fbpx
[get_banners]

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 23.10.2017 пo 29.10.2017 Рубрика “Підприємництво і право”

In: Дайджести новин законодавства і практики 30 Oct 2017 Tags: ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 23.10.2017 пo 29.10.2017

Рубрика “Підприємництво і право”

 

Хочете дізнатися чи, чи включено ваше підприємство до проекту плану перевірок на 2018 рік?
Відтепер це можна зробити онайн?

Державна регуляторна служба України, Мінекономрозвитку та Офіс ефективного регулювання запустили новий проект – пілотний модуль планування заходів державного нагляду (контролю).

Даний пілотний модуль дав можливість автоматично сформувати проект Плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2018 рік, виходячи з пропозицій самих органів державного нагляду і контролю.

Для перевірки, чи включений конкретний суб’єкт господарювання в проект не потрібно здійснювати реєстрацію на сайті. Крім того, така перевірка є безкоштовною.

Пошук можна здійснювати по назві підприємства або за його кодом ЄДРПОУ.

Суб’єкт господарювання має право відмовитися від проведення комплексного планового заходу державного нагляду (контролю) шляхом письмового звернення до Державної регуляторної служби України. В такому випадку перевірка такого суб’єкта господарювання буде проводитися відповідно до окремих річних планів органів державного нагляду (контролю).
Пілотний модуль планування заходів державного нагляду знаходиться за посиланням 

Офіційний портал Державної регуляторної служби України, рубрика «Новини», підрубрика «Відтепер підприємець онлайн зможе перевірити чи включено його до проекту Плану здійснення комплексних заходів державного нагляду (контролю) на 2018 рік» від 25.10.2017 року

Щодо санкцій за необладнання на парковці місць для осіб з інвалідністю

Закон України від 22 червня 2017 року № 2109-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за паркування, зупинку, стоянку транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю» вступив в силу 26 жовтня. Відповідно до даного законодавчого акту зазнав змін порядок забезпечення осіб з інвалідністю місцями для паркування. Крім цього, посилено адміністративну відповідальність за порушення пільг для зазначених осіб.

Штраф у розмірі від 60 до 100 НМДГ загрожує посадовим особам суб’єктам господарювання, які утримують спеціально обладнані або відведені майданчики для паркування, в разі якщо на них не обладнані місця для осіб з інвалідністю. Такі місця повинні бути передбачені біля житлових будинків (крім індивідуальних житлових будинків) та будівель, на тротуарах (з числа місць для зупинки і стоянки транспортних засобів).

Закон України від 22.06.2017 року № 2109-VІІІ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за паркування, зупинку, стоянку транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю»

 

Захист інтелектуальної власності на митниці

приведуть у відповідність законодавству Євросоюзу

Комітет з питань податкової та митної політики рекомендує Верховній Раді прийняти за основу відповідний законопроект № 4614 «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України». Авторами даного законопроекту зроблено спробу імплементувати в національне законодавство положення Регламенту (ЄС) № 608/2013 Європейського Парламенту та Ради від 12 червня 2013 року про митний контроль за дотриманням прав інтелектуальної власності та Імплементаційний Регламент Комісії (ЄС) №1353/2013, яким встановлюються форми документів, передбачені регламентом (ЄС) № 608/2013 Європейського парламенту та Ради від 12 червня 2013 про митний контроль за дотриманням прав інтелектуальної власності.

Зокрема, даним законопроектом планується:

  • розширити перелік об’єктів права інтелектуальної власності, захист яких буде здійснюватися при переміщенні товарів через митний кордон України;
  • дати нове визначення термінам «товари, що порушують права інтелектуальної власності», «контрафактні», «піратські» товари і т. д.;
  • розширити коло осіб, які можуть звернутися за захистом прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України;
  • розширити перелік митних режимів, при приміщенні в які до товарів застосовуються заходи захисту прав інтелектуальної власності;
  • не застосовувати заходи щодо захисту прав інтелектуальної власності до так званого «паралельного імпорту» і до товарів, що переміщуються через митний кордон України в митному режимі транзиту;
  • передбачити можливість встановлення механізму застосування гарантій з метою запобігання недобросовісному використанню прав інтелектуальної власності при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності;
  • посилити заходи щодо запобігання та протидії переміщенню контрафактних товарів у міжнародних поштових відправленнях або міжнародних експрес-відправленнях, зокрема шляхом введення особливого порядку знищення невеликих партій товарів, щодо яких існує підозра у порушенні прав інтелектуальної власності;
  • ввести можливість дострокового випуску товарів, митне оформлення яких призупинено за підозрою у порушенні прав інтелектуальної власності.

Проект Закону України від 06.05.2016 року № 4614 «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо захисту прав інтелектуальної власності при переміщенні товарів через митний кордон України»

Дивіться відео на тему:

“Права інтелектуальної власності на зміст сайту”

Термін прийому заявок на компенсацію вартості с/г техніки – продовжено

На засіданні Уряду 25 жовтня прийнято постанову, якою продовжено прийом заявок на включення в перелік української сільгосптехніки, вартість якої частково компенсується аграріям з бюджету. Тому подати заявки зараз можна до 17 листопада 2017 року. Але у наступні роки заявки на включення до переліку будуть подаватися до 31 жовтня.

Також встановлено обов’язок для підприємств-виробників сільгосптехніки та обладнання щорічно підтверджувати відповідність техніки і обладнання встановленим критеріям для отримання часткової компенсації її вартості.

Одержувати бюджетні кошти як компенсацію можуть ФОП та юридичні особи, основною діяльністю яких є поставка сільськогосподарських товарів. Часткова компенсація надається на техніку та обладнання, ступінь локалізації виробництва яких перевищує 60%. Для складної самохідної техніки, мінімально необхідний ступінь локалізації виробництва становить 35% в 2017 році.

Крім того, визначено питому вагу витрат на оплату праці у складі собівартості продукції для суб’єктів господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, в розмірі 8%.

Урядовий портал, рубрика «Новини», підрубрика «Уряд продовжив прийом заявок на входження у перелік української с/г техніки, вартість якої частково компенсуватиметься аграріям з бюджету» від 26.10.2017 року

 

Скільки триває перевірка інспектора з праці?

Державної служби з питань праці у листі від 8 вересня 2017 року № 9151/4/4.1-ДП-17 надала роз’яснення щодо тривалості інспекційного відвідування.

У цьому листі йде мова про те, що тривалість інспекційного відвідування і невиїзного інспектування суб’єктів господарювання інспекторами праці не може перевищувати 10 робочих днів.

Але, якщо Ви суб’єкт мікропідприємництва і малого підприємництва, то перевірка на дотримання вимог трудового законодавства не може перевищувати 2 робочих днів.

Нагадаємо, що суб’єктами мікропідприємництва є фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи – підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України та юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 10 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 2 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

Суб’єктами малого підприємництва є:

  • фізичні особи, зареєстровані в установленому законом порядку як фізичні особи – підприємці, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України;
  • юридичні особи – суб’єкти господарювання будь-якої організаційно-правової форми та форми власності, у яких середня кількість працівників за звітний період (календарний рік) не перевищує 50 осіб та річний дохід від будь-якої діяльності не перевищує суму, еквівалентну 10 мільйонам євро, визначену за середньорічним курсом Національного банку України.

Інспекційні відвідування проводяться в робочий час інспектора з праці за винятком днів, в які роботодавець не використовує найману працю.

Лист Держпраці України від 08.09.2017 року № 9151/4/4.1-ДП-17 «Щодо строку проведення інспекційного відвідування (невиїзного інспектування)»

Відвідайте вебінар на тему:

“Як правильно реагувати на офіційні запити, виклики, повідомлення, рішення – Держпраці та військовиї комісаріатів”

Табель обліку робочого часу у підприємця

Під час проведення чергового семінару, спеціалісти Держпраці повідомили, що відповідно до ст. 1 Закону України «Про оплату праці»  від 24.03.1995 №108/95-ВР заробітна плата – це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

 Для того, щоб правильно визначити розмір заробітної плати, потрібно вести облік виконаної роботи. Зокрема, якщо сума заробітної плати залежить від кількості відпрацьованого часу, без такого обліку не можна буде правильно нарахувати заробітну плату.

Крім цього, слід вести облік робочого часу, що фактично витрачається працівниками на виконання роботи. Наймані працівники можуть бути відсутніми на робочому місці через хворобу, бути у відпустці (оплачуваній або неоплачуваній), бути відсутніми через прогули і т. д. З іншого боку, вони можуть працювати надурочно, у нічний час, у вихідні та святкові дні тощо. Все це потрібно фіксувати у первинному документі, на підставі якого ведеться облік робочого часу та контроль додержання його місячної норми, а також оплата фактично відпрацьованого часу та доплати за надурочну роботу, роботу у нічний час та у святкові і вихідні дні.

Якщо ж працівник працює на умовах неповного робочого часу, то це теж може бути підтверджене тільки табелем обліку робочого часу. Це дуже важливо для вирішення питання, чи потрібно донараховувати такому працівнику заробітну плату до рівня мінімальної зарплати або чи потрібно провадити нарахування ЄСВ із зарплати такого працівника на рівні мінімального внеску з величини мінімальної заробітної плати чи ні.

На даний момент чинною є типова форма табеля № П-5 «Табель обліку використання робочого часу», затверджена Наказом Держкомстату від 5 грудня 2008 року №489. Ця форма має рекомендаційний характер і складається із мінімальної кількості показників, необхідних для ведення обліку робочого часу та нарахування заробітної плати. При необхідності форма може бути доповнена іншими показниками, необхідними для обліку у роботодавця. Отже, роботодавець-ФОП може максимально спростити типову форму табеля, залишивши в ній тільки необхідні йому показники, але такий документ обов’язково має складатися будь-яким роботодавцем незалежно від його організаційної форми.

Форма Табеля обліку використання робочого часу має рекомендаційний характер. Роботодавець-ФОП може максимально її спростити, залишивши тільки необхідні йому показники, але такий документ обов’язково має складатися будь-яким роботодавцем, незалежно від його організаційної форми.

Оскільки табель обліку робочого часу виконує декілька важливих функцій – він є підставою для нарахування заробітної плати, надбавок, доплат і т. д., підтверджує додержання чи перевищення норми робочого часу, підтверджує роботу працівників на умовах неповного робочого часу, – то він буде об’єктом уваги для:

податківців в частині правильності нарахування ЄСВ на зарплату тих, хто працює неповний робочий час або отримує зарплату в розмірі менше мінімальної;

інспекторів з праці – в частині додержання трудового законодавства щодо робочого часу працівників та правильності його оплати.

 Також табель підтверджує факт початку роботи новоприйнятих працівників та дає можливість перевірити правильність подання роботодавцем Повідомлення про прийняття працівника на роботу згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015 року №413 «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу».

Що стосується штрафних санкцій: за неведення табеля обліку робочого часу, то власне таких санкцій саме за цей вчинок не передбачено. Але, наявність табеля може попередити безліч питань контролюючих органів, допоможе підприємцю довести правильність своїх дій або розрахунків. Відтак наявність табеля може попередити можливі штрафні санкції за порушення трудового законодавства.

Офіційний портал Управління Держпраці у Кіровоградській області, рубрика «Новини», підрубрика «Чи повинен підприємець вести табель обліку робочого часу?» від 20.10.2017 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська,

незалежний юридичний консультант холдингу професійних послуг «Західна кoнсалтингoва група»

X