fbpx
[get_banners]

Що саме захищають торгові марки?

In: Адвокатске бюро Яновський і партнери, Відео правова тематика 18 Jul 2019 Tags: , , , ,

Дізнайтесь що саме захищають торгові марки із відеозапису вебінару Олексія Яновського:

Як правильно зареєструвати торгову марку

У сучасному бізнесі, що характеризується відкритим доступом до практично будь-яких даних, основною проблемою є захист інформації та прав на інтелектуальну власність. Якщо витік першої є загрозою виникнення труднощів та зниження рейтингу бренду в очах постійних та потенційних клієнтів, то зазіхання на більшість видів інтелектуальної власності може стати передумовою втрати частки ринку на певний час або й назавжди. Тому питання про захист торгової марки є одними з найбільш актуальних для тих, хто планує інвестувати в розвиток бренду та отримувати високу додану вартість, користуючись перевагами потужної торгової марки. Водночас, ринок нині досить насичений різноманітними видами бізнесу, і назви торгових марок чи зображення логотипів іноді перетинаються. Що саме захищає свідоцтво про право власності на ТМ?

  1. Передусім, варто пам’ятати, що під захист зареєстрованого бренду потрапляють лише ті види товарів, послуг чи робіт, за якими конкретний товарний знак зареєстрований. Аналогічні назви чи зображення можуть бути присвоєні будь-якій іншій категорії продукції, що не належить до тієї самої галузі виробництва чи надання послуг. Таким чином, конкретний товарний знак захищає лише певну сферу чи напрям бізнесу. Для компанії це означає захист певної частки ринку шляхом створення перешкод для входження конкурентів, які прагнуть заробляти, не вкладаючи кошти в розвиток власного бренду.
  2. Свідоцтво про право власності фактично діє з дати подання заявки, але лише після того, як заявку було схвалено, а це буває далеко не завжди. Тому будь-які претензії до моменту отримання реального свідоцтва про право власності на торгову марку не мають жодного правового підґрунтя й не є підставою для будь-яких відшкодувань. Водночас особа, яка перша зареєструвала торгову марку, не може пред’являти претензії або диктувати заборони тим, хто використовував її раніше відкрито.

Проте є низка обставин, за яких дозволяється вільне користування торговою маркою для будь-яких осіб. До таких належать:

  • міжнародний режим вичерпання прав;
  • використання торгової марки з некомерційною метою в статтях, публікаціях тощо;
  • згадування про торгову марку в новинах на інтернет-ресурсах, телебаченні, радіо чи в коментарях до таких новин тощо.

Знання цих принципів дає змогу уникнути неправомірних заяв із боку конкурентів та дозволяє власнику бренду діяти згідно із законом.

Основні характеристики торгової марки

Будь-яка торгова марка є економічним та інтелектуальним активом і володіє такими характеристиками:

  • оборотоздатність — товарний знак може бути частково або повністю переданий іншим особам чи компаніям на комерційній основі або шляхом дарування за рішенням власника бренду;
  • ліцензування — право на користування зареєстрованою торговою маркою надається на підставі ліцензії;
  • письмова форма договору — це поняття передбачає, що будь-яке передання прав набуває чинності винятково після офіційного укладання письмового ліцензійного договору з зазначенням конкретного періоду та умов дії ліцензії;
  • попереджувальне маркування — друкування поряд із зображенням товарного знака відповідних символів ™ або ®, що вказують на те, що та чи інша торгова марка офіційно належить певній фізичній та юридичній особі, що підтверджено свідоцтвом на право власності або ліцензією.

Отже, зареєстрована торгова марка захищає ексклюзивне право на використання певної інтелектуальної власності у вигляді унікального імені бренду та зображення логотипу, але це право поширюється лише на окремий вид товару та може бути застосоване повною мірою лише за умови, що раніше в цій галузі не було відкритого використання цього товарного знака іншими учасниками ринку.

X