Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 28.03.2016 пo 03.04.2016 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

Posted by: In: Дайджести новин законодавства і практики 04 Apr 2016 Comments: 0

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 28.03.2016 пo 03.04.2016

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Реєстрація бізнесу у відділеннях Укрпошти

Міністерство юстиції та ДП «Укрпошта» підписали меморандум про співпрацю, який передбачає, що на базі відділень Укрпошти по всій Україні можна буде отримати реєстраційні сервіси Мін’юсту.

Раніше Укрпошта подала до Мін’юсту пакет документів на акредитацію для отримання права надавати реєстраційні послуги Міністерства юстиції. В самій Укрпошті повідомили, що внесені на розгляд Мінінфраструктури зміни про введення реєстраторів в Укрпошту як окремої структури. Вже розпочато підбір відповідних кадрів.

Найближчим часом буде визначено 5 регіонів, які стануть пілотними для запуску проекту з надання реєстраційних послуг населенню.

Варто відзначити, що Укрпошта вже має досвід надання адмінпослуг – в поштових відділеннях громадянами оформляються субсидії.

Офіційний портал Міністерства юстиції України, рубрика «Новини», підрубрика «Зареєструвати нерухомість та бізнес можна буде у відділеннях Укрпошти» від 31.03.2016 року

Про реструктуризацію кредитів для юридичних осіб

31 березня ВРУ прийнято за основу законопроект № 3555 «Про фінансову реструктуризацію», який передбачає механізм добровільної фінансової реструктуризації боргів підприємств України і їх досудової санації.

Законопроектом, зокрема, пропонується визначити:

– умови участі боржника і кредиторів в процедурі фінансової реструктуризації, а також участь ФГВФО і державних банків в такій процедурі;

– основні принципи співпраці між кредиторами під час проведення процедури фінансової реструктуризації;

– зобов’язання боржника щодо надання інформації та проведення огляду його госпдіяльності;

– умови отримання боржником фінансування при проходженні процедури фінреструктурізації.

Також пропонується визначити інституційну роль наглядової ради і секретаріату як спеціальних органів, що створюються для організації та проведення процедури фінансової реструктуризації та регламентують процес вирішення спорів в арбітражі.

Згідно з проектом, міжвідомча наглядова рада буде включати представників Нацбанку, Мінфіну, Мінекономрозвитку та Мін’юсту.

Передбачається, що фінансова реструктуризація здійснюватиметься на основі договору.

Для підвищення ефективності розгляду спорів, що виникають під час процедури фінансової реструктуризації, передбачено особливий порядок вирішення спорів в арбітражі, а саме – створення арбітражного комітету, який буде призначати арбітрів зі списку, затвердженого наглядовою радою. Спори будуть вирішуватися відповідними арбітрами. Арбітражний процес буде регулюватися спеціальним арбітражного регламенту.

Положеннями законопроекту передбачено особливий податковий режим при оподаткуванні окремих операцій, пов’язаних з проведенням процедури фінансової реструктуризації, і захист від визнання угод недійсними.

Закон про фінреструктурізацію буде діяти протягом 3-х років з дати вступу в силу. Але в разі отримання позитивних результатів термін дії цього Закону може бути продовжений.

Проект Закону України від 30.11.2015 р. № 3555 «Про фінансову реструктуризацію»

Спрощено порядок створення сімейних ферм

Верховної Радою ухвалено закон «Про внесення змін до Закону про фермерське господарство щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств», метою якого є сприяння усуненню податкових перешкод при реалізації продукції, вирощеної селянськими господарствами.

Встановлено, що сімейне фермерське господарство без статусу юридичної особи організовується ФОПом самостійно або спільно з членами його сім’ї на підставі договору про створення сімейного фермерського господарства. Такий договір укладається членами однієї сім’ї в письмовій формі і підлягає нотаріальному посвідченню.

Головою сімейного фермерського господарства без статусу юрособи є член сім’ї, який зареєстрований як ФОП, і визначений договором про створення сімейного фермерського господарства.

Від імені сімейного селянського господарства без статусу юридичної особи мають право виступати голова цього господарства або уповноважений ним один з членів господарства.

Фермерське господарство підлягає державній реєстрації в порядку, встановленому для державної реєстрації юросіб/ФОП, за умови придбання громадянином України або кількома громадянами України, які виявили бажання створити фермерське господарство, права власності або користування земельною ділянкою.

Також в Законі йдеться, що залучення сімейним фермерським господарством інших громадян може здійснюватися виключно для виконання сезонних і окремих робіт, безпосередньо пов’язаних з діяльністю господарства і потребують спеціальних знань чи навичок.

Передбачено, що фермерським господарствам зі статусом сімейних фермерських господарств надається додаткова державна підтримка в порядку, передбаченому Законом «Про державну підтримку сільського господарства України».

Проект Закону України від 23.12.2014 р. № 1599 «Про внесення змін до Закону України «Про фермерське господарство» щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств»

Підвищення експортного мита на металобрухт

ВРУ прийняла за основу законопроект № 3868 «Про внесення змін щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відновлення об’єктів інфраструктури».

Заплановано тимчасово, строком на 3 роки, встановити рівень експортного мита на відходи та брухт чорних металів у розмірі 35 євро за 1 тонну (зараз – 10 євро).

Також пропонується на цей період призупинити обов’язкову держреєстрацію контрактів на експорт металобрухту – для лібералізації зовнішньоекономічної діяльності.

Мета прийняття законопроекту – оперативна ліквідація дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку для першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості і забезпечення умов відновлення об’єктів інфраструктури.

Проект Закону України від 02.02.2016 р. № 3868 «Про внесення змін до деяких законів України щодо зменшення дефіциту брухту чорних металів на внутрішньому ринку з метою першочергового забезпечення потреб оборонної промисловості та відбудови об’єктів інфраструктури»

Змінено правила використання марок акцизного податку

29 березня набула чинності постанова від 23 березня 2016 року № 209, якою внесено зміни до Положення «Про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів».

Для алкогольних напоїв використовуються марки із зазначенням суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, з точністю до тисячного знака, яка відповідає сумі, визначеній з урахуванням діючих на дату розливу ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.

Вважаються маркованими алкогольні напої з марками, що мають такі пошкодження:

– пошкодження, що виключають встановлення індексу регіону, серії, місяці і роки (кварталу) твори марок;

– наявність відкритого надриву з краю марки, розмір якого (ширина, довжина) перевищує такі значення: вертикальний надрив – 4 х 10 міліметрів; горизонтальний – 4 х 20 міліметрів; діагональний – 4 х 18 міліметрів (довжина діагонального розриву визначається як прямокутна проекція);

– пошкодження, в результаті яких зменшилася довжина марки на 10 або більше міліметрів або ширина марки – на 5 або більше міліметрів;

– відсутність кута марки площею понад 150 кв. міліметрів, довжина меншої сторони якого становить понад 10 міліметрів.

У разі зміни зразка марок дозволяється продаж залишків оплачених марок попереднього зразка, виготовлених підприємством-виробником та/або перебувають на зберіганні у продавця, якщо рішенням про введення марок нового зразка не встановлено інше.

Невикористані неушкоджені марки приймаються їх продавцем. Покупець марок подає заяву про повернення сплаченої суми акцизного податку або про зарахування її в рахунок майбутніх платежів. При цьому сплачена сума акцизного податку згідно з висновком продавця марок відшкодовується покупцеві або за його бажанням зараховується в рахунок майбутніх платежів з розрахунку кількості фактично повернутих марок.

До 20 числа місяця, в якому подана попередня заявка-розрахунок, покупці марок мають право здійснити коригування такої заявки-розрахунку в бік збільшення, що не перевищує визначеного в ній обсягу, шляхом подачі додаткової попередньої заявки-розрахунку.

Крім того, вилучено норму, відповідно до якої не здійснювалося маркування вироблених в Україні алкогольних напоїв із вмістом спирту до 8,5% об’ємних одиниць, як дублююча норму ПК.

Державній фіскальній службі доручено до 31 березня 2016 року знищити залишки марок акцизного податку, які зберігаються в територіальних органів ДФС і продаж яких припинено.

Постанова КМУ від 23.03.2016 р. № 209 «Деякі питання використання марок акцизного податку»

Затверджено план заходів для створення зони вільної торгівлі з ЄС

Кабмін затвердив план заходів щодо імплементації розділу Угоди про асоціацію на 2016-2019 роки щодо зони вільної торгівлі. Про це йдеться в розпорядженні від 18 лютого 2016 року № 217-РТ «Про внесення змін до розпорядження кабінету Міністрів України від 17 вересня 2014 р № 847 ».

Документом затверджено детальний План заходів щодо імплементації розділу IV «Торгівля і питання, пов’язані з торгівлею» Угоди про асоціацію на 2016-2019 роки. План заходів містить завдання в сферах технічного регулювання, санітарних і фітосанітарних питань, інтелектуальної власності, державних закупівель, митних питань і т. п. і враховує актуалізацію актів законодавства ЄС з часу закінчення переговорів про укладення Угоди про асоціацію.

У Кабміні пояснюють, що розпорядження дає можливість міністерствам, центральним і місцевим органам виконавчої влади та іншим органам держвлади здійснити послідовні і взаємоузгоджені заходи щодо виконання угоди про асоціацію в частині створення поглибленої і всеосяжної Зони вільної торгівлі Між Україною та ЄС, а також враховує всі доступні для цього процесу ресурси.

Нагадаємо, що з 1 січня 2016 р.р. між Україною та ЄС почалося тимчасове застосування економічної частини Угоди про асоціацію щодо створення поглибленої і всеосяжної зони вільної торгівлі між Україною та ЄС.

Урядовий портал, рубрика «Новини», підрубрика «Уряд затвердив план заходів з імплементації розділу Угоди про асоціацію на 2016-2019 роки щодо зони вільної торгівлі» від 29.03.2016 р.

Запропоновано встановлювати галузеву мінімальну зарплату

У ВРУ зареєстровано законопроект № 4291 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо оплати праці працівників», яким передбачено внесення змін до КЗпП, законів «Про оплату праці», «Про колективні договори і угоди», якими пропонується надати право сторонам соціального діалогу самостійно встановлювати розмір мінімальної заробітної плати у відповідній галузі, на основі якого здійснювати оплату праці працівників юросіб.

Згідно із законопроектом, галузева мінімальна заробітна плата – це встановлений розмір заробітної плати, нижче якого не може здійснюватися оплата за виконану працівником місячну, а також погодинну норму праці (обсяг робіт) у відповідній галузі.

Розмір галузевої мінімальної зарплати встановлюється не рідше одного разу на рік за пропозиціями, зробленими шляхом переговорів, представників репрезентативних профспілок, організацій роботодавців на національному рівні, які об’єдналися для ведення колективних переговорів і укладення галузевої угоди, в угоді про встановлення галузевої мінімальної заробітної плати.

При цьому в проекті йдеться про те, що галузева мінімальна заробітна плата встановлюється в розмірі, що перевищує законодавчо встановлений розмір мінімальної заробітної плати.

Галузева мінімальна заробітна плата є обов’язковою для включення в колективні договори на всій території України для підприємств, установ, організацій усіх форм власності і господарювання та фізичних осіб у відповідній галузі.

Проект Закону України від 23.03.2016 р. № 4291 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо оплати праці працівників»

Декларацію про доходи слід подавати за місцем реєстрації, а не проживання

Головне управління Державної фіскальної служби у м. Києві роз’яснило, якщо платник податків проживає не за місцем реєстрації (прописки), а в іншому місці, то він має подавати декларацію про майновий стан і доходи до контролюючого органу за місцем реєстрації,  в якому перебуває на обліку.

Таку позицію обстоює ГУ ДФС м. Києва у листі «Щодо податкової знижки на навчання» від 17.03.2016 № 2083/К/26-15-13-04-14, чітко окреслюючи поняття «реєстрація» — це внесення інформації до Єдиного державного демографічного реєстру про місце проживання або місце перебування особи із зазначенням адреси, за якою з особою може вестися офіційне листування або вручення офіційної кореспонденції.

До того ж громадянин України, іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом 10 днів після прибуття до нового місця проживання зареєструвати місце проживання. Реєстрація здійснюється в день подання особою документів.

Лист ГУ ДФС у м. Києві від 17.03.2016 № 2083/К/26-15-13-04-14

Правові відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки праці

Держпраці в листі від 02.12.2015 р. № 5159/0/4.4-06/6/ДП-15 нагадала, що Закон України «Про охорону праці» є спеціальним законом, що регулює правові відносини між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища і встановлює єдиний порядок організації охорони праці в Україні.

Якщо власник підприємства відповідно до статуту або іншого установчого документа підприємства представляє інтереси цього підприємства (наділений повноваженнями керівника з правом підпису), він є відповідальною особою за організацію роботи такого підприємства, в тому числі за стан охорони праці на підприємстві, відповідно до законодавства України він повинен пройти навчання і перевірку знань з питань охорони праці.

Ст. 18 Закону встановлено пряму норму про проходження навчання з питань охорони праці. Порядок проведення такого навчання регламентується Типовим положенням про порядок проведення навчання і перевірки знань з питань охорони праці, затвердженим наказом Держнаглядохоронпраці України від 26.01.2005 р № 15.

Згідно п. П. 5.1 – 5.2 та додатком 3 до п. 5.1 Типового положення проходять навчання і перевірку знань з питань охорони праці при прийомі на роботу і періодично, один раз на три роки, керівники, заступники керівників, головні спеціалісти, керівники основних виробничих і технічних служб підприємств, установ і організацій, об’єднань підприємств незалежно від форм власності та характеру виробничої діяльності, пов’язані безпосередньо з організацією безпечного ведення робіт.

Крім того, відповідно до розділу 4 Типового положення щорічне спеціальне навчання і перевірку знань відповідних нормативно-правових актів з питань охорони праці проходять посадові особи та інші працівники, які виконують безпосередньо на робочих місцях роботи, зазначені в Переліку робіт з підвищеною небезпекою та Переліку робіт, де є необхідність у професійному доборі.

Згідно з вимогами ст. 13 Закону роботодавець розробляє і затверджує положення, інструкції, інші акти з охорони праці, що діють в межах підприємства, та несе безпосередню відповідальність за порушення вимог законодавства щодо працівників в області охорони праці.

Лист Державної служби України з питань праці «Щодо правових відносин між роботодавцем і працівником з питань безпеки, гігієни праці та виробничого середовища» від 02.12.2015 р. № 5159/0/4.4-06/6/ДП-15

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Sorry, the comment form is closed at this time.

Підписатись на наші новини

error: