Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 08.08.2016 пo 14.08.2016 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

Posted by: In: Дайджести новин законодавства і практики 15 Aug 2016 Comments: 0 Tags: ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 08.08.2016 пo 14.08.2016

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Затверджено критерії легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом

Мінфін наказом від 8 липня 2016 року № 584 затвердив критерії ризику легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення.

Критерії використовують такі суб’єкти первинного фінансового моніторингу:

– банки, страховики (перестраховики), страхові (перестрахові) брокери, кредитні спілки, ломбарди та інші фінансові установи;

– платіжні організації, учасники або члени платіжних систем;

– товарні та інші біржі, які проводять фінансові операції з товарами;

– професійні учасники фондового ринку (ринку цінних паперів);

– оператори поштового зв’язку, інші установи, які проводять фінансові операції з переказу коштів;

– філії або представництва іноземних суб’єктів господарської діяльності, які надають фінансові послуги на території України;

– суб’єкти підприємницької діяльності, які надають посередницькі послуги під час здійснення операцій з купівлі-продажу нерухомого майна;

– суб’єкти господарювання, які здійснюють торгівлю за готівку дорогоцінними металами і дорогоцінним камінням та виробами з них, якщо сума фінансової операції, на яку вона проводиться, дорівнює чи перевищує суму, визначену частиною першою статті 15 Закону (150 тис грн);

– суб’єкти господарювання, які проводять лотереї та азартні ігри, у тому числі казино, електронне (віртуальне) казино;

– нотаріуси, адвокати, адвокатські бюро і об’єднання, аудитори, аудиторські фірми, суб’єкти господарювання, які надають послуги з бухгалтерського обліку, суб’єкти господарювання, які надають юридичні послуги (за винятком осіб, які надають послуги у рамках трудових правовідносин), у випадках, передбачених статтею 8 Закону;

– інші юридичні особи, які за своїм правовим статусом не є фінансовими установами, але надають окремі фінансові послуги.

Розписані такі критерії ризику:

– за географічним розташуванням;

– за типом клієнта;

– по виду товарів і послуг;

– для фінансових операцій, які можуть мати ризик легалізації (відмивання) доходів.

Критерії розділені на такі, що свідчать про високий ризик і такі, що свідчать про можливість ризику.

Наказ Міністерства фінансів України від 08.07.2016 року № 584 «Про затвердження Критеріїв ризику легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення»

Мінфін презентував попередні зміни до Податкового кодексу

Мінфін спільно з народними депутатами, представниками бізнесу та експертами розробив пакет змін щодо вдосконалення податкової системи. Робоча версія представлена для коментарів і пропозицій громадськості.

Згідно з проектом, податкову міліцію замінять на фінансову поліцію, яка буде підконтрольна Мінфіну. Крім того, вся база даних ДФС переноситься в Мінфін.

Фіскальна служба надаватиме усні консультації, забезпечувати роботу «електронного кабінету платника податків» і проведення податкових перевірок. Право надання письмової та електронної консультації залишається за Міністерством фінансів.

На сайті Мінфіну буде оприлюднюватися план проведення податкових перевірок. Перевірка буде проходити 30 днів, а попереджати про неї повинні за 15 робочих днів (зараз – за 10).

Міністерство набуває функції з адміністрування податків, ведення реєстрів про відшкодування ПДВ, обліку платників податків. Також пропонується об’єднати два реєстри відшкодування ПДВ в один.

Пропонується збільшити штраф за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних до 50% ПДВ.

Також змінюються ставки оподаткування. При цьому залишається 18% -ва ставка податку на прибуток, а також ставка акцизного збору на алкоголь і тютюнові вироби.

Вводиться нова ставка ПДФО – 10% від мінімальної заробітної плати для тих, хто займається індивідуальною діяльністю без реєстрації підприємцем.

Отже, вводиться нова категорія платників податків – фізособи, які займаються індивідуальною діяльністю без реєстрації підприємцем з річним обсягом доходу до 250 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного року.

Крім того, проект передбачає збільшення розміру добових за кожен день закордонного відрядження – з 0,75 розміру мінімальної заробітної плати до 40 євро (не включаються до доходів фізичної особи).

Офіційний портал Міністерства фінансів України, рубрика «Новини», підрубрика «Мінфін презентував громадськості попередню версію змін до Податкового кодексу» від 09.08.2016 року

Набуття статусу неприбутковості адвокатськими об’єднаннями

Адвокатські об’єднання, в яких дохід або його частина розподіляється серед засновників (учасників), членів такого об’єднання, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб, які не можуть набувати статусу неприбуткової організації.

Це роз’яснено в листі ДФС від 19 липня 2016 року № 7565/Ф/99-99-15-02-02-14.

ДФС відзначає, що гонорар є формою винагороди адвоката за здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту, відповідно до п. 1 ст. 30 Закону «Про адвокатуру та адвокатську діяльність».

Обов’язковою умовою для неприбуткових організацій є використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування витрат на своє утримання, реалізації мети (цілей, завдань) і напрямків діяльності, визначених установчими документами (пп. 133.4.2 п. 133.4 ст. 133 ПК).

При цьому адвокатське об’єднання повинне скористатися правом на статус неприбутковості, якщо отримані доходи (прибутки) використовуються на реалізацію своєї статутної діяльності без розподілу таких доходів (прибутку) чи їх частини серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

Щодо реєстрації неприбуткової організації платником ПДВ роз’яснено, що особа, за своїм добровільним рішенням вправі зареєструватися як платник ПДВ шляхом подання до контролюючого органу реєстраційної заяви платника ПДВ за формою № 1-ПДВ не пізніше ніж за 20 календарних днів до початку податкового періоду, з якого таке особа вважатиметься платником ПДВ.

Лист ДФС України від 19.07.2016 року № 7565/Ф/99-99-15-02-02-14

Вводиться реєстр виробників органічної продукції

Кабмін затвердив порядок ведення реєстру виробників органічної продукції.

Інформаційно-довідкова база дозволить отримати дані про оцінку відповідності виробництва та наявності сертифіката цієї продукції. Доступ до реєстру буде безкоштовним. За оприлюднення інформації та її актуальний стан відповідає Держпродспоживслужба. Саме на її сайті буде розміщений реєстр.

Відомості про виробників Держпродспоживслужба вноситиме до реєстру протягом 5 робочих днів після отримання копії сертифіката.

Нагадаємо, органічне виробництво є одним з пріоритетів нової команди міністерства, яка розробила концепцію «3+5». Стратегія передбачає державну підтримку фермерів, реформу держпідприємств, прозорий обіг землі. Реформа проводиться за 5 напрямками: розширення ринків збуту, органічне виробництво і нішеві культури, розвиток сільських територій, зрошення та безпеку харчової продукції.

Офіційний портал Міністерства аграрної політики та продовольства України, рубрика «Новини», підрубрика «Ми запроваджуємо реєстр виробників органічної продукції в інтересах українських споживачів – Міністр Кутовий» від 08.08.2016 року

В Україні створюють офіс залучення інвестицій

Прем’єр-міністр Володимир Гройсман оголосив про початок реалізації ініціативи зі створення Офісу сприяння інвестиціям.

Офіс буде займатися розвитком інвестиційного потенціалу України, просувати країну в світі, займатися залученням топових міжнародних інвесторів і супроводом їх інвестицій.

Офіс буде створений до 1 вересня 2016 як консультативно-дорадчий орган при Прем’єр-міністрі України. Також до 1 вересня на затвердження Уряду буде представлений директор Офісу.

Американський фонд Western NIS Enterprise Fund погодився надати організаційну та фінансову підтримку створенню Офісу.

Крім того, Кабінет Міністрів схвалив введення посади Урядового уповноваженого з питань інвестицій, який буде координувати діяльність майбутнього Офісу і відповідати за питання, пов’язані з супроводом інвестицій. Виконання обов’язків Урядового уповноваженого покладено на першого заступника Міністра фінансів Оксану Маркарова. Вона працює в Міністерстві з березня 2015 року, має ступінь магістра державних фінансів з Університету штату Індіана і 17-річний досвід роботи в інвестиційному секторі.

Офіс буде співпрацювати з Міністерством економічного розвитку і торгівлі, Міністерством фінансів, Міністерством закордонних справ, торговими представництвами, бізнес-омбудсменом, а також бізнес-асоціаціями, в тому числі міжнародними, такими як Американська Торгова Палата, Європейська Бізнес Асоціація та посольствами.

За кілька місяців після початку роботи буде розглянута доцільність створення такого Офісу в областях спільно з обласними держадміністраціями, муніципалітетами.

Урядовий портал, рубрика «Новини», підрубрика «Володимир Гройсман оголосив про початок створення Офісу сприяння інвестиціям та призначив Урядового уповноваженого з питань інвестицій» від 08.08.2016 року

Індексація доходу працівника-іноземця

Мінсоцполітики в листі від 15 липня 2016 року № 332/10/136-16 роз’яснило, що умови проведення індексації доходів працівників іноземних представництв повинні передбачатися в трудових контрактах.

Так, відповідно до пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення в разі підвищення тарифних ставок (окладів) значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100%.

Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів. Сума індексації в місяці підвищення окладів не нараховується, якщо розмір підвищення перевищує суму індексації, яка склалася в місяці підвищення.

Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, яка склалася в місяці підвищення, сума індексації в цьому місяці визначається з урахуванням підвищення і розраховується як різниця між сумою індексації та розміром підвищення доходу. У разі, якщо відбувається підвищення окладу в місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, що не мають разового характеру.

У разі зростання зарплати за рахунок інших її складових без підвищення окладів сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати.

Крім того, визначено, що працівникам підприємств і організацій, що знаходяться на госпрозрахунку, підвищення заробітної плати в зв’язку з ростом рівня інфляції здійснюється в порядку, визначеному в колективних договорах, але не нижче норм, визначених Законом «Про індексацію грошових доходів населення» та положень Порядку.

Порядок не передбачає положень про зменшення суми індексації на суму підвищення заробітної плати в зв’язку коливаннями курсу валют НБУ по відношенню до національної валюти України.

Лист Міністерства соціальної політики України від 15.07.2016 року № 332/10/136-16

Чи зараховується до стажу роботи відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку?

Статтею 181 Кодексу законів про працю України передбачено зарахування до стажу роботи період догляду за дитиною.

Зокрема, відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустка без збереження заробітної плати (частини третя та шоста статті 179 цього Кодексу) надаються за заявою жінки або осіб, зазначених у частині сьомій статті 179 цього Кодексу, повністю або частково в межах установленого періоду та оформляються наказом (розпорядженням) власника або уповноваженого ним органу.

Відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустка без збереження заробітної плати (частини третя та шоста статті 179 цього Кодексу) зараховуються як до загального, так і до безперервного стажу роботи і до стажу роботи за спеціальністю. Час відпусток, зазначених у цій статті, до стажу роботи, що дає право на щорічну відпустку, не зараховується.

Офіційний портал Управління Держпраці в Хмельницькій області, рубрика «Новини», підрубрика «Чи зараховується до стажу роботи відпустка для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку?» від 12.08.2016 року

Який порядок звільнення працівника за прогул

Управління Держпраці у Вінницькій області на офіційному веб-сайті роз’яснило деякі нюанси звільнення працівника за прогул.

Зокрема згідно із судовою практикою, прогулом визнається відсутність працівника на роботі як протягом усього робочого дня, так і більше 3-х годин поспіль або сумарно протягом робочого дня без поважних причин.

Звільнення за вчинення прогулу (у т. ч. за відсутність на роботі  понад 3-х годин протягом робочого дня)  є дисциплінарним стягненням і повинно здійснюватися із дотриманням правил, установлених для застосування дисциплінарних стягнень:

1) необхідно задокументувати факт відсутності працівника на роботі (доповідна записка безпосереднього начальника працівника про відсутність працівника на роботі, акт про відсутність на робочому місці, підписаний комісією, що складається не менш ніж із 3-х осіб, пояснення працівників тощо). Факт відсутності працівника на робочому місці обов’язково має бути відображений у табелі обліку робочого часу;

2) роботодавцю необхідно мати докази відсутності працівника на роботі саме без поважних причин. За відсутності працівника на роботі необхідно відправити на його домашню адресу лист із повідомленням про вручення, із вимогою надати письмове пояснення відсутності на роботі (з установленням оптимального строку для відповіді). У випадку відмови працівника надати пояснення щодо відсутності на роботі чи неотримання відповіді на лист складається відповідний акт, підписаний комісією не менш ніж із 3-х осіб;

3) за наявності на підприємстві первинної профспілкової організації, членом якої є працівник, для його звільнення за прогул необхідна згода виборного органу первинної профспілкової організації.

Водночас фахівці Держпраці зауважили: звільнення працівника за прогул є правом, а не обов’язком власника чи вповноваженого ним органу.

У разі звільнення  працівника за п. 4 ст. 40 КЗпПУ в день видання наказу про звільнення працівника слід направити йому:

  • копію наказу про звільнення;
  • лист із пропозицією з’явитися за трудовою книжкою й отриманням усіх належних йому сум (лист рекомендується направити на домашню адресу працівника з повідомленням про вручення й описом вкладення).

Офіційний портал Управління Держпраці у Вінницькій області, рубрика «Новини», підрубрика «Яким чином проводиться звільнення працівника за прогул» від 11.08.2016 року

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Sorry, the comment form is closed at this time.

Підписатись на наші новини

error: