fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 07.09.2015 пo 13.09.2015 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 25 Nov 2015

Перерахування коштів в гривнях на користь нерезидентів

Правління НБУ змінило порядок перерахування коштів у гривнях на кореспондентські рахунки банків-нерезидентів за дорученням клієнтів-резидентів. 

Починаючи з 10 вересня 2015 року уповноважені банки, що здійснюватимуть відповідну операцію за договорами, укладеними резидентами із нерезидентами, повинні попередньо зарахувати кошти на окремий аналітичний рахунок.

Кошти буде переказано на рахунок банка-нерезидента не раніше четвертого операційного дня  після того, як уповноважений банк внесе інформацію про заплановану операцію у відповідний реєстр і надасть його Національному банку України.

Заборонено перераховувати кошти в гривнях на кореспондентські рахунки банків-нерезидентів за дорученням клієнтів-резидентів, якщо ці кошти в гривнях було залучено клієнтами-резидентами у формі кредиту.

Постанова Правління Національного банку України “Про врегулювання ситуації на грошово-кредитному та валютному ринках України” від 03.09.2015 р. № 581

 

Пункти пропуску в портах починають працювати по-новому

8 вересня почали діяти ряд дерегулятивних заходів, які визначених постановою Кабінету Міністрів від 07.07.2015 № 491 .

У зв’язку з цим всі 13 пропускних пунктів в портах України забезпечені оновленими технологічними схемами пропуску вантажів, транспортних засобів та людей через державний кордон.

Згідно з розпорядженням Мінінфраструктури, Адміністрація морських портів України разом з фахівцями Державної прикордонної служби розробила технологічні схеми, які вводять нові, спрощені процедури оформлення суден і вантажів у портах. Міністерство отримало погодження цих схем від всіх контролюючих служб – фітосанітарної, ветеринарної, екологічної, санітарної, митної.

За дорученням Міністерства філії ДП АМПУ провели інструктаж з роботи за новими схемами для всіх компаній, що працюють в портах (експедиторів і суднових агентів). Відтепер всі вони керуватимуться спеціально складеною пам’яткою щодо діям по обробці суден і вантажів.

Набуття чинності постанови № 491 означає істотне скорочення кількості перевірок суден і вантажів, а також задіяних в цих процедурах контролюючих органів. Зокрема, скасовується комісійний контроль безпосередньо на борту суден. Відтепер ця процедура буде здійснюватися тільки за наявності документально певного підстави, причому вантажні операції в порту будуть проходити без затримок.

Документ також передбачає новий порядок контролю іноземних судів, чий маршрут пролягає через кілька українських портів. Так, перевірки будуть здійснюватися в першому порту прибуття і порту виходу суден з території України.

Крім цього, в портах вводиться принцип мовчазної згоди при електронному документообігу, а також скасовується річний радіологічний контроль вантажів у разі наявності в порту стаціонарних приладів.

Серед новацій – введення іншого порядку огляду, зважування та сканування товарів, доставлених морським транспортом. Згідно з новими правилами, всі ці процедури будуть проходити в спеціально обладнаному місці на території портового терміналу. Щоб ця норма запрацювала, до 1 січня 2016 року портові оператори повинні забезпечити відповідні умови

Постанова КМУ від 7.07.2015 р. № 491 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України»

 

Єдині стандарти визначення митної вартості

На виконання доручення Прем’єр-міністра Державної фіскальною службою розроблено проект нових Методичних рекомендацій щодо роботи посадових осіб органів ДФС з аналізу, виявлення та оцінки ризиків при здійсненні контролю правильності визначення митної вартості товарів, які переміщуються через митний кордон України.

Крім того, незабаром будуть розроблені методичні рекомендації з напрямів контролю:

– правильності класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД;

– правильності визначення країни походження товарів;

– дотримання встановлених до задекларованих товарів заходів нетарифного регулювання, заборон та/або обмежень щодо переміщення через митний кордон України;

– дотримання законодавства з питань захисту прав інтелектуальної власності;

– достовірності декларування.

Методичні рекомендації містять докладні інструкції по послідовності дій посадових осіб митниць ДФС при здійсненні митного контролю за певним напрямом з метою оцінки ризику та визначення форм та обсягів митного контролю, достатніх для забезпечення дотримання вимог законодавства України з питань державної митної справи.

Також найближчим часом ГФС введе єдиний механізм визначення митної вартості на всій території України.

Офіційний портал ДФС України, рубрика «Новини», підрубрика «Щодо розробки єдиних стандартів та підходів для визначення митної вартості на виконання доручення Прем’єр-міністра України» від 8.09.2015 року

Про органи архітектурно-будівельного контролю

Кабінет Міністрів України постановою від 19 серпня 2015 року № 671 затвердив Примірне положення про органи державного архітектурно-будівельного контролю.

Ним встановлено, що органи державного архітектурно-будівельного контролю є правонаступниками прав і обов’язків Державної архітектурно-будівельної інспекції по здійсненню переданих повноважень відповідно до Закону «Про регулювання містобудівної діяльності».

Держархбудінспекція здійснює повноваження, визначені Законом, до створення органів державного архітектурно-будівельного контролю у Київській та Севастопольській міських державних адміністраціях та сільських, селищних, міських радах або визначення структурних підрозділів місцевих держадміністрацій, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад та до затвердження актів спільної комісії.

Держархбудінспекції доручено забезпечити утворення за зверненням Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, відповідного органу місцевого самоврядування спільної комісії з передачі відповідної документації , зокрема документації, пов’язаної з наданням права на виконання підготовчих і будівельних робіт, а також здійсненням архітектурно-будівельного контролю за об’єктами будівництва, не прийнятих в експлуатацію, декларацій про готовність до експлуатації об’єктів I, II і III категорій складності, зареєстрованих не раніше ніж за 3 місяці до дати освіти спільної комісії, і рішення питань, пов’язаних з утворенням та функціонуванням органу державного архітектурно-будівельного контролю.

Встановлено, що орган державного архітектурно-будівельного контролю утворюється як структурний підрозділ Київської та Севастопольської міськдержадміністрації і як виконавчий орган сільської, селищної, міської ради. З питань здійснення повноважень, передбачених Законом «Про регулювання містобудівної діяльності», є підконтрольним Держархбудінспекції.

Постанова КМУ від 19.08.2015 р. № 671 «Деякі питання діяльності органів державного архітектурно-будівельного контролю»

 

Про проведення документальних перевірок

Державна фіскальна служба розповіла про проведення документальних перевірок у зв’язку з набранням чинності 1 вересня Закону № 655-VIII щодо зменшення податкового тиску на платників податків.

ПКУ доповнено нормою про направлення (вручення) платнику податків податкових повідомлень-рішень у випадках, якщо за результатами перевірки встановлено факт заниження або завищення суми податкових зобов’язань, заявленій у податковій декларації, або суми податкового кредиту, заявленої в ПДВ-декларації, за винятком випадків, коли зазначене заниження або завищення враховано при винесенні інших податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки. У зв’язку з цим ведеться робота нової з розробки нової форми податкового повідомлення-рішення. Крім цього, ДФС зазначила, що при наявності письмового звернення платника податків замість невиїзної документальної перевірки може проводитися документальна виїзна перевірка.

Також посилено вимоги щодо складання наказу про проведення перевірки. Зокрема, такий наказ додатково до інформації, наведеної у Методичних рекомендаціях, повинен містити інформацію щодо періоду діяльності, який буде перевірятися.

Лист ДФС України від 28.08.2015 р. № 32067/7/99-99-22-04-02-17 «Про окремі питання проведення документальних перевірок»

 

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, пoмічник юриста кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

X