Правова охорона торгового знаку розповсюджується тільки в межах тієї країни, де торговельна марка була зареєстрована. Наприклад, при реєстрації знаку для товарів і послуг на території України, він охороняється нормами права виключно в межах нашої держави. Правовий захист торгової марки у інших країнах не здійснюється до тих пір, поки вона не пройде реєстрацію на конкретній території.
Згідно з чинним міжнародним законодавством та законодавством інших держав, юридичні та фізичні особи, які є резидентами України, мають право проводити реєстрацію торгової марки на території інших країн.
Резидент України має право здійснювати міжнародну реєстрацію торговельної марки в одній чи декількох іноземних державах.
Дуже часто в клієнтів, які вирішили виводити свої послуги чи товари на міжнародні ринки, виникає питання, навіщо потрібно реєструвати торгову марку в іноземних країнах? Основна причина – це дає змогу звести до мінімуму всі можливі ризики.
Звичайно, використання бренду можливе і без реєстрації. Але не треба дивуватися, якщо на митниці під час експорту виникнуть проблеми через відсутність вашої торговельної марки у митному реєстрі. Або іноземні конкуренти через брак охорони вашого логотипу, слогану чи бренду у країні, використають їх із незначними змінами. І таких прикладів можна наводити дуже багато.
Тому перед тим, як почати вихід на міжнародні ринки, необхідно забезпечити охорону вашої торгової марки у обраних країнах.
Міжнародна реєстрація ТМ може бути проведена декількома способами:
через безпосереднє звернення до Патентних відомств у кожній обраній державі;
через звернення до Всесвітньої Організації Інтелектуальної Власності шляхом використання Мадридського протоколу.
Національна реєстрація торговельної марки – важливі особливості
При реєстрації ТМ через національні патентні відомства, необхідно дотримуватися термінів та вимог, що встановлюються національним законодавством в обраних країнах. При звернені до патентного відомства, необхідно подавати заявку на реєстрацію знаку для товарів чи послуг офіційною мовою даної держави.
Терміни реєстрації торгових марок у різних країнах відрізняються і можуть складати від 12 до 24 місяців.
Оплата мита та зборів відбувається у валюті країни, де проходить реєстрація. Діловодство та поштове листування здійснюється на мові держави, де проходить реєстрація торгового знаку.
Сума реєстрації відрізняється у різних країнах – мінімальні витрати складають приблизно $1000-$1500. Таким чином, для реєстрації торгових марок у 3-х країнах шляхом національної процедури, необхідно підготувати мінімальний бюджет $3000-$4000.
Переваги реєстрації торговельної марки за Мадридською угодою
З метою спрощення та оптимізації процедури реєстрації одного торгового знаку на території кількох держав, а також мінімізації витрат часу та фінансів, міжнародне співтовариство розробило та запровадило процедуру міжнародної реєстрації знаку для товарів і послуг, що регламентується та регулюється Мадридською угодою та Мадридським протоколом.
Такий варіант дозволяє оформити знак для товару чи послуги одночасно в декількох країнах, що є учасницями Мадридської угоди. До Мадридської системи входить 98 членів, що представляють 115 країн світу.
Серед переваг Мадридської угоди про міжнародну реєстрацію знаків можна виділити наступне:
Спрощена процедура подачі документів на реєстрацію торгової марки – від заявника вимагається лише подання однієї заявки до Міжнародного бюро інтелектуальної власності через державне відомство у своїй країні, з переліком держав, де він хоче отримати правовий захист;
Ціна на міжнародну реєстрацію торговельної марки за Мадридською угодою суттєво дешевша, ніж проведення процедури окремо у кожній країні;
Відсутня необхідність дотримуватися численних правил оформлення заявки та пакету документів у відповідності з законодавчою базою в кожній з країн, де проводиться реєстрація;
Оформлення заявки відбувається на одній з міжнародних мов (англійська, іспанська, французька);
Листування з Всесвітньою організацією інтелектуальної власності відбувається на одній із установлених мов;
Вся документація з питань поданої заявки на реєстрацію торгової марки публікується на сайті Міжнародного бюро з інтелектуальної власності;
За проведення процедури реєстрації торговельної марки за Мадридською угодою у кількох країнах, заявник одноразово сплачує національне мито на території своєї країни, а також міжнародне мито на рахунок Міжнародного бюро, у швейцарських франках;
За наявності заявки міжнародного зразка на реєстрацію торгової марки, власник може поширити торговельний знак на території, де він попередньо не був зареєстрований – для цього необхідно лише здійснити оплату національного та міжнародного мита;
Реєстрація торгових марок та знаків через ВОІВ проводиться на термін 20 років за Мадридською угодою та на 10 років – за Мадридським протоколом. Подовження цих термінів можливе після оплати необхідних зборів.
Порівняно з національними процедурами оформлення, Мадридська процедура реєстрації товарних знаків обійдеться замовнику в декілька разів дешевше.
Ми допоможемо виконати міжнародну реєстрацію торгової марки у відповідності з Мадридською угодою і з дотриманням усіх норм міжнародного права.
Кінцева ціна міжнародної реєстрації ТМ залежить від кількості країн, до яких подається заявка, від кількості класів за міжнародною класифікацією товарів і послуг для реєстрації знаків, чорно-білого чи кольорового виконання ТМ.
Для розрахунку бюджету на міжнародну реєстрацію ТМ та отримання консультації – зв’яжіться із спеціалістами Західної консалтингової групи. Ми будемо раді відповісти на будь-які питання, що виникнуть у вас, а також надати повний пакет послуг із міжнародної реєстрації торгових марок за Мадридською процедурою.
(9 - 5.00 - 5)
Підписатися на новини
Підпишіться на щотижневий дайджест новин і будьте в курсі подій без зайвого спаму
Сайт використовує cookies та інші технології для того, щоб запам’ятати Ваші уподобання та
дізнатись, як саме Ви використовуєте сайт та взаємодієте з ним. Обробка вказаних даних відбувається відповідно
до Положення про обробку та захист персональних даних Товариства з обмеженою відповідальністю «Західна
консалтингова група», з яким можна ознайомитися за посиланням. Натискаючи «ТАК», Ви надаєте згоду на використання cookies та інших технологій під час
відвідування сайту та на обробку даних, що можуть бути персональними.