Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 24.10.2016 пo 30.10.2016 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 31 Oct 2016 Comments: 0 Tags: , , ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 24.10.2016 пo 30.10.2016

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO” 

 

Президент підписав антирейдерський закон

Президент України 28 жовтня 2016 року підписав закон, який 6 жовтня ухвалений ВРУ – Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності» (законопроект № 5067).

Змінами, які вносяться до Закону про держреєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень, передбачається:

– держреєстратор буде невідкладно повідомляти власнику об’єкта нерухомого майна, за яким подано заяву, про проведення відповідних реєстраційних дій;

– введення обов’язкової реєстрації заяви власника об’єкта нерухомого майна про заборону вчинення реєстраційних дій у Державному реєстрі прав, і відновлення реєстраційних дій тільки за рішенням суду, що набрало законної сили, або заявою власника;

– Мін’юст зможе здійснювати моніторинг реєстраційних дій в Єдиному державному реєстрі прав на нерухоме майно;

– обов’язкове використання держреєстратором відомостей Державного земельного кадастру, Єдиного реєстру документів, що дають право на виконання підготовчих і будівельних робіт та свідчать прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об’єктів, а також використання відомостей, отриманих в порядку інформаційної взаємодії Державного реєстру прав з Єдиним держреєстром судових рішень;

– введення особливостей проведення реєстраційних дій за рішенням суду, вдосконалення розмірів адміністративного збору за відповідні реєстраційні дії;

– збільшення з 30 до 60 днів терміну оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного реєстратора;

– обов’язкове надання в паперовому вигляді витягу з державного реєстру прав.

В Закон про державну реєстрацію юросіб, фізосіб-підприємців та громадських формувань вносяться такі зміни:

– обов’язкове нотаріальне засвідчення справжності підписів засновника (учасника), уповноваженої ними особи, на установчому документі, передавальному акті і розподільчому балансі юридичної особи, заяві про вихід з товариства, які подаються для державної реєстрації змін про юридичну особу. При цьому громадські організації та благодійні організації не повинні будуть нотаріально завіряти підписи на рішенні про внесення змін і в установчих документах, крім випадків, коли вони самостійно встановлюють таку вимогу в своїх установчих документах;

– здійснення Міністерством юстиції моніторингу реєстраційних дій у Державному реєстрі прав на нерухоме майно та ЄДР.

Зміни також вносяться до Закону про нотаріат:

– надання повноважень не тільки головним управлінням Міністерства юстиції готувати подання Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату про анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю, а й Міністерству юстиції України;

– уточнення підстав, за якими може бути анульовано свідоцтво про право на зайняття нотаріальною діяльністю.

Посилено кримінальну та адміністративну відповідальність. Зокрема, Кримінальний кодекс доповнено новою статтею 191-1 «Підробка документів, які подаються для проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень» Санкції – від штрафів 500 – 2000 н. м. д. г., арешту – до обмеження волі з позбавленням права обіймати певні посади.

У Законі про ЕЦП передбачається введення нової термінології – захищений носій особистих ключів. Державні реєстратори будуть зобов’язані використовувати тільки такі захищені носії особистих ключів. Це забезпечить захист записаних на нього даних від несанкціонованого доступу.

ЕЦП буде надаватися виключно за особистої присутності підписантів, в тому числі посадових осіб підприємств. Таким чином хочуть попередити випадки, коли сторонні особи отримували ЕЦП без відома директорів і головних бухгалтерів і надалі використовували для позбавлення бізнесу від накопиченого податкового кредиту, відшкодування податку на додану вартість та несанкціонованого перерахування грошових коштів.

Деякі зміни внесені і в інші законодавчі акти – передбачається заборона припиняти керівникам своє членство в організації роботодавців або об’єднання організацій роботодавців, в творчому союзі, членство в політичній партії, в громадському об’єднанні шляхом подачі заяви до відповідних статутних органів.

Проект Закону України від 05.09.2016 року № 5067 «Про внесення змін до деяких законодавчий актів України щодо вдосконалення державної реєстрації прав на нерухоме майно та захисту прав власності»

Дозволено вільне використання чужих творів у пародіях

Президент України Петро Порошенко підписав закон «Про внесення змін до закону «Про авторське право і суміжні права» щодо використання об’єктів авторського права в пародіях, попурі та карикатурах».

Нагадаємо, Верховна Рада 5 жовтня ухвалила зміни до закону «Про авторське право і суміжні права» щодо використання об’єктів авторського права в пародіях, попурі та карикатурах (№ 3586).

Законом дозволено використовувати без згоди автора (чи іншої особи, яка має авторське право) оприлюднених літературних, художніх, музичних та інших творів для створення на їхній основі творів у жанрі літературної, музичної або іншої пародії, попурі чи карикатури, а також використання такої пародії, попурі або карикатури.

В законі також містяться визначення понять «пародія», «попурі» та «карикатура».

Зокрема «карикатура – твір образотворчого мистецтва, який є творчою переробкою іншого правомірно оприлюдненого твору, в тому числі персонажу твору або імені персонажу твору, що за своїм змістом має комічний, сатиричний характер або спрямовується на висміювання певних осіб або подій».

Пародія визначається як «твір, який є творчою переробкою іншого правомірно оприлюдненого твору або його частини, що за своїм змістом має очевидний комічний, сатиричний характер, або спрямовується на висміювання певних подій або осіб».

«Попурі – музичний або інший твір, який є творчим підбором і розташуванням уривків інших правомірно оприлюднених творів, або які імітують творчий стиль інших авторів чи виконавців або інших історичних епох», – визначено в документі.

Проект Закону України від 07.12.2015 року № 3586 «Про внесення змін до закону «Про авторське право і суміжні права» щодо використання об’єктів авторського права в пародіях, попурі та карикатурах»

Україна зайняла 80 місце в рейтингу Doing Business 2017

Всесвітній банк опублікував черговий рейтинг легкості ведення бізнесу Doing Business 2017, в якому Україна посіла 80 місце.

У порівнянні з минулим роком результат покращився на 3 позиції (а з огляду на зміну методології – на 1 позицію).

За оцінками Світового банку, на позицію України вплинули поліпшення в компоненті захисту прав міноритарних акціонерів і в компоненті виконання контрактів.

«Цей результат не дуже оптимістичний, але у команди Мінекономрозвитку і Офісу ефективного регулювання є чіткий план, як його поліпшити вже в 2018 році. Звичайно, буде потрібно серйозне взаємодія з парламентом, адже тільки актами уряду реформи зробити неможливо », – прокоментував результати Степан Кубів, Перший віце-прем’єр-міністр, Міністр економічного розвитку.

Офіційний портал Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, рубрика «Новини», підрубрика «Україна посіла 80 місце у рейтингу «Doing Business 2017» від 25.10.2016 року

Створено Офіс із залучення і підтримки інвестицій

Кабмін постановою від 19 жовтня 2016 року № 740 утворив Офіс по залученню і підтримці інвестицій та затвердив Положення про Офісі.

Офіс є тимчасовим консультативно-дорадчим органом Кабінету Міністрів. Його діяльність координується Урядовим уповноваженим з питань інвестицій.

Офіс створений для сприяння взаємодії інвесторів з державними органами та органами місцевого самоврядування, відповідними суб’єктами господарювання при підготовці і реалізації ними інвестиційних проектів із залученням прямих іноземних інвестицій.

Основні завдання Офісу:

1) створення механізму підготовки та реалізації інвестиційних проектів за принципом «єдиного вікна» для забезпечення ефективності взаємодії з інвесторами, які діють в Україні, і активного залучення інвестицій, а також забезпечення співробітництва державних органів і органів місцевого самоврядування, спрямованого на створення сприятливого інвестиційного клімату в Україні;

2) сприяння забезпеченню координації дій органів виконавчої влади з метою вирішення проблемних питань, що виникають під час здійснення інвестицій;

3) підготовка пропозицій щодо формування і реалізації інвестиційного потенціалу України, підтримки пріоритетних інвестиційних проектів, поліпшення інвестиційного клімату в Україні, забезпечення захисту прав інвесторів; визначення шляхів, механізмів та способів вирішення проблемних питань, що виникають при реалізації інвестиційних проектів; підвищення ефективності діяльності центральних і місцевих органів виконавчої влади щодо взаємодії з інвесторами; вдосконалення нормативно-правової бази з відповідних питань.

Офіс очолює Директор, який призначається Кабінетом Міністрів за поданням Урядового уповноваженого. Директор подає на затвердження Урядового уповноваженого регламент Офісу, який визначає порядок подання та розгляду звернень від іноземних інвесторів, а також порядок взаємодії між іноземними інвесторами та Офісом, зокрема їх супровід. Регламент Офісу публікується на його офіційному сайті.

Персональний склад Офісу визначає Кабмін за поданням Урядового уповноваженого.

Постанова КМУ від 1910.2016 року №740 «Про утворення Офісу із залучення та підтримки інвестицій»

Власники нерухомості отримуватимуть sms про реєстраційні дії

Кабмін підтримав ініціативу Мін’юсту, яка дає можливість запустити систему інформування громадян про будь-яких реєстраційних дій, що здійснюються з їх нерухомістю, а також сповіщати власників про те, хто з користувачів реєстру цікавився їхнім майном.

Запуск системи sms-інформування передбачений недавно прийнятим антирейдерським Законом. Поки цей Закон чекає вступу в силу, система буде працювати в форматі пілотного проекту в тестовому режимі.

Щоб скористатися цією послугою, потрібно буде:

– отримати реєстраційний номер об’єкта нерухомості (вказано в реєстраційних документах та безпосередньо в реєстрі);

– відкрити кабінет власника майна на сайті реєстру, де поставити майно на відповідний контроль;

– вказати номер телефону, куди будуть приходити повідомлення.

Офіційний портал Міністерства юстиції України, рубрика «Новини», підрубрика «Мін’юст запускає систему смс інформування громадян про реєстраційні дії, які вчиняються з їхнім майном, – Павло Петренко» від 26.10.2016 року

Як виплачувати декретні за сумісництвом, якщо особа ще не вийшла в декретну відпустку за основним місцем роботи

Застрахована особа вирішує особисто скористатися своїм правом на матеріальне забезпечення, тобто звернутися за призначенням допомоги, або продовжувати працювати ще деякий час після надання відпустки у зв’язку з вагітністю й пологами.

Якщо на момент настання страхового випадку застрахована особа працює за сумісництвом, обчислення середньої заробітної плати здійснюється страхувальниками окремо за основним місцем роботи й за сумісництвом. Розрахунковий період у такому разі визначається за кожним місцем роботи окремо.

Страхові виплати здійснюються на підставі копії виданого в установленому порядку листка непрацездатності, засвідченої підписом керівника та скріпленої печаткою за основним місцем роботи, і довідки про середню заробітну плату за основним місцем роботи.

У такому разі сумарна заробітна плата, із якої розраховується виплата, за місяцями розрахункового періоду за основним місцем роботи й за місцем (місцями) роботи за сумісництвом не може перевищувати розміру максимальної величини бази нарахування ЄСВ.

Отже, відсутність застрахованої особи за місцем роботи за сумісництвом на період пологів, у разі виявлення бажання жінки скористатися правом на частину відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами й, відповідно, правом на отримання частини допомоги, має бути підтверджена копією листка непрацездатності.

Офіційний портал Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, рубрика «Новини», підрубрика «Право на відпустку у зв’язку з вагітністю та пологами та на одержання допомоги по вагітності та пологах» від 21.10.2016 р.

Про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника — це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли інший працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.

Якщо посадовою інструкцією передбачене виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і виконуються без видання окремого наказу та без доплати. Роботу тимчасово відсутнього працівника покладають на працівників, які мають відповідну професійну підготовку та певну освіту, необхідну для виконання такої роботи.

Посада, за якою відбувається виконання обов’язків, має бути передбачена штатним розписом, але зайнята тимчасово відсутнім працівником. Тобто виконання обов’язків покладається на час відсутності основного працівника, який обіймає цю посаду, тоді як суміщення встановлюється лише за вакантною посадою.

В іншому випадку виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника допускається тільки за згодою працівника і на підставі наказу. У ньому можна визначити перелік видів робіт, які тимчасово має виконувати працівник.

За виконання обов’язків працівнику провадиться доплата. Її розмір установлюється на умовах, передбачених колективним договором. Але слід пам’ятати про обмеження, встановлені законодавством щодо окремих категорій працівників.

Розмір доплати залежить від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт та ступеня використання робочого часу, який визначає керівник підприємства в наказі про покладення на працівника обов’язків тимчасово відсутнього працівника. Тобто працівник отримує заробітну плату у вигляді окладу (тарифної ставки) за посадою, яку обіймає, та доплату — за наказом про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника в табелі обліку використання робочого часу не відображається, оскільки здійснюється протягом робочого часу поряд із виконанням обов’язків за основною посадою. Записи про виконання таких обов’язків до трудової книжки та особової картки № П-2 також не вносяться. Виконання обов’язків іншим працівником припиняється у день виходу на роботу працівника, обов’язки якого виконувалися. Окремий наказ про припинення виконання обов’язків не видається.

Офіційний портал Управління Держпраці у Кіровоградській області, рубрика «Новини», підрубрика «Роз’яснено виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника» від 26.10.2016 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Sorry, the comment form is closed at this time.

Підписатись на наші новини


error: