fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 27.03.2017 пo 02.04.2017 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 03 Apr 2017 Tags: , , , , ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 27.03.2017 пo 02.04.2017

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Змінено терміни реєстрації суб’єктів господарювання

Змінилися терміни проведення реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Метою змін є підвищення якості надання адмінпослуг в сфері державної реєстрації в скорочені терміни, збільшення надходжень до Держбюджету і мінімізація корупційних ризиків, що дозволить підвищити позиції України в рейтингу Doing Business.

Уряд підтримав розроблений Мін’юстом проект змін до постанови Кабміну від 25 грудня 2015 року № 1133.

Текст документа поки не оприлюднений.

Урядовий портал, рубрика «Новини», підрубрика «Уряд підтримав подані Мін’юстом ініціативи щодо змін у системі реєстрації» від 29.03.2017 року

Залучати зовнішнє фінансування стає простіше

Резидентам-позичальникам більше не потрібно представляти уповноваженому банку довідку про розмір фактично отриманого кредиту і про стан погашення заборгованості.

Розширено коло суб’єктів, які можуть звертатися для проведення реєстраційних процедур в разі зміни кредитора з резидента на нерезидента за кредитним договором або договором позики. Тепер заявниками можуть бути резидент-позичальник, нерезидент-кредитор і уповноважений банк – первісний кредитор.

Крім того, система реєстрації договорів про отримання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів автоматизована. Зареєструвати договір в НБУ необхідно до отримання коштів, крім договору кредиту, отриманого уповноваженим банком-позичальником на термін, упродовж як мінімум року. Такі договори підлягають реєстрації після отримання коштів.

Не підлягає реєстрації договір отримання уповноваженим банком-позичальником кредиту овернайт.

У разі недодержання вимоги щодо реєстрації договорів до резиденту застосовуються фінансові санкції.

Також уповноважений банк буде здійснювати контроль розміру виплат за користування кредитом із застосуванням максимальної процентної ставки. Такий контроль буде проводитися як на етапі аналізу і перевірки документів, так і під час обслуговування операції.

Відповідні зміни до Положення про порядок отримання резидентами кредитів, позик в іноземній валюті від нерезидентів внесені постановою Правління НБУ від 23 березня 2017 року № 26 і вступають в силу 10 квітня.

Постанова Правління НБУ від 23.03.2017 року № 26 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України»

Коли організація втрачає статус неприбуткової?

Громадські організації та житлово-будівельні кооперативи повинні привести свої установчі документи у відповідність до вимог пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПК і подати їх копії ДФС до 1 липня 2017 року, інакше вони будуть виключені з Реєстру неприбуткових організацій. При цьому для неприбуткових релігійних організацій термін для внесення змін до установчих документів продовжений до 1 січня 2018 року.

Крім того, неприбуткові організації, що діють на підставі установчих документів організації вищого рівня, разом із заявою про включення до Реєстру повинні подавати копію документа, що підтверджує включення в організацію вищого рівня та надає право діяльності на підставі установчих документів такої організації.

Організації, які подали документи для внесення до Реєстру під час реєстрації або протягом 10 днів після неї, вважаються неприбутковими з дня їх реєстрації.

Збільшено строки інформування ДФС про зміни в організаційно-правовій формі неприбуткової організації або її установчих документах. Тепер заяву повинна бути подана протягом 30 днів з дня реєстрації змін або з дня їх внесення, якщо реєстрація не проводилася.

Також визначено момент скасування ознаки неприбутковості при виключенні організації з Реєстру. Зокрема, такий момент настає:

– з першого числа місяця, наступного за тим, в якому відбулося порушення пп. 133.4.1 п. 133.4 ст. 133 ПК;

– з дати припинення юрособи;

– з дати надходження до контролюючого органу заяви неприбуткової організації про виключення з Реєстру за власною ініціативою.

Зміни до Порядку ведення Реєстру неприбуткових установ та організацій внесено постановою Кабміну від 29 березня 2017 року № 195, яка набула чинності 31 березня.

Постанова КМУ від 29.03.2017 року № 195 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 13 липня 2016 р. № 440»

Змінилися правила внесення застави в кримінальному провадженні

Сума застави в кримінальному провадженні вноситься на рахунок територіального управління ДСАУ, яке забезпечує функціонування суду, який виніс ухвалу про обрання міри запобіжного заходу, або апеляційного суду, якщо заставу призначений за її рішенням. Раніше сума застави відразу вносилася на рахунок відповідного суду.

Збільшено строки повернення суми застави. Так, ДСАУ або апеляційний суд після подачі необхідних документів для повернення застави протягом 5 робочих днів розглядає їх і подає Казначейству платіжне доручення про повернення грошей. Казначейство повертає внесені кошти протягом 5 робочих днів з дня отримання платіжного доручення від ДСАУ. Таким чином, терміни повернення коштів тепер складають 10 робочих днів. Раніше сума застави поверталася протягом 5 днів з моменту подачі документів.

Також змінено порядок звернення застави в дохід держави. Підставою для звернення застави є платіжне доручення ДСАУ або апеляційного суду, видане за ухвалою суду. Платіжне доручення видається протягом 5 робочих днів з моменту отримання копії ухвали і направляється в Казначейство. До внесення змін платіжне доручення для звернення коштів в дохід держави не було потрібно, достатньо було визначення суду.

Зміни до Порядку внесення коштів на спеціальний рахунок у разі застосування застави як запобіжного заходу внесені постановою Кабміну від 22 березня 2017 року № 162.

Постанова КМУ від 22.03.2017 року № 162 «Про внесення змін до Порядку внесення коштів на спеціальний рахунок у разі застосування застави як запобіжного заходу»

Робочі місця повинні бути забезпечені аптечками

Роботодавець повинен вжити термінових заходів для надання допомоги постраждалим співробітникам у разі виникнення на підприємстві надзвичайних ситуацій і нещасних випадків. До таких заходів ставитися перша медична допомога потерпілому і забезпечення його доставки в лікувально-профілактичний заклад.

За рішенням роботодавця на підприємстві створюється одне або кілька приміщень для надання першої медичної допомоги, забезпечене необхідним обладнанням і матеріалами. Крім того, кошти, необхідні для надання медичної допомоги, повинні бути в наявності в усіх місцях, де цього вимагають умови праці.

Отже, необхідні умови для надання першої медичної допомоги, в тому числі наявність аптечки, повинні бути забезпечені на робочих місцях з урахуванням існуючих ризиків.

При цьому склад аптечки визначається роботодавцем самостійно виходячи із специфіки діяльності підприємства.

Питання забезпечення робочих місць аптечками роз’яснені в листі Державної служби України з питань праці № 11506/1 / 4.4-ДП-16.

Лист Державної служби України з питань праці від 18.11.2016 р. № 11506/1/4.4-ДП-16

Мінсоцполітики самостійно перевірятиме факт народження дитини при призначенні допомоги

У разі подання заяви на отримання допомоги при народженні дитини через сайт Мін’юсту або інтегровані з ним сайти органів виконавчої влади, місцевого самоврядування факт народження дитини підтверджується по Інтернету.

Для цього Мінсоцполітики взаємодіє з Мін’юстом, який надає йому інформацію з Державного реєстру актів цивільного стану громадян.

Доступ до інформації, що міститься в Реєстрі, забезпечується шляхом формування системою «Електронна послуга за призначенням державної допомоги при народженні дитини» пошукового запиту, що включає дату народження дитини, дату і номер актового запису в книзі державної реєстрації народжень, а також серії і номера свідоцтва про народження .

Після введення пошукового запиту адміністратор Реєстру в режимі реального часу надає Мінсоцполітики інформацію про дані дитини та її батьків.

Якщо в Реєстрі відсутня інформація щодо свідоцтва про народження дитини по пошуковим критеріям або в них є невідповідності, адміністратор направляє відповідне повідомлення.

Порядок електронної взаємодії щодо підтвердження факту народження дитини затверджений наказом Мінсоцполітики та Мін’юсту від 21 березня 2017 року № 441/915/5.

Наказ Міністерства соціальної політики України, Міністерства юстиції України від 21.03.2017 року № 441/915/5 «Про затвердження Порядку електронної взаємодії Міністерства соціальної політики України та Міністерства юстиції України щодо підтвердження факту народження дитини»

Легітимність довідки про несудимість можна перевірити онлайн

Міністерство внутрішніх справ запустило сервіс по перевірці легітимності довідки про притягнення до кримінальної відповідальності, відсутність (наявність) судимості або обмежень, передбачених кримінально-процесуальним законодавством України.

За допомогою сервісу можна зробити перевірку довідок, видані не пізніше 1 лютого 2017 року.

Нагадаємо, з 1 лютого територіальні сервісні центри МВС по всій Україні почали видавати довідки про відсутність судимості. Замовити довідку можна з вівторка по суботу з 9:00 до 18:00 (в суботу – до 16:45) незалежно від місця реєстрації.

Запит на отримання довідки заповнюється безпосередньо у адміністратора територіального сервісного центру МВС. При цьому потрібно пред’явити документ, що засвідчує особу, та надати його копію.

Термін дії довідки не визначений, так як вона надається на дату здійснення перевірки.

Довідка видається безкоштовно в термін до 30 календарних днів з дня надходження запиту.

Урядовий портал, рубрика «Новини», підрубрика «МВС: Запущено сервіс перевірки легітимності довідок про несудимість» від 27.03.2017 року

Щодо планових перевірок Держпраці

Державна служба України з питань праці у своєму листі «Щодо планових перевірок Державною службою України з питань праці» від 13.03.2017 р. № 2798/4.3/4.1-ДП-17 повідомляє, що відповідно до Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, який реалізує державну політику в сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов’язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Отже, згідно роз’ясненнями, наведеними у Листі, визначення суб’єктів господарювання, яких заплановано перевірити Державною службою України з питань праці в 2017 році, здійснюється відповідно до встановлених критеріїв. Постановою Кабінету Міністрів України від 17.11.2010 № 1059 затверджено критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності суб’єктами господарювання в частині додержання вимог законодавства про працю та визначається періодичність здійснення планових заходів державного нагляду (контролю). Постановою Кабінету Міністрів України від 28.04.2009 № 413 затверджено критерії, за якими оцінюється ступінь ризику від провадження господарської діяльності в сфері промислової безпеки та охорони праці і визначається періодичність проведення планових заходів державного нагляду (контролю).

Лист Державної служби України з питань праці від 13.03.2017 року № 2798/4.3/4.1-ДП-17 «Щодо планових перевірок Державною службою України з питань праці»

Чи є обов’язковим ведення табелю обліку робочого часу на одного працівника?

Відповідно до статті 30 Закону України «Про оплату праці» роботодавець зобов’язаний забезпечити достовірний облік виконуваної працівником роботи і бухгалтерський облік витрат на оплату праці у встановленому порядку. Для забезпечення достовірного обліку використовуються табелі обліку робочого часу. Таким чином, кожен роботодавець (юридична або фізична особа, яка використовує найману працю) має забезпечити облік робочого часу в письмовому вигляді за допомогою табелю обліку робочого часу.

Офіційний портал Державної служби України з питань праці, рубрика «Запитання/відповіді», підрубрика «Підприємець, платник єдиного податку (2 група), використовує працю одного найманого працівника, вид діяльності – роздрібна торгівля. Чи є обов’язковим в даному випадку складання табеля обліку робочого часу?» від 29.03.2017 року

Стажування без оформлення трудового договору – незаконне

Допускати до роботи особу на умовах стажування без попереднього оформлення трудового договору забороняється. Відповідного висновку дійшли судді Миколаївського окружного адміністративного суду в постанові від 06.02.2017 р. у справі № 814/2156/16.

Як відомо, стажистами можуть бути студенти та учні, які отримали професію (кваліфікацію) за освітньо-кваліфікаційним рівнем «кваліфікований робітник», «молодший спеціаліст», «бакалавр», «спеціаліст» і продовжують вчитися на наступному освітньо-кваліфікаційному рівні, а метою стажування є набуття досвіду з виконання професійних завдань та обов’язків, удосконалення професійних знань, умінь та навичок, вивчення та засвоєння нових технологій, техніки, набуття додаткових компетенцій.

В інших випадках стажування є неможливим, а так звані «стажисти» насправді ж будуть найманими працівниками.

Працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням власника або уповноваженого ним органу, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Водночас увагу приділено й тому факту, що відповідальність за здійснене правопорушення настає, відповідно, як за абз.1 ч. 2 ст. 265 КЗпП, так і за ч. 2 ст. 41 КпАП. Але застосувати до працедавця можливо лише одну із цих санкцій, оскільки, на думку суду, двічі притягти до відповідальності за одне й те саме правопорушення є порушенням прав працедавця, передбаченим ст. 61 Конституції України та Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод.

Постанова Миколаївського окружного адміністративного суду від 06.02.2017 року по справі № 814/2156/16

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

X