Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 14.08.2017 пo 20.08.2017 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

Posted by: In: Дайджести новин законодавства і практики 21 Aug 2017 Comments: 0 Tags: ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 14.08.2017 пo 20.08.2017

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Базу бенефіціарів українських компаній – відкрито

В Україні запрацювала база даних з інформацією про кінцевих бенефіціарів власників всіх українських компаній.

Ознайомитися з інформацією про бенефіціарів можна на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних.

Крім того, Україна приєдналася до ініціативи Transparency International щодо забезпечення прозорості даних про підприємства і протидії корупції. Тому дані про кінцевих власників українських підприємств будуть доступні також в Глобальному реєстрі бенефіціарних власників.

 

Електронний підпис і банківська система

Національний банк України врегулював застосування електронного підпису в банківській системі.

Так, електронний підпис буде мати юридичну силу незалежно від технологій, які застосовуються для ідентифікації користувача, при дотриманні наступних умов:

  • електронні дані, які використовуються при накладенні ЕП, однозначно пов’язані з підписантом і не пов’язані ні з одним іншою особою;
  • підписант при підписанні контролював електронні дані, на які накладалася ЕП, і електронні дані, які використовувалися для накладення ЕП;
  • при перевірці банком не встановлені зміни в електронному документі;
  • при перевірці не виявлено будь-які зміни в ЕП після підписання електронного документа.

Використовувати простий електронний підпис і електронний цифровий підпис можна буде на підставі письмового договору між банком і клієнтом.

Юрособа зможе застосовувати ЕЦП при наданні послуг в електронній формі або при обміні інформацією.

Банки при взаємодії з державними органами будуть використовувати ЕЦП, прирівняну до особистого підпису. У свою чергу, НБУ зможе використовувати електронний підпис тільки у випадках, передбачених законодавством.

Крім того, в кожному банку розроблять локальні акти, що будуть регулювати порядок застосування електронних підписів.

Положення про застосування електронного підпису в банківській системі України затверджено постановою НБУ від 14 серпня 2017 року № 78, яка вступила в силу 17 серпня.

Постанова НБУ від 14.08.2017 року № 78 «Про затвердження Положення про застосування електронного підпису в банківській системі України»

 

Підприємства повинні розробити плани евакуації в разі збройного конфлікту

Центральні органи виконавчої влади, місцеві держадміністрації, органи місцевого самоврядування та суб’єкти господарювання повинні розробити плани заходів щодо евакуації людей і матеріальних цінностей у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій та збройних конфліктів.

Для планування евакуації повинна бути створена спеціальна комісія. При цьому на підприємствах з чисельністю персоналу менше 50 осіб замість комісії призначається особа, яка виконує її функції.

План евакуації співробітників розробляється комісією з питань евакуації, підписується її головою, затверджується керівником підприємства, що утворив комісію, і погоджується органом, на території якого планується розмістити евакуйованих людей.

План евакуації складається з тексту та карти (схеми). Окремо в плані евакуації повинні бути передбачені заходи з порятунку осіб з обмеженими можливостями та інших маломобільних груп населення.

Методика планування заходів по евакуації затверджена наказом МВС від 10 липня 2017 року № 579.

Наказ МВС України від 10.07.2017 року № 579 «Про затвердження Методики планування заходів з евакуації»

 

Про можливість повторних кібератак

Служба безпеки України попереджає про можливу нову кібератаку на українські установи та підприємства і просить дотримуватися розроблених нею рекомендацій.

В офіційному повідомленні з цього приводу зазначено, що при аналізі наслідків і передумов вірусної атаки Petya було встановлено, що їй передував збір даних про підприємства з подальшим їх приховуванням в файлах cookies і відправкою на командний сервер. Йдеться про адреси електронної пошти, паролі до облікових записів, що використовуються підприємствами та їх співробітниками, реквізити доступу до командно-контрольним серверів і даними облікових записів в уражених системах та іншої інформації, відсутньої у відкритому доступі.

В СБУ припускають, що саме ця інформація і була метою першої хвилі кібератаки, вона може бути використана зловмисниками як для проведення кіберрозвідки, так і з метою подальших деструктивних акцій.

У зв’язку з цим СБУ дала рекомендації технічного характеру у вигляді алгоритму, які призначені для системних адміністраторів або уповноважених осіб з безпеки інформаційно-телекомунікаційних систем. Для мінімізації можливих ризиків кібератаки ці рекомендації слід реалізувати в найкоротші терміни. З такими рекомендаціями можна ознайомитись за посиланням:

https://ssu.gov.ua/ua/news/1/category/21/view/3801#.WQkMzTjc.dpbs

Офіційний портал СБУ, рубрика «Новини», підрубрика «СБУ попереджає про можливу нову кібератаку на мережі українських установ та підприємств і просить дотримуватися розроблених рекомендацій» від 18.05.2017 року

 

Проект Трудового кодексу – доопрацьовано

Проект Трудового кодексу, прийнятий за основу ще в листопаді 2015 року, підготовлений до другого читання.

Трудовий кодекс складається з 9 книг, що регулюють укладення трудового договору, умови праці, особливості праці різних працівників, питання професійної (службової) кар’єри, колективні трудові відносини, нагляд і контроль за виконанням трудового законодавства, відповідальність працівників і роботодавця, питання вирішення індивідуальних трудових спорів.

У проект включена норма, яка викликала критику ряду нардепів про заборону будь-якої дискримінації у сфері праці, зокрема порушення принципу рівності прав і можливостей, пряме або непряме обмеження прав працівників залежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності, етнічної, соціального та іноземного походження, віку, стану здоров’я, вагітності, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сімейного та майнового стану, місця проживання, членства у професійній спілці чи іншому об’єднанні громадян, участі у страйку, звернення або наміру звернення до суду або інші органи за захистом своїх прав або надання підтримки іншим працівникам у захисті їхніх прав, за мовними або іншими ознаками, не пов’язаних з характером роботи або умовами її виконання.

Також визначені дні державних свят, робота в які не проводиться:

  • 1 січня – Новий рік;
  • 8 березня – Міжнародний жіночий день;
  • 1 травня – Міжнародний день солідарності трудящих;
  • 9 травня – День Перемоги;
  • 28 червня – День Конституції України;
  • 24 серпня – День незалежності України;
  • 14 жовтня – День захисника України.
  • Вихідними також є релігійні свята:
  • Різдво Христове – 7 січня;
  • Великдень – один день (неділя);
  • Трійця – один день (неділя).

За поданням релігійних громад інших (неправославних) конфесій, зареєстрованих в Україні, роботодавець надає особам, які сповідують відповідні релігії, до трьох днів відпочинку протягом року для святкування великих релігійних свят з відпрацюванням цих днів за погодженням між працівником і роботодавцем (у вихідні дні або шляхом продовження роботи після закінчення робочого дня (зміни), але не більше ніж на 4 години).

У вихідні дні заборонено залучати працівника до роботи (крім виняткових випадків) без його письмової згоди.

Проект Трудового Кодексу України від 26.12.2014 р. № 1658

 

Як повідомити про корупціонера?

Про корупцію в органах влади та місцевого самоврядування можна буде повідомити за спеціальними телефонними лініями, поштою, через веб-сайт або під час особистого прийому.

Отримане повідомлення про корупцію має бути зареєстровано, після чого уповноважений співробітник проводить перевірку викладеної в ньому інформації. При цьому анонімне повідомлення зобов’язані перевірити протягом 15 днів. Граничний термін перевірки для підписаного повідомлення не встановлений.

У разі підтвердження викладеної в повідомленні інформації керівник відповідного органу повинен вжити заходів щодо припинення виявленого порушення, усунення його наслідків та притягнення винних осіб до дисциплінарної відповідальності. При виявленні ознак кримінального або адміністративного правопорушення керівник також інформує спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції.

Крім того, в органах влади та місцевого самоврядування повинні бути розроблені внутрішні документи, що регулюють механізм обробки повідомлень про корупцію співробітників. При цьому інформація про те, хто може подати повідомлення, по яких каналах, хто буде його обробляти і яких результатів можна очікувати, повинна бути розміщена на видному місці і бути доступною для всіх.

Також органам влади і місцевого самоврядування рекомендується проводити роз’яснювальну роботу, спрямовану на попередження корупції серед співробітників, і пояснювати те, що викривачів корупціонерів не загрожуватиме звільнення або будь-які санкції за повідомлення про хабарництво в колективі.

Методичні рекомендації щодо організації роботи з повідомленнями про корупцію, внесеними викривачі, затверджені рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 6 липня 2017 року № 286.

Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції від 06.07.2017 року № 286 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо організації роботи із повідомленнями про корупцію, внесеними викривачами»

 

Чи може працівник приступити до роботи в день направлення повідомлення ДФС?

За повідомленням Управління Державної служби України з питань праці (Держпраці) у Черкаській області працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом або розпорядженням власника чи вповноваженого ним органу, та повідомлення Державної фіскальної служби (ДФС) про прийняття працівника на роботу. Цього вимагає ст. 24 КЗпП. Повідомлення має бути надіслане суб’єктом господарювання та отримано органами ДФС до моменту фактичного допуску працівника до роботи. Режим роботи працівника повинен підтверджуватися документально (режим роботи, графік роботи, табелі обліку використання робочого часу). Щоб уникнути непорозумінь, Держпраці рекомендує подавати повідомлення напередодні дня від дати початку роботи працівника, тобто дата наказу про прийняття працівника на роботу й дата початку роботи працівника не повинні збігатися.

Офіційний портал Управління Держпраці у Черкаській області, рубрика «Питання – Відповідь», підрубрика «Чи можна допустити працівника до роботи в день направлення повідомлення ДФС?» від 14.08.2017 року

 

Яка відповідальність за неподання повідомлення ДФС?

Оскільки подання повідомлення про прийняття на роботу – це одна з умов оформлення працівників на роботу, то відповідальність за неподання повідомлення до Державної фіскальної служби та її територіальних органів, така як за порушення законодавства про працю, тобто адміністративна та фінансові санкції.

Для прикладу, є наказ про прийняття працівника на роботу, працівник проінформований про права, обов’язки, умови праці, ознайомлений з правилами внутрішнього трудового розпорядку, йому нараховується, виплачується заробітна плата, сплачуються внески, тобто роботодавець не забезпечив лише повідомлення територіального органу ДФС про прийняття працівника на роботу. У такому випадку керівник несе адміністративну відповідальність – складається протокол про адмінправопорушення за ч. 1 або 2 ст. 41 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП), який направляється на розгляд до суду. За неподання повідомлення зазвичай виноситься штраф 510-1700 гривень, Якщо протягом року аналогічне порушення повториться, штраф складе 1700-5100 гривень.

Фактичний допуск працівника до роботи без повідомлення Державної фіскальної служби, при тому, що особа продовжує працювати, є триваючим порушенням, а тому повинні застосовуватись норми ч. 1 ст. 38 КУпАП щодо притягнення до адміністративної відповідальності не пізніше як через три місяці з дня його виявлення.

За неподання або несвоєчасне подання повідомлення застосовуються санкції як за інші порушення законодавства про працю (абз. 8 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України). Так, роботодавця можуть притягнути до відповідальності у вигляді фінансових санкцій (штрафу) у розмірі 1 мінімальної заробітної плати – 3200 грн (з 1 січня 2017 року).

Варто зауважити, що відповідно до абз. 2 ч. 2 ст. 265 Кодексу законів про працю України штраф у 30-кратному розмірі мінімальної заробітної плати, установленої законом на момент виявлення порушення, за кожного працівника щодо якого вчинено порушення, застосовується лише за такі порушення:

  • фактичний допуск працівника до роботи без оформлення трудового договору (контракту);
  • оформлення працівника на неповний робочий час у разі фактичного виконання роботи повний робочий час, установлений на підприємстві;
  • виплату заробітної плати (винагороди) без нарахування та сплати єдиного соціального внеску та податків.

Офіційний портал Управління Держпраці у Черкаській області, рубрика «Питання – Відповідь», підрубрика «Яка відповідальність за неподання повідомлення ДФС?» від 19.08.2017 року

 

Що робити, якщо працівник не приступив до роботи після повідомлення ДФС?

Наказ про скасування наказу про прийняття на роботу видається на підставі заяви працівника або акта про відмову приступити до роботи. Якщо потенційний працівник змінив своє рішення, у призначений день не вийшов на роботу, можна запропонувати йому написати заяву про припинення трудового договору за згодою сторін та анулювати наказ про прийняття на роботу.

Трудовий договір можна розірвати лише у випадках, визначених Кодексом законів про працю України, із посиланням на конкретну статтю, пункт закону. До того ж не слід забувати про те, що в перший день роботи з працівником міг статися страховий випадок за державним соціальним страхуванням. Тому скасовувати відповідний наказ бажано за наявності відповідної заяви працівника.

У разі припинення трудового договору та скасування наказу про прийняття на роботу можна подати скасовуюче повідомлення. Якщо ж трудовий договір діє, а людина просто не вийшла на роботу, скасовуюча форма повідомлення не подається.

Офіційний портал Управління Держпраці у Черкаській області, рубрика «Питання – Відповідь», підрубрика «Як вирішити ситуацію з працівником, який не приступив до роботи наступного дня після укладення трудового договору?» від 26.05.2017 року

 

 Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська,

незалежний юридичний консультант холдингу професійних послуг «Західна кoнсалтингoва група»

Sorry, the comment form is closed at this time.

Підписатись на наші новини

error: