудової дисципліни та порядок їх застосування» від 18.05.2017 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Sorry, the comment form is closed at this time.

Підписатись на наші новини


error: