Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 12.09.2016 пo 18.09.2016 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 19 Sep 2016 Tags: , ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 12.09.2016 пo 18.09.2016

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Затверджено перелік товарів і бірж для контролю за трансферним ціноутворенням

Постановою Кабміну від 8 вересня № 616 затверджено Перелік товарів, які мають біржове котирування, і світових товарних бірж для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки».

Визначено перелік товарів, що мають біржову котирування (відповідно до кодом УКТЗЕД), і світові товарні біржі для кожної групи товарів для отримання інформації про результати біржових торгів.

Нагадаємо, що статтею 39 Податкового кодексу визначено, що платник податків, який бере участь в контрольованій операції, повинен визначати обсяг оподатковуваного прибутку відповідно до принципу «витягнутої руки». Контрольованими є операції з вивезення в митному режимі експорту та/або ввезення у митному режимі імпорту товарів, що мають біржове котирування. Для встановлення відповідності умов зазначених операцій принципу «витягнутої руки» використовується діапазон цін на такі товари, що склалися на товарній біржі.

Постанова Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 року № 616 «Про затвердження переліку товарів, що мають біржове котирування, та світових товарних бірж для встановлення відповідності умов контрольованих операцій принципу «витягнутої руки»

Фермери будуть отримувати державну підтримку за оновленою процедурою

Уряд поліпшив механізм використання коштів, спрямованих на фінансову підтримку фермерських господарств – переможців конкурсу.

Постановою від 8 вересня № 609 внесено зміни до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам.

Удосконалено процедуру проведення відбору переможців конкурсу, збільшена гранична сума фінансової підтримки фермерських господарств на поворотній основі – до 500 тис. Грн.

Також розширюється коло напрямків надання фінпідтримки і встановлюються пріоритети, за якими надаватиметься перевага при визначенні переможців конкурсного відбору:

– членство в с/г обслуговуючому кооперативі;

– здійснення діяльності по вирощуванню і розведенню великої рогатої худоби;

– обробка земельних ділянок площею не більше 500 га;

– закладка молодих плодово-ягідних і виноградних насаджень;

– перехід до виробництва органічної продукції (сировини).

Постанова Кабінету Міністрів України від 08.09.2016 року № 609 «Про внесення змін до Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання підтримки фермерським господарствам»

«Центр партнерства» при ГФС для обслуговування платників податків

В ДФС анонсували відкриття «Центру партнерства», який буде універсальним місцем для обслуговування платників податків.

Підприємці, які будуть звертатися в Центр, зможуть отримати там необхідну консультацію по роботі ДФС, а також скористатися всіма сервісами фіскальної служби.

Таким чином, сервіси та послуги, які надаються ДФС, будуть сконцентровані в одному місці. Центр оснастять сучасним обладнанням, підготовлений персонал буде надавати необхідні консультації з податкового та митного напрямками.

Також «Центр партнерства» організовує особистий прийом громадян і прийом платників при розгляді скарг або апеляцій.

Урядовий портал, рубрика «Новини», підрубрика «Незабаром розпочне роботу Центр партнерства ДФС, – Роман Насіров» від 13.09.2016 року

Підтримка індустрії програмної продукції

Розпорядженням Кабміну від 8 вересня № 655-р затверджено План заходів з підтримки розвитку індустрії програмної продукції України на 2016 рік.

Заходи будуть здійснюватися за такими напрямами: нормативно-правове забезпечення розвитку індустрії, вдосконалення процесу підготовки фахівців-програмістів, проведення комунікаційних заходів щодо інвестиційної привабливості.

План включає 12 завдань:

  1. Розробка законопроектів:

– про внесення змін до Закону про державну підтримку розвитку індустрії програмної продукції – з розробки 3-річних планів (зараз такий план затверджується щорічно);

– про внесення змін до Цивільного кодексу і Закону про держпідтримку – за визначенням понять програмної продукції, поставок програмної продукції, онлайн-сервісу.

  1. Супровід у Верховній Раді законопроекту № 4496 про внесення змін щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг.
  2. Підготувати пропозиції щодо визначення механізму стимулювання інноваційних проектів в індустрії програмної продукції.
  3. Підготувати пропозиції щодо спрощення видачі індивідуальних ліцензій для розміщення валютних коштів для експортерів послуг з урахуванням обсягу надходження коштів в зазначених суб’єктів господарювання.
  4. Забезпечити вдосконалення навчальної програми з інформатики для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з метою збільшення обсягу викладання основ алгоритмізації та програмування.
  5. Підготувати пропозиції щодо збільшення обсягів держзамовлення на підготовку фахівців за спеціальностями «Прикладна математика», «Комп’ютерні науки та інформаційні технології», «Інженерія програмного забезпечення», «Комп’ютерна інженерія», «Системний аналіз», «Кібербезпека», «Автоматизація та комп’ютерно -інтегрований технології ».
  6. Інформаційний супровід суб’єктів господарювання, які займаються розробкою програмного забезпечення спільно з вузами України, з метою розширення їх участі в Рамковій програмі ЄС з досліджень та інновацій «Горизонт 2020».
  7. Розробити інформаційні матеріали про стан розвитку та інвестиційної привабливості індустрії програмної продукції в Україні для презентацій потенційним інвесторам і партнерам, а також сприяти їх поширенню.
  8. Систематичне висвітлення в зарубіжних країнах інформації про інвестиційну привабливість індустрії програмної продукції України.
  9. Сприяти держорганам і органам місцевого самоврядування в реалізації механізму державно-приватного партнерства в сферах освіти, науки, медицини.
  10. Дослідження з впровадження економічних стимулів для розвитку індустрії програмної продукції в Україні, в тому числі за рахунок коштів міжнародної технічної допомоги.
  11. Внести на розгляд Кабміну в разі потреби пропозиції щодо забезпечення функціонування державних ключових лабораторій інформаційних технологій.

Розпорядження КМУ від 08.09.2016 р. № 655-р «Про затвердження плану заходів з підтримки розвитку індустрії програмної продукції України на 2016 рік»

Затверджено правила виробництва органічної рослинної продукції

Постановою Кабміну від 31.08.2016 № 587 затверджені Докладні правила виробництва органічної продукції (сировини) рослинного походження.

Правила визначають вимоги до виробництва органічної продукції (сировини) рослинного походження і агротехнологічні особливості при її виробництві.

Основою виробництва органічної продукції є виключення з технологічного процесу її виробництва застосування хімічних добрив, пестицидів, ГМО і їх похідних, продуктів, вироблених з ГМО, консервантів.

В процесі виробництва органічної продукції її виробник повинен забезпечити:

– здійснення госпдіяльності, яка надає шкідливого впливу на стан земель та родючість ґрунтів, сприяє підвищенню їх родючості і зберегти інші файли якісних показників, зменшує негативний вплив на ґрунти і т. д.;

– мінімальне використання ресурсів, які не відновлюються, і продуктів несільськогосподарського походження;

– використання переваг біологізації землеробства шляхом розширення посівів багаторічних трав і впровадження бактеріальних препаратів, збільшення площ с/г культур, посіяних на зелене добриво;

– використання у виробництві процесів, що не завдають шкоди навколишньому середовищу і здоров’ю людей;

– утилізацію відходів і побічних продуктів рослинного походження в ході виробництва органічної продукції;

– облік місцевого або регіонального екологічного балансу при виборі продукції (сировини) для виробництва.

Суб’єкти господарювання, які здійснюють виробництво органічної продукції, повинні застосовувати багаторічні схеми чергування культур в сівозміні.

При виробництві органічної продукції виробники повинні використовувати агротехнічні методи виробництва.

Для виробництва органічної продукції використовується насіння і садивний матеріал, отримані методом органічного виробництва, а саме – материнські і батьківські форми рослин, вирощені протягом одного покоління, і багаторічні культури, вирощені протягом двох вегетаційних періодів.

Також в Правилах йдеться про правильне використання добрив, в тому числі стійлового гною, пташиного посліду, інших компостованих і рідких екскрементів тварин і т. д.

Постанова Кабінету Міністрів України від 31.08.2016 року № 587 «Про затвердження Детальних правил виробництва органічної продукції (сировини) рослинного походження»

Якщо в договорі позики не встановлені відсотки, що сплачуються по завершенню терміну повернення, застосовується облікова ставка НБУ

Верховний Суд України на засіданні Судової палати у цивільних справах 7 вересня 2016 розглянув справу № 6-1412цс16 за позовом кредитної спілки до позичальника і поручителя про стягнення заборгованості за кредитним договором; за зустрічним позовом позичальника до кредитної спілки про визнання недійсним пункту кредитного договору (про сплату відсотків у розмірі 144% річних, що нараховуються на непогашену суму кредиту за невиконання позичальником своїх зобов’язань щодо повернення коштів).

При розгляді була сформована наступна правова позиція.

Згідно зі статтею 599 ЦК зобов’язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Згідно зі статтею 1046 ЦК за договором позики одна сторона (позикодавець) передає у власність другій стороні (позичальникові) грошові кошти або інші речі, визначені родовими ознаками, а позичальник зобов’язується повернути позикодавцеві таку ж суму грошових коштів (суму позики) або таку ж кількість речей того ж роду і якості.

Відповідно до частини першої статті 631 ЦК строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки за договором. Закінчення строку договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час дії договору.

За змістом статей 525, 526 ЦК України зобов’язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та у встановлений термін. Одностороння відмова від виконання зобов’язання не допускається.

Відповідно до частин першої та третьої статті 1049 ЦК позичальник зобов’язаний повернути позикодавцеві позику (грошові кошти у такій самій сумі, що були передані йому позикодавцем) у строк та в порядку, які встановлені договором.

Позика вважається повернутою в момент зарахування грошової суми, яка займалася, на його банківський рахунок або реального повернення коштів кредитору.

Статтею 536 ЦК встановлено, що за користування чужими грошовими коштами боржник зобов’язаний сплачувати проценти, якщо інше не встановлено договором між фізичними особами. Розмір процентів за користування чужими грошовими коштами встановлюється договором, законом або іншим актом цивільного законодавства.

Відповідно до частини першої статті 1048 ЦК кредитор має право на одержання від позичальника процентів від суми позики, якщо інше не встановлено договором або законом. Розмір і порядок одержання процентів встановлюються договором. Якщо договором не встановлений розмір процентів, їх розмір визначається на рівні облікової ставки Національного банку України.

З огляду на вищевказані положення закону і в разі невстановлення договором розміру процентів після закінчення визначеного в договорі терміну їх повернення, слід зробити висновок про визначення розміру відсотків на рівні облікової ставки Національного банку України.

Крім того, підлягають застосуванню положення статті 625 ЦК з поєднанням статті 1048 ЦК у разі прострочення виконання боржником грошового зобов’язання.

Постанова ВСУ від 07.09.2016 року № 6-1412цс16

Продовження терміну трудового договору з працівником, з яким його було укладено на визначений термін

Укладення строкового трудового договору передбачено п.2 і 3 частини першої ст.23 КЗпП України.

За частиною другою цієї статті строковий трудовий договір укладається у випадках, коли трудові відносини не можуть бути встановлено на невизначений строк з урахуванням характеру наступної роботи або умов її виконання, або інтересів працівника.

Відповідно до частини першої ст.39-1 КЗпП України, якщо після закінчення строку трудового договору (п.2 і 3 ст.23 КЗпП України) трудові відносини фактично тривають і жодна із сторін не вимагає їх припинення, чинність цього договору вважається продовженою на невизначений строк.

Отже, закінчення строку трудового договору тягне його припинення, якщо жодна із сторін не вимагає його продовження. В останній день роботи чи до цього має бути видано наказ про звільнення.

Продовження трудових правовідносин, тобто вихід працівника на роботу наступного дня після закінчення строкового трудового договору, допуск його до роботи є юридичним фактом, через що строковий трудовий договір набуває характеру безстрокового, укладеного на невизначений строк. Якщо хоча б одна із сторін вимагає припинення трудових правовідносин, видається наказ про звільнення із занесенням запису до трудової книжки.

Офіційний портал Управління Держпраці у Івано-Франківській області, рубрика «Новини», підрубрика «Як бути в разі продовження терміну договору з працівником, з яким було укладено договір на визначений термін?» від 13.09.2016 року

Коли не потрібно повідомляти ДФС про прийняття працівників

Мінсоцполітики в листі від 08.08.2016 № 1102/13/84-16 нагадало, що норма частини третьої статті 24 Кодексу законів про працю України (КЗпП) та постанови КМУ «Про порядок повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу» від 17.06.2015 № 413 (далі — Постанова № 413) поширюється виключно на трудові відносини, тобто коли з працівником укладають трудовий договір. Відтак у випадках, коли власник виконує функції з управління підприємством чи фізична особа працює на громадських засадах, чи стажист навчається у роботодавця на підставі договору про стажування, який є різновидом договору цивільно-правового характеру, тобто без укладення трудового договору, — подавати повідомлення ДФС та її територіальним органам не потрібно.

Поновлення на попередній роботі відбувається з дати звільнення працівника, яка відповідно до цього рішення визнається недійсною, і час вимушеного прогулу оплачується та зараховується до стажу роботи, що дає право на щорічну основну відпустку. Тому подавати повідомлення до територіальних органів ДФС і в цьому випадку не потрібно.

Оскільки під час перебування працівника у відпустці для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (ст. 181 КЗпП) та відпустці без збереження заробітної плати (ч. 3 та 6 ст. 179 КЗпП) дія трудового договору з працівником не припиняється, то ДФС не повідомляємо про вихід на роботу цього працівника.

Лист Міністерства соціальної політики України від 08.08.2016 року № 1102/13/84-16

«Щодо порядку повідомлення Державній фіскальній службі та її територіальним органам про прийняття працівника на роботу»

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Підписатись на наші новини


error: