fbpx
[get_banners]

Дайджест новин законодавства і практики за період з 11.05.2015 по 17.05.2015 РУБРИКА “ПОДАТКИ І ОБЛІК”

In: Дайджести новин законодавства і практики 18 Aug 2015

Декларація з податку на прибуток у 2015 р.

Податківці наголосили, виходячи з норм п. 49.2 ст. 49 ПКУ у редакції, що діє з 01 січня 2015р., підприємство зобов’язане за кожний звітний період, в якому виникають об’єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню, подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку.

Якщо ж податкова декларація була заповнена з порушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 ПКУ, то контролюючий орган зобов’язаний надати такому платнику податків письмове повідомлення про відмову у прийнятті податкової декларації із зазначенням причин такої відмови (п. 49.11 ст. 49 ПКУ).

Отже, у разі подання податкової декларації з податку на прибуток за період, що не відповідає звітному для кожного конкретного платника, контролюючий орган повинен направити повідомлення платнику податку на прибуток відмову у прийнятті податкової звітності з цього податку.

 Лист ДФСУ від 29.04.2015 р. N 15562/7/99-99-15-02-01

 

Оподаткування ПДВ послуг з перевезення з ВЕЗ “Крим”

Державна фіскальна служба роз’яснила, що відповідно до пункту 1 Закону України від 15 квітня 2014 року N 1207-VII “Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України” тимчасово окупована територія України (АР Крим та місто Севастополь) є невід’ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України.

Отже, операції з постачання послуг з перевезення вантажу автомобільним транспортом з території ВЕЗ “Крим” на іншу територію України оподатковуються ПДВ за ставкою 20 %, а на дату отримання коштів від замовника на перевезення вантажу чи на дату оформлення документа, який підтверджує факт надання послуги з перевезення вантажу, перевізник складає податкову накладну з нарахуванням ПДВ за ставкою 20 відсотків на весь обсяг наданих послуг з перевезення вантажу.

Лист ДФСУ від 09.04.2015 р. N 7556/6/99-99-19-03-02-15

 

Додатковий імпортний збір на нафтопродукти

Державна фіскальна служба України надає пояснення щодо оподаткування додатковим імпортним збором нафтопродуктів, що ввозяться на митну територію України.

Згідно зі статтею 2 Закону України “Про заходи щодо стабілізації платіжного балансу України відповідно до статті XII Генеральної угоди з тарифів і торгівлі 1994 року” об’єктами оподаткування додатковим імпортним збором є товари, визначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 277 Митного кодексу України, крім життєво необхідних товарів згідно зі статтею 5 цього Закону.

До переліку життєво необхідних товарів статтею 5 Закону щодо стабілізації платіжного балансу України віднесено, крім іншого, бензини, мазут та дизпаливо, що класифікуються у товарній позиції 2710 згідно з УКТЗЕД, крім товарних підкатегорій 2710 91 00 00 та 2710 99 00 00.        

Отже, для інших нафтопродуктів, що класифікуються у товарній позиції 2710 згідно з УКТЗЕД, додатковий імпортний збір справляється за ставкою 5 відсотків:

  • середні дистиляти за кодом 2710 19 29 00 згідно з УКТЗЕД,
  • білі масла, вазелінового масла за кодом 2710 19 85 00 згідно з УКТЗЕД,
  • газойли за кодом 2710 19 43 00 згідно з УКТЗЕД (якщо такі газойлі використовуються не як дизпаливо, наприклад, у лакофарбній промисловості).

Лист ДФСУ від 08.04.2015 р. N 7342/6/99-99-25-01-01-15

 

Залучення транспортний засобів підприємств для потреб ЗСУ

Податківці надали роз’яснення щодо безоплатного залучення транспортних засобів підприємств для забезпечення потреб Збройних Сил України, інших військових формувань на умовах їх повернення власникам після оголошення демобілізації.       

 Залучення транспортних засобів під час мобілізації здійснюється військовими комісаріатами на підставі рішень місцевих державних адміністрацій, які оформлюються відповідними розпорядженнями. Повернення транспортних засобів власнику здійснюється протягом 30 календарних днів з моменту оголошення демобілізації. Порядок компенсації шкоди, завданої транспортним засобам внаслідок їх залучення під час мобілізації, визначається Кабінетом Міністрів України.        

Таким чином, право власності на транспортний засіб не переходить від платника податку на прибуток у разі передання автомобіля для Збройних Сил України.        

Оскільки в процесі мобілізації транспортні засоби не використовуються у господарській діяльності платника податку, то нарахування амортизації припиняється до повернення такого засобу власнику.        

 У випадку залучення транспортних засобів згідно з Мобілізаційним планом України для забезпечення потреб Збройних Сил України переходу права власності не відбувається, тому в обліку платника ПДВ така передача не визначається як об’єкт оподаткування.

 Підстави для коригування податкового кредиту чи визнання умовного продажу згідно з пунктом 198.5 статті 198 Кодексу також відсутні.

Якщо після мобілізації транспортний засіб не повертається підприємству і за нього нараховується компенсація, то така компенсація розглядається як оплата вартості такого транспортного засобу. В цьому разі транспортний засіб визнається проданим за бюджетні кошти, і на дату отримання таких коштів (компенсація) мають бути визначені податкові зобов’язання з податку на додану вартість.

  Лист ДФСУ від 27.02.2015 р. N 4223/6/99-99-19-02-01-15

 

Оподаткування військовим збором аліментів

Фіскальна служба повідомила, що дохід у вигляді аліментів не включається до загального місячного оподатковуваного доходу та він не є об’єктом оподаткування військовим збором.

Сума аліментів розраховується із суми заробітної плати, яка залишається після утримання військового збору, податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску.

Водночас згідно із пп. 165.1.14 п. 165.1 ст. 165 Кодексу до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку не включаються аліменти, що виплачуються платнику податку відповідно до рішення суду або за добровільним рішенням сторін.

  Лист ДФСУ від 12.02.2015 р. N 339/4/99-99-19-01-01-13

 

Арешт коштів на електронних рахунках

Державна фіскальна служба разом із Державною казначейською службою просить утриматися від направлення платіжних вимог та постанов про арешт коштів на електронних рахунках суб’єктів господарювання до внесення відповідних змін до нормативно-правових актів, а також розглянути питання можливого відкликання раніше направлених до Казначейства платіжних вимог про стягнення коштів та постанов про арешт коштів на електронних рахунках.

Дане звернення зумовлене тим, що Законом України “Про виконавче провадження” передбачено право державного виконавця накладати арешт на кошти та інші цінності боржника, зокрема на кошти, які перебувають на рахунках і вкладах у банках, інших фінансових установах.

На сьогодні мають місце випадки, коли державними виконавцями направляються до Казначейства платіжні вимоги про стягнення всіх видів заборгованостей з електронних рахунків, на підставі рішення суду та постанови про арешт коштів на таких рахунках платників податків.

Таке призведе до неможливості сплати платниками податкових зобов’язань з ПДВ до бюджету, а також до можливості стягнення коштів, що зараховані на такі рахунки, в рахунок погашення інших заборгованостей платників, що суперечить пункту 87.1 статті 87 ПКУ.        

Виникнення таких правових колізій у законодавстві потребує внесення відповідних змін до нормативно-правових актів, якими регламентовано питання накладення арешту на грошові кошти, що містяться на рахунках платників податків, та механізми примусового виконання рішень про стягнення коштів з таких рахунків.        

Лист ДФСУ від 12.03.2015 р. N 5780/5/99-99-23-05-16

 

Як відповідати на запити податкової

Державна фіскальна служба України надала роз’яснення щодо порядку звернень податкових органів із запитом про отримання інформації та чи може платник податків відмовити в наданні інформації, якщо така інформація вже була.        

Так, контролюючі органи мають право звернутися до платників податків із письмовим запитом про подання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Письмовий запит про надання інформації підписується керівником контролюючого органу і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.

Запит вважається врученим, якщо його надіслано поштою листом з повідомленням про вручення за податковою адресою або надано під розписку платнику податків.

Платники податків зобов’язані подавати інформацію, визначену у запиті, протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження запиту.

У разі коли запит складено з порушенням вимог, викладених в абзацах першому та другому пункту 73.3 статті 73 ПКУ та у пунктах 9 і 10 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245, платник податків звільняється від обов’язку надавати відповідь на такий запит.

Кількість запитів, які можуть бути направлені платнику податків не обмежена.

  Лист ДФСУ від 19.12.2014 р. № 9081/6/99-99-10-03-02-16

 

Зберігання податкових накладних, складених в електронній формі

Податківці у ЗІР надали відповідь на запитання, який порядок зберігання податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, складених в електронній формі, для їх надання контролюючим органам під час проведення перевірки.

Так, податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних, складені в електронній формі, повинні зберігатися платниками податку на електронних носіях інформації у формі, що дає змогу здійснити перевірку їх цілісності на цих носіях.

Під час проведення перевірки платники ПДВ зобов’язані надати посадовим особам контролюючого органу доступ до таких електронних носіїв інформації, а у випадках, визначених законом, також надати копії податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності).

Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс, підкатегорія 101.19

 

Оплата лікарняного у випадку госпіталізації в кінці робочого дня

Фахівці ФСС з ТВП повідомили, що у разі госпіталізації працівника по закінченню робочого дня лікарняний листок, за його згодою, може видаватись з наступного дня.

Якщо тимчасова непрацездатність настала після закінчення робочого дня і працівник не скористався своїм правом відкрити лікарняний з наступного дня, то перші п’ять днів потрібно відраховувати з дня звернення до медзакладу. Але тоді за рахунок роботодавця оплачуватиметься 4 дні непрацездатності, оскільки у день звернення працівник працював і отримав зарплату.

Лист ФСС з ТВП від 02.02.2015 № 5.2-32-254

 

Нова форма декларації з нерухомості

Мінфін затвердив нову форму Податкової декларації з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Так, з преамбули Декларації прибрали згадку про квартальне звітування. Також юридичні особи ? нерезиденти, які не мають коду ЄДРПОУ, зазначатимуть у преамбулі реєстраційний (обліковий) номер платника податків, присвоєний контролюючим органом.

Через розширення об’єкта оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, було додано й типи об’єктів, які відображають в Декларації. Тобто, окрім об’єктів житлової нерухомості, тут вказуватимуть ще й об’єкти нежитлової нерухомості.

Також мінфінівці навели у Декларації такі коди типу об’єктів нерухомості:

1 ? квартира;

2 ? житловий будинок;

3 ? інший об’єкт житлової нерухомості;

4 ? будівля готельна;

5 ? будівля офісна;

6 ? будівля торговельна;

7 ? гараж;

8 ? будівля для публічних виступів;

9 ? інша будівля.

Наказ Міністерства фінансів України від 10.04.2015 р. № 408

 

Нова форма декларації з транспортного податку

Мінфін затвердив форму Податкової декларації з транспортного податку.

Нова форма стосується платників податку — юридичних осіб, які самостійно обчислюють суму податку станом на 1 січня звітного року і до 20 лютого цього ж року подають контролюючому органу декларацію із розбивкою річної суми рівними частками поквартально.

Обчислення суми податку з об’єкта оподаткування фізичних осіб здійснюється контролюючим органом за місцем реєстрації платника податку, якому надсилається податкове повідомлення-рішення про сплату суми податку та відповідні платіжні реквізити за місцем реєстрації до 1 липня року базового податкового (звітного) періоду (року).

Нагадаємо, що до 20.02.2015 юридичні особи повинні були задекларувати елітні авто, що перебувають у їх власності, використовуючи Розрахунок суми збору за першу реєстрацію транспортних засобів, затверджений наказом МДЗ від 05.12.2013 № 767.

Наказ Міністерства фінансів України від 10.04.2015 р. № 415

 

Прощай дострокове повернення СТРОКОВИХ депозитів.

Верховна Рада України ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо умов повернення строкових депозитів».

Законодавчим актом встановлено, що клієнти банку матимуть право отримати вклади та нараховані на них відсотки за строковим банківським договором по завершенні терміну дії договору, на відміну від чинного на теперішній час правила, за яким, зокрема, фізичні особи — вкладники можуть отримати власний вклад або його частину на першу вимогу. Дострокове повернення даного вкладу та нарахованих відсотків на цей вклад можливе лише якщо це передбачено умовами договору банківського строкового вкладу.

Відповідні зміни внесено до статей 1060, 1065 Цивільного кодексу України та статті 13 Закону «Про цінні папери та фондовий ринок».

Набуття чинності – після підписання Президентом і офіційного оприлюднення.

Проект Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо умов повернення строкових депозитів) 1195 від 02.12.2014

 

Підбірку підготувала: 

Юлія Урбановська, бухгалтер-експерт компанії “Західна консалтингова група”

X