fbpx

Реєстрація змін до статуту, продаж корпоративних прав

контакти Адвокатського бюро “Яновський і партнери”

+38 (032) 247-01-00+38 (067) 000-13-27 е-mail: yp@zkg.ua

Перебіг господарської діяльності практично кожного підприємства — процес нестабільний, що часто характеризується зміною курсу діяльності, численними реструктуризаціями та іншими перетвореннями. Однозначно, момент становлення та подальші етапи розвитку компанії — це точки, що разюче відрізняються і економічними процесами, і своїм юридичним відображенням. Внесення змін до статуту підприємства є поширеною та необхідною для розвитку та росту компанії практикою. Однак, у процесі її здійснення підприємцями та довіреними особами допускається чимало помилок і неточностей. У результаті нерідко трапляються випадки, коли реєстрація змін до статуту триває місяцями, призводячи до паперової та процесуальної тяганини. Щоби не потрапити в подібну ситуацію, слід знати, що таке державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи та як правильно її здійснювати.

У день заснування товариства з обмеженою відповідальністю в статут підприємства вносяться основоположні дані:

  • скорочена та повна назва компанії;
  • органи управління компанією,  порядок прийняття ними рішень, їхня компетенція;
  • порядок вступу та виходу з товариства.
  • видів економічної діяльності без прив’язки до КВЕД;
  • повноваження особи, що призначається керівником підприємства тощо.

Досвід успішних бізнесменів показує, що нині успіх означає гнучкість та здатність оперативно змінюватися відповідно до вимог ринку та чинного законодавства України. Коли ж саме такі зміни необхідні та які з них мають бути відображеними в зміненій редакції нового статуту товариства з обмеженою відповідальністю?

Юридичні підстави для внесення змін до статуту

Фаза становлення бізнесу, як правило, характеризується обмеженістю фінансових ресурсів та чіткою сфокусованістю на одному-двох видах господарської діяльності згідно з КВЕД. Втім, підприємство на момент свого заснування та компанія в процесі активного розвитку, як уже говорилося, кардинально відрізняються одне від одного за різними параметрами. Часто момент першої реєстрації компанії досить стрімкий, і завдання полягає у забезпеченні можливості офіційно надавати послуги або виготовляти та реалізовувати товар. Надалі за необхідності можна внести всі відповідні корективи, і така необхідність рано чи пізно чекає на кожен бізнес.

Процедура внесення змін до статуту

Процедура внесення змін до статуту може знадобитися будь-якій юридичній особі, незалежно від організаційно-правової форми (акціонерне товариство, приватне підприємство, ТОВ). І потреба в цьому може виникати неодноразово в процесі ведення господарської діяльності. Щоби здійснити реєстрацію змін до статуту, необхідно оформити його нову редакцію. Статут має динамічно змінюватися разом із фактичними нововведеннями. Процедура може знадобитися в таких випадках:

  1. зміна даних засновників (новий паспорт, зміна місця реєстрації);
  2. освоєння нових видів діяльності. ТОВ може здійснювати будь-яку діяьність, незалежно від того, чи вона прописана у статуті або ЄДР, чи ні. Хіба у статуті прописано обмеження на здійснення іншої діяльності;
  3. збільшення або зменшення статутного капіталу;
  4. зміна складу засновників юридичної особи;
  5. новий розподіл часток;
  6. зміна адреси підприємства, якщо вона до цього була зазначена в статуті;
  7. проведення актуалізації вже існуючого статуту у відповідність до вимог законодавства.

Примітка щодо пунктів 1-6: Процедура може знадобитися, якщо ці дані до цього були зазначені в статуті, бо згідно з чинним законом, це не обов’язково.

Це лише зразок змін у статуті, які є найбільш розповсюдженими. Розширення штату та каталогу товарів і послуг зумовлює переїзди в новий офіс та зміну адреси. Становлення власного виробництва або розширення асортименту послуг і сервісу впливають на зміну видів господарювання. Разом із диверсифікацією процесів та завдань, які стоять перед підприємцем, аналогічні зміні відображаються не тільки в структурі компанії, а й у її Статуті. У зв’язку з тим, що з 17 червня 2018 року в силу вступив новий Закон України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю», суттєвих змін зазнав порядок ухвалення рішення загальними зборами. Статутний документ оформлюється в новій редакції і для внесення змін до установчих документів разом із протоколом загальних зборів підлягає нотаріальному посвідченню. Також буде необхідно зібрати та відповідним чином оформити пакет інших документів, сплатити адміністративний збір та надати документи державному реєстратору.

Документи, необхідні для внесення змін до статуту товариства з обмеженою відповідальністю згідно з законодавством України

Як внести зміни до статуту? Дане питання рано чи пізно може стати актуальним для будь-якого керівника чи акціонерів. Адже в сучасних умовах розвитку економіки, наприклад, без актуалізації чи внесення інших змін до господарської діяльності будь-яке підприємство навряд чи зможе функціонувати й надалі на законних підставах. Отже, після прийняття рішення про внесення змін до статуту необхідно надати такі документи для його узаконення:

  • заява про державну реєстрацію змін до статуту;
  • протокол загальних зборів учасників або рішення засновника;
  • оформлена відповідним чином нова редакція статуту в одному примірнику;
  • квитанція про те, що був сплачений адміністративний збір;
  • у разі, якщо зазначені вище документи подаються представником підприємства, то має надаватися й документ, якій засвідчує надані повноваження;
  • посвідчення особи;
  • інші документи, які можуть бути передбачені законодавством.

Документи, які подаються з метою внесення змін до статуту ТОВ або іншої юридичної особи, можуть бути двох видів — оригінали або нотаріально посвідчені копії у випадках, встановлених законодавством. Варто взяти до уваги, що подання звичайних ксерокопій не допускається.

Остання редакція Закону України «Про товариства з обмеженою та додатковою відповідальністю» вплинула на те, як оформляється протокол загальних зборів про внесення змін до статуту. Окрім жорсткої процедури його складання, власники зобов’язані також надати до органів державної реєстрації нотаріально завірений примірник документа. Цей момент часто сприяє виникненню затримок або відмови у внесенні змін до Статуту компанії. Як уникнути проблем під час державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та отримати новий статут вчасно?

Як має відбуватися реєстрація змін до статуту в поточному році: основні моменти

Щоби державна реєстрація змін до статуту ТОВ пройшла оперативно та успішно, необхідно здійснити наступні кроки:

  1. Приведення статуту ТОВ у відповідність до нових реалій економічної діяльності компанії. Новий статут повинен містити актуальну інформацію про учасників, їхні частки в капіталі підприємства, загальний обсяг статутного капіталу, перелік видів діяльності ТОВ тощо.
  2. Підготовка згідно з Законом про зміну статуту заяви від Директора підприємства про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.
  3. Перевірка статуту товариства з обмеженою відповідальністю 2019 (зразок змін у статуті краще отримати в юридичній компанії) на відсутність неточностей та помилок, як-от недотримання окремих норм Закону; відсутність частини ключової інформації про підприємство та його учасників, різниця між відповідними даними в заяві та власне в Статуті.
  4. Оплата державного адміністративного збору та підкріплення квитанції до пакету документів.

Також варто врахувати, що процедура реєстрації внесення змін до статуту може бути і призупинена. Це відбувається в таких випадках:

  • якщо відомості або документи, необхідні для реєстрації, подані не в повному обсязі;
  • документи не відповідають нормам, встановленим ст. 15 Закону;
  • якщо відомості, відображені в заяві, не відповідають інформації, яка зазначена в статуті або у ЄДР;
  • несплата або часткова сплата державного збору;
  • подача документів здійснена поза строками, відведеними для цього чинним законодавством.

Щодо строку внесення змін до статуту ТОВ, то згідно з законодавством України, подані документи розглядаються протягом 24 годин після їхнього надходження. Фактично процес зазвичай має період перебігу від однієї до трьох діб. Реєстрація нової редакції статуту 2019 року — процес максимально оперативний за умови достатньо професійної попередньої підготовки.

Варто ретельно проаналізувати всі особливості реєстрації внесення змін, адже від цього залежатиме правильність оформлення основного документа підприємства та законність його подальшої діяльності. Якщо вам востаннє доводилося робити це до 2018 року, то тоді необхідно ознайомитися з усіма нововведеннями в законодавстві. Варто ознайомитися зі зразками протоколу про внесення змін до статуту, заявою та іншими документами.

У зв’язку з цими та іншими труднощами в українській практиці бізнесу досі присутні зволікання із внесенням змін до статуту. Чи потрібно змінювати статут ТОВ, з огляду на можливі відмови та подальшу тяганину? Однозначно — так. Оскільки операційне функціонування компанії часто пов’язане з перетвореннями, несвоєчасне відображення таких змін може бути підставою для застосування штрафних санкцій. Як правило, найчастіше трапляється приклад змін у статуті в результаті зміни адреси юридичної особи, зміни учасників чи їх даних, які містяться в ЄДР, розміру статутного капіталу та назви компанії.

Адвокатське бюро «Яновський і партнери» холдингу професійних послуг «ЗКГ» пропонують провести реєстрацію змін до статуту. Наші спеціалісти здійснять актуалізацію реєстраційних та установчих документів, приведення їх у відповідність до вимог законодавства. Ми вже багато років співпрацюємо з підприємствами різних рівнів, у тому числі і з такими, господарська діяльність яких здійснюється не лише на території України, але й у іноземних державах на міжнародному ринку.

Нашим спеціалістам доводиться досить часто мати справу з реєстрацією змін, які вносяться до статутних документів. Приклад необхідності внесення змін у статуті — це вхід нового інвестора, зміна учасників та ін., що в обов’язковому порядку потребує законного відображення в документах. Довіряючи проведення процедури нам, ви можете бути впевненими в тому, що ваш новий статут буде оформлений відповідно до вимог чинного законодавства.

З метою юридичного оформлення реєстрації змін до статуту підприємства ви можете звернутися до Адвокатського бюро «Яновський і партнери». Для того щоби наші спеціалісти мали змогу вирішити дане питання, необхідно надати наступну інформацію:

  • відомості про всіх існуючих засновників та керівника (копії паспортів, кодів);
  • місцезнаходження підприємства;
  • повна назва та код організації;
  • розмір статутного капіталу та КВЕД.

Західна консалтингова група протягом багатьох років надає послуги з підготовки та внесення змін до Статуту підприємства, щоб офіційно визначити види та напрямки діяльності й розвитку бізнесу тощо. Надаючи дану послугу, спеціалісти Адвокатського бюро «Яновський і партнери» холдингу професійних послуг ЗКГ допоможуть підготувати пакет необхідних документів (статут, заяву про вихід, протокол загальних зборів, сплату зборів, довіреність на представника тощо). Звернувшись до нас, ви отримаєте не лише якісні послуги, але й зекономите свій час.

Часті питання про реєстрацію змін до статуту ТОВ

Які є юридичні підстави для внесення змін до статуту?

Процедура може знадобитися в таких випадках: зміна даних засновників (новий паспорт, зміна місця реєстрації, зміна прізвища); зміна юридичної адреси; збільшення або зменшення статутного капіталу; зміна складу засновників юридичної особи; новий розподіл часток та ін.

Які документи необхідні для внесення змін до статуту ТОВ?

Необхідно надати такі документи для його узаконення:

  • заява про державну реєстрацію змін до статуту;
  • протокол загальних зборів учасників або рішення засновника/засновників;
  • оформлена відповідним чином нова редакція статуту в одному примірнику;
  • квитанція про те, що був сплачений адміністративний збір;
  • у разі, якщо зазначені вище документи подаються представником підприємства, то має надаватися й документ, який засвідчує надані повноваження;
  • посвідчення особи;
  • інші документи, які можуть бути передбачені законодавством.

Детальніше читайте тут

Як має відбуватися процедура реєстрації змін до статуту?

  • Приведення статуту ТОВ у відповідність
  • Підготовка згідно з Законом про зміну статуту заяви від директора підприємства
  • Перевірка статуту товариства з обмеженою відповідальністю 2019
  • Оплата державного адміністративного збору та підкріплення квитанції до пакету документів

Детальніше про кожен етап читайте тут

Які строки проведення такої процедури?

Підготовка документів нашими спеціалістами та супровід реєстрації змін складає від 5 до 15 днів в залежності від системи оподаткування та характеру змін. Строки є приблизними і залежать від фактору змін.

Чи потрібна присутність засновників (учасників) та директора?

Так, присутність обов’язкова. Оскільки є обов’язковим нотаріально засвідчувати підписи засновників (учасників) на протоколі та статуті при внесенні змін до ЮО. Вийнятком можуть бути випадки, коли учасники чи директор видали відповідні довіреності на представництво їх інтересів з вказаних питань.

Які документи потрібно надати, якщо засновник (учаксник) нерезидент?

Перелік документів для нерезидетнів залежить від конкретного виду змін. Для ФО у будь-якому випадку потрібно мати код в Україні (ми надаємо послуги з представництва для його отримання), а для ЮО – витяг з судового чи аналогічного реєстру.
(27 - 4.93 - 5)
X