fbpx
[get_banners]

Заперечення на акт податкової перевірки

Напишіть кроли вам зручно отримати дзвінок
[contact-form-7 id="3679" title="Отримати дзвінок"]
Заповніть опитувальник і отримайте безкоштовну консультацію і детальну письмову інформацію від нашого фахівця про умови надання послуг з бухгалтерського обліку

Замовити за багатоканальним номером +38 (032) 247-04-00

або написавши за адресою: ​​za@zkg.ua

Хочу замовити податкову консультацію

Одним з ключових факторів успішного оскарження податкового повідомлення рішення, є грамотне та обґрунтоване заперечення на акт податкової перевірки. Фахівці Західної консалтингової групи вміло це використовують, оскільки в компанії існує описана до найменших дрібниць покрокова технологія подання заперечень на акт перевірки. Подаючи заперечення на акт ми, перш за все, заперечуємо певні факти, як такі, що не були виявлені під час перевірки, або спростовуємо перекручення і довільне трактування перевіряючими фактів виявлених під час перевірки. Звичайно, у більшості випадків, ми не отримуємо відразу бажаного результату, що виражається у відсутності винесеного податкового повідомлення – рішення. Проте, така практика значно збільшує шанси перемоги в суді. І було б великою стартегічною помилкою недооцінювати значення заперечень на акт перевірки, лише через відсутність швидкого результату, якщо ви впевнені в своїй правоті і готові боротися із свавіллям податківців. Крім цього, податкові органи, знаючи минулу бездоганну і переможну репутацію нашої компанії нерідко погоджуються з доводами наших заперечень, що дозволяє добиватися позитивних результатів в оскарженні податкових повідомлень рішень, якщо до їх винесення взагалі доходить справа.

Припустимо, що до вас прийшла податкова перевірка, всі підстави для проведення податкової перевірки законні, всі документи для її проведення в порядку і ви не маєте підстав для недопуску до перевірки. Тому, розглянемо передумови оскарження податкового повідомлення рішення, починаючи з заперечення на акт перевірки. Звертаємо увагу, що камеральні перевірки зараз ми не розглядаємо. Всі процедури, про які йтиметься нижче ґрунтуються на вимогах Податкового кодексу України (надалі – ПК).

Результати податкової перевірки оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються представниками контролюючого органу, реєструються в ДФС та надаються для ознайомлення та підписання платника податку. Якщо при перевірці, на думку представників податкового органу, встановлено порушення – складається акт. Якщо порушення не встановлені, тобто відсутні, – складається довідка. Про те, що робити з довідкою після податкової перевірки розповідати не будемо, оскільки це найбільш ідеальна картина для вашого бізнесу і у вас все, більше ніж, у порядку.

Отже, акт перевірки у двох примірниках, в якому повинні зазначатися лише достовірні та безспірні, задокументовані факти, а не припущення, або опосередковані висновки, повинен бути складений і зареєстрований в ДФС протягом 5 робочих днів після закінчення передбаченого для перевірки строку (для платників податків, які перебувають на консолідованій сплаті та/або мають філії – строк складання та реєстрації акта перевірки становить 10 робочих днів). Як бачимо, строк складання акта перевірки не зараховується в строк проведення перевірки.

Після реєстрації акта перевірки в ДФС, акт надається вам, як платнику податків, для підписання. У разі вашої незгоди з фактами і даними, викладеними в акті перевірки або з висновками перевірки, наполегливо рекомендуємо зазначити зауваження і лише тоді підписати акт перевірки.

Ви маєте право подати, разом з примірником акта, або окремо від акта перевірки, підписаного вами, свої зауваження (заперечення) на акт до органу ДФС, не пізніше п’яти робочих днів після дня отримання вами акта перевірки. Строк розгляду заперечень – не пізніше семи робочих днів, після дня їх отримання органом ДФС.

Ви, як платник податку, маєте право взяти участь у розгляді заперечень на акт та при прийнятті за актом податкового повідомлення-рішення, про що дуже рекомендуємо!!! зазначити у таких запереченнях на акт перевірки. Для захисту необхідно використовувати всі засоби та шанси, навіть якщо думка інших, досвід і минулі події вас переконують, що це не принесе бажаних результатів. У певних випадках цей засіб теж допомагає, адже заперечення розглядаються людьми, як правило з керівного складу (можливо навіть особисто керівник ДПІ) іншими ніж ті, що проводили перевірку та складали акт. Буває, що перевіряючі діють незаконно в своїх особистих інтересах, “за межею субординації”, без вказівки керівництва. В таких випадках наша практика підтверджує дієвість особистої участі в розгляді заперечень. Це також хороший шанс особисто познайомитися з керівниками ДПІ, а при особистому знайомстві сила вашого переконання має сенс, адже в ДПІ теж працюють люди. Орган ДФС зобов’язаний повідомити про місце і час розгляду заперечень, про що платнику завчасно надсилається повідомлення не пізніше наступного робочого дня з дня отримання від нього заперечень, , але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду..

У разі відмови платника від підписання акта перевірки, представниками ДФС складається акт щодо відмови від підпису. Відмова підписати акт перевірки або отримати його примірник, не звільняє вас від зобов’язання сплатити грошові зобов’язання, визначені органом ДФС. Про це слід пам’ятати, щоб не було ілюзій.

Важливо також пам’ятати, що відмова посадової особи органу ДФС з будь-яких причин від врахування документів, наданих платником під час перевірки, надає право платнику до закінчення перевірки надіслати листом з повідомленням про вручення та з описом вкладеного або надати безпосередньо до органу ДФС, яким призначено перевірку, копії безпідставно не взятих документів (засвідчені печаткою та підписом платника).

Не пізніше 5 робочих днів після дня отримання акта перевірки, платник має право надати до органу ДФС, що призначив перевірку, документи, визначені в акті перевірки як відсутні.

З наведеного слідують наступні висновки:

  • Акт податкової перевірки є основним джерелом, на підставі якого виноситься податкове повідомлення-рішення про визначення грошових зобов’язань платника податку, тому, аргументовані заперечення на такий акт є дуже важливою ланкою у всьому процесі оскарження податкового повідомлення рішення.
  • З актом податкової перевірки необхідно уважно ознайомитися, і ні в якому разі не відмовлятися підписати акт податкової перевірки, бо це позбавляє вас права надати обґрунтовані заперечення на акт.
  • Необхідно виписати з акта перевірки всі недоліки, суперечності, перекручення та безпідставні твердження, щоб співставити їх з об’єктивними даними в запереченнях на акт.
  • Необхідно вказати на документи, які не взяті до уваги при проведенні перевірки.
  • Слід обов’язково подати заперечення (зауваження) на акт перевірки та клопотати про особисту участь керівника платника в розгляді зауважень на акт.
  • Також необхідно обов’язково клопотати про особисту участь керівника платника при прийнятті за актом податкового повідомлення-рішення.

Досвідчені податкові консультанти, сертифіковані бухгалтери САР та податкові юристи Адвокатського бюро “Яновський і партнери”, допоможуть вам скласти дієві заперечення на акт податкової перевірки, що буде служити однією з основ майбутнього скасування податкового повідомлення-рішення, якщо не відразу дасть позитивний результат.

(11 - 4.82 - 5)
X