fbpx
[get_banners]

Дайджест новин “Підприємництво і право” з 26.01.2024 по 06.02.2024 р

In: Дайджести новин законодавства і практики 06 Feb 2024 Tags: ,

Дайджест новин  “Підприємництво і право”

з  26.01.2024 по 06.02.2024 р.

 

Дія.Підпис буде доступним для юридичних осіб

Дія.Підпис буде доступним для юридичних осіб

Кабмін оновив Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг. 

У зв’язку з цим розпочнеться робота над сервісом, який дозволить віддалено отримувати Дія.Підпис юридичним особам. Зараз така послуга доступна лише для фізичних осіб.

Дія.Підпис — це найзахищеніший електронний підпис, який можна активувати за лічені секунди в застосунку Дія. Тож можна забути про ручки, папери і ксерокси та підписувати всі необхідні документи онлайн. А ще Дія.Підпис можна використовувати для авторизації на платформах та в застосунках.

Юридичні особи зможуть генерувати Дія.Підпис у застосунку Дія незалежно від дії воєнного стану в України. Це значно спростить ведення бізнесу, допоможе пришвидшити процеси та зробити більш прозорими дії підприємців.

 

За матеріалами Урядового порталу

 


В Україні розпочав роботу Державний реєстр санкцій

В Україні розпочав роботу Державний реєстр санкцій

Державний реєстр санкцій створено з метою надання безоплатного публічного доступу громадянам до актуальної та достовірної інформації про суб’єктів щодо яких застосовано санкції.

Станом на зараз у реєстрі 17 202 фізичних та юридичних особи, які вважаються підсанкційними. Ведення реєстру забезпечує Апарат РНБО України.

Згідно з рішенням РНБОУ, реєстр – це інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік, відображення, оброблення та надання інформації про всіх суб’єктів щодо яких застосовано санкції.

Джерелами інформації Реєстру є рішення Ради національної безпеки і оборони України, а також судові рішення про застосування санкцій.

Дані в реєстрі оновлюються оперативно. Вони є відкритими і загальнодоступними, крім випадків, передбачених законом. На сайті є можливість в електронній формі отримати витяг з інформацією про особу.  

 

За матеріалами Ради національної безпеки і оборони України

 


Чи потрібно оформлювати електронну печатку, якщо суб’єкт господарювання  використовує в своїй діяльності фізичну печатку? 

Чи потрібно оформлювати електронну печатку, якщо суб’єкт господарювання  використовує в своїй діяльності фізичну печатку? 

У ДПС пояснили, що це робити не обов’язково. Кваліфіковану електронну печатку суб’єкт господарювання має право отримати за власним бажанням.

Частиною першою ст. 58 прим. 1 Господарського кодексу України (далі – ГКУ) встановлено, що суб’єкт господарювання має право використовувати у своїй діяльності печатки. Використання суб’єктом господарювання печатки не є обов’язковим.

Частиною другою ст. 58 прим. 1 ГКУ, зокрема, визначено, що відбиток печатки не може бути обов’язковим реквізитом будь-якого документа, що подається суб’єктом господарювання до органу державної влади або органу місцевого самоврядування.

Наявність або відсутність відбитка печатки суб’єкта господарювання на документі не створює юридичних наслідків (частина третя ст. 58 прим. 1 ГКУ).

Відповідно до п. 2 розд. ІІ Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557) автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557.

Після накладання кваліфікованого електронного підпису автор (платник) здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) з використанням засобів електронного зв’язку до адресата протягом операційного дня (п. 3 розд. ІІ Порядку № 557).

Достатнім підтвердженням справжності документа податкової звітності є наявність оригіналу підпису уповноваженої особи на документі у паперовій формі або наявність накладеного на електронний документ КЕП або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону № 2155 (абзац другий п.п. 48.5.1 п. 48.5 ст. 48 ПКУ).

Отже, суб’єкту господарювання, який використовує в своїй діяльності печатку (для проставлення відбитку на документах створених у паперовій формі), не потрібно обов’язково отримувати кваліфіковану електронну печатку для накладання її на електронний документ, оскільки достатнім підтвердженням справжності електронного документа є наявність накладеного на нього кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису платника. Таку печатку суб’єкт господарювання має право отримати за власним бажанням.

 

За матеріалами ЗІР, категорія 129.03 

 


Як благодійнику включитись до Реєстру волонтерів?

Як благодійнику включитись до Реєстру волонтерів?

У ДПС нагадали, що Заяву про включення/внесення змін до Реєстру волонтерів антитерористичної операції та/або здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації (далі – Заява) можливо подати у паперовій або в електронній формі.

  1. у паперовій формі.

Заява  може бути подана особисто, поштою або через уповноважену особу (представника):

– благодійником особисто – до будь-якого контролюючого органу з пред’явленням паспорта;

– представником – до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, за наявності документа, що посвідчує особу такого представника, та документа, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії (з чітким зображенням), а також довіреності, засвідченої нотаріально, на проведення відповідних дій (після пред’явлення повертається) та її копії;

– поштою – до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи – благодійника, підпис фізичної особи – благодійника на заяві має бути завірений нотаріально.

  1. у електронній формі. Заява може бути подана через Електронний кабінет (ЕК) https://cabinet.tax.gov.ua/login.

Скористатись зазначеним сервісом зможуть особи, які ідентифіковані за особистим ключем, виданим будь-яким кваліфікованим надавачем електронних довірчих послуг.

Для заповнення та подання заяви після ідентифікації та входу до приватної частини ЕК необхідно перейти у режим ЕК «Для громадян» підрежим «Заява для волонтерів» або пройти за маршрутом «Додатково / Введення звітності / Створити» та обрати форму з кодом f1308302.

Після заповнення заяви здійснити перевірку, зберегти, підписати і відправити.

 

За матеріалами офіційного вебсайту ГУ ДПС у Дніпропетровській області

 


Уряд ухвалив важливі постанови, які ще більше посилять український оборонно-промисловий комплекс

Уряд ухвалив важливі постанови, які ще більше посилять український оборонно-промисловий комплекс

Уряд ухвалив три постанови, які сприятимуть посиленню українського оборонно-промислового комплексу. Зокрема, в частині:

  1. дерегуляції виробництва боєприпасів.

Уряд розширив коло потенційних виробників, усунув бюрократію, створив чіткі алгоритми — від розроблення до прийому в експлуатацію. За півроку зареєстровано більше 10 виробників, допущено до експлуатації понад 20 зразків боєприпасів, ще 30 перебувають на різних стадіях випробування.

  1. ціноутворення на виробництво БпЛА. 

Виробники безпілотників тепер будуть надавати уточнення розрахунків ціни в бік зменшення, якщо прибуток перевищує 25%. Це дасть змогу усунути потенційні ризики переплати, нецільове використання коштів при здійсненні державних закупівель безпілотників. 

  1. оборонних закупівель.

Тепер вони відбуватимуться за конкурентною процедурою через закритий модуль системи Prozorro.

«Ми вирішуємо одразу кілька завдань. Перше — гарантуємо безперервність, стійкість та керованість постачання нашої армії усім необхідним. Друге — встановлюємо прозоре ціноутворення, коли держава не переплачує, а бізнес отримує прибуток. Третє — встановлюємо запобіжники витоку інформації, яка несе безпекові ризики», — зауважив Прем’єр-міністр.

 

За матеріалами Урядового порталу

 


Класифікатор професій поповнився новими професіями 

Класифікатор професій поповнився новими професіями 

На ринку праці з’явились 42 нові професії, зокрема у сфері ІТ, охорони здоров’я, соціальній, фінансовій. Відповідні зміни було внесено до Класифікатора професій. 

Так, за пропозицією Міністерства цифрової трансформації Класифікатор професій доповнено 29 новими професійними назвами робіт ІТ-сфери, наприклад, такими професіями, як: “Адміністратор веб-ресурсів”, “Аналітик мобільних додатків”, “Інженер зі штучного інтелекту”, “Розробник штучного інтелекту”, “Розробник архітектури програмного забезпечення (інформаційні технології)”, “Розробник хмарної архітектури”, “Фахівець з безпеки електронних комунікацій” тощо.

9 професійних назв робіт у ІТ-сфері приведено у відповідність до сучасних технологій, зокрема, “Аналітик комп’ютерного банку даних” змінено на “Аналітик даних”, “Аналітик операційного та прикладного програмного забезпечення” – на “Аналітик програмного забезпечення”, “Інженер з програмного забезпечення комп’ютерів” – на “Інженер з програмного забезпечення” тощо.

Одночасно з Класифікатора професій були вилучені 9 застарілих назв професій, наприклад, “Програміст прикладний”, “Програміст системний”, “Інженер із застосування комп’ютерів”, “Аналітик програмного забезпечення та мультимедіа”.

Окрім того, до Класифікатора професій внесено ряд позицій, в яких виникла нагальна потреба останнім часом, зокрема: “Протезист-ортезист”, “Оператор Служби 112” (надання екстреної допомоги населенню за єдиним телефонним номером за принципом „єдиного вікна”), “Черговий підрозділу Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту”, “Інструктор з просторового орієнтування та мобільності”, “Фахівець з розмінування”, “Аудитор за видами діяльності”, “Фінансовий аналітик”, “Оператор установок дробометного очищення” та “Майстер з монтажу, обслуговування, ремонту та налагодження теплових насосів”.

На сьогодні  Класифікатор професій містить 9 172 професійних назв робіт. Професійні назви робіт (професії, посади, заняття), що містяться у Класифікаторі професій, систематизовані у професійні групи, залежно від характеру, складності виконуваних робіт, кваліфікації (рівня освіти, спеціалізації), за ієрархією Міжнародної стандартної класифікації занять (International Standard Classification of Occupations).

 

За матеріалами офіційного вебсайту Міністерства економіки України

 

Підбірку підготувала: 

Ольга Кісіль

представник з юридичних послуг Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, юрист

X