Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 03.04.2017 пo 09.04.2017 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 10 Apr 2017 Comments: 0 Tags: ,

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 03.04.2017 пo 09.04.2017

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Змінити відомості про юрособу і ФОП можна за дві години

Було змінено скорочені терміни для проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичних осіб, ФОП і громадські формування, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Так, у подвійному розмірі адміністративного збору проводиться реєстрація:

  • протягом шести годин – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу (крім громадського формування), крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою; змін до відомостей про прізвище, ім’я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи – підприємця;
  • протягом двох робочих днів – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про громадське об’єднання, місцевий осередок громадського об’єднання із статусом юридичної особи, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;
  • протягом семи робочих днів – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про структурне утворення політичної партії як юридичну особу, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;
  • протягом 10 робочих днів – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про організацію роботодавців, їх об’єднання як юридичну особу, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;
  • протягом 20 робочих днів – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про політичну партію, творчу спілку, місцевий осередок творчої спілки як юридичну особу, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;

У п’ятикратному розмірі адміністративного збору за відповідну реєстрацію:

  • протягом двох годин – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу (крім громадського формування), крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою; змін до відомостей про прізвище, ім’я, по батькові або місцезнаходження фізичної особи – підприємця;
  • протягом 24-х годин – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про громадське об’єднання, місцевий осередок громадського об’єднання із статусом юридичної особи, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;
  • протягом п’яти робочих днів – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про структурне утворення політичної партії як юридичну особу, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;
  • протягом семи робочих днів – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про організацію роботодавців, їх об’єднання як юридичну особу, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;
  • протягом 15 робочих днів – за проведення державної реєстрації змін до відомостей про творчу спілку, місцевий осередок творчої спілки як юридичну особу, крім внесення змін до інформації про здійснення зв’язку з юридичною особою;

У десятикратному розмірі адміністративного збору за відповідну реєстрацію – за проведення протягом 15 робочих днів державної реєстрації змін до відомостей про політичну партію як юридичну особу.

Плата за проведення державної реєстрації в скорочені терміни справляється у відповідному розмірі прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законодавством на 1 січня календарного року, в якому проводиться державна реєстрація, і округляється до 10 грн.

Постанова КМУ від 29.03.2017 р. № 217 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 р. № 1133»

 

МОЗ затвердило перелік безкоштовних ліків

Визначено перелік ліків, вартість яких підлягає відшкодуванню. До Реєстру лікарських засобів увійшли препарати для амбулаторного лікування серцево-судинних захворювань, цукрового діабету ІІ типу та бронхіальної астми.

Станом на 3 квітня 2017 року реєстр містить 157 найменувань, включаючи ліки українського і зарубіжного виробництва.

Також визначено розмір доплати за ліки при частковому відшкодуванні вартості, який коливається від 20 коп. до 153 грн.

Аптеки відпускають лікарські засоби на підставі рецептів, виписаних медустановами за місцем надання медичної допомоги пацієнту.

Реєстр лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню, затверджений наказом МОЗ від 3 квітня 2017 року № 360.

Наказ МОЗ від 3 квітня 2017 року № 360 «Про затвердження Реєстру лікарських засобів, вартість яких підлягає відшкодуванню»

 

Працівників передпенсійного віку вивели з-під скорочення

Працівники, яким залишилося менше трьох років до настання пенсійного віку, отримали переважне право залишитися на роботі при скороченні штату.

Зміни внесені до статті 42 Кодексу законів про працю, що стосується звільнення працівників у зв’язку зі змінами в організації виробництва і праці при рівних умовах продуктивності праці і кваліфікації.

Закон «Про внесення зміни до статті 42 Кодексу законів про працю щодо захисту трудових прав працівників передпенсійного віку» прийнятий Верховною Радою 6 квітня.

Нагадаємо, відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» особами передпенсійного віку вважаються ті, кому до пенсії залишилося 2 роки.

Проект Закону України від 21.12.2016 р. № 5564 «Про внесення зміни до статті 42 Кодексу законів про працю України щодо захисту трудових прав працівників передпенсійного віку»

 

Правові підстави проведення позапланової перевірки інспекторами Держпраці

Фахівці Держпраці вчергове повідомили, що підставами для проведення позапланової перевірки додержання законодавства про працю можуть бути як такі, що визначені частиною першою статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», так і листи підприємств, установ та організацій щодо можливого порушення законодавства суб’єктами господарювання. Абзацом другим частини п’ятої статті 7 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»  визначено, що посадова особа органу державного нагляду без направлення на здійснення заходу та службового посвідчення не має права здійснювати державний нагляд суб’єкта господарювання. Отже, підставою для недопуску державного інспектора праці до перевірки є відсутність направлення на здійснення заходу та службового посвідчення.

Крім цього, наглядова діяльність Держпраці у сфері промислової безпеки та охорони праці повністю регламентується нормами Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

Відповідно до цього Закону позапланові перевірки проводяться у разі:

  • подання суб’єктом господарювання письмової заяви до відповідного органу державного нагляду про здійснення заходу державного нагляду за його бажанням;
  • виявлення та підтвердження недостовірності даних, заявлених суб’єктом господарювання у документі обов’язкової звітності;
  • необхідності перевірки виконання суб’єктом господарювання приписів, розпоряджень або інших розпорядчих документів щодо усунення порушень вимог законодавства, виданих за результатами проведення попереднього заходу органом державного нагляду (контролю);
  • неподання суб’єктом господарювання документів обов’язкової звітності за два звітні періоди підряд без поважних причин або без надання письмових пояснень про причини, що перешкоджали поданню таких документів;
  • доручення Прем’єр-міністра України про перевірку суб’єктів господарювання у відповідній сфері;
  • настання аварії, смерті потерпілого внаслідок нещасного випадку або професійного захворювання, що було пов’язано з діяльністю суб’єкта господарювання;
  • звернення фізичної особи про порушення, що спричинило шкоду її правам, законним інтересам, життю чи здоров’ю, навколишньому природному середовищу чи безпеці держави, з додаванням документів чи їх копій, що підтверджують такі порушення (за наявності).

Позаплановий захід у такому разі здійснюється виключно за погодженням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері державного нагляду, або відповідного державного колегіального органу.

Офіційний портал Державної служби України з питань праці, рубрика «Новини», підрубрика «Правові підстави проведення позапланової перевірки інспекторами Держпраці обговорили на онлайн-прийомі громадян» від 29.03.2017 року

 

Мін’юст передасть ДФС інформацію про нерухомість юросіб

Врегульовано порядок надання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухомість, відмінну від земельної ділянки.

Зокрема, встановлено необхідність передачі інформації про об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності не тільки фізичних, а й юридичних осіб.

Мін’юст надає ДФС інформацію про об’єкти житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності юридичних осіб, в тому числі нерезидентів, із зазначенням найменування юрособи та його податкового номера, адреси та типу нерухомого майна, його реєстраційного номера, загальної та житлової площі нерухомого майна, виду спільної власності (у разі якщо таке майно належить на праві спільної власності), розміру частки у праві спільної власності (у разі якщо таке майно належить на праві спільної часткової влас ності), підстави виникнення права власності і дати державної реєстрації права власності.

Інформація передається на центральному рівні між Мін’юстом і ДФС в електронній формі телекомунікаційними каналами зв’язку.

Це передбачено постановою Кабміну від 29 березня 2017 року № 219.

Зміни внесені до Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.

Постанова КМУ від 29 березня 2017 р. № 219 «Про внесення змін до пункту 4 Порядку подання органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та органами, що здійснюють реєстрацію місця проживання фізичних осіб, відомостей, необхідних для розрахунку податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки»

 

Чергові пом’якшення від НБУ

Тепер населення може придбати валюту готівкою на суму не більше 150 тис. Грн в еквіваленті на одну особу в день.

Таким чином, сума покупки валюти збільшена до суми, понад яку фінансові операції з готівковими коштами підлягають обов’язковому фінансовому моніторингу.

На думку НБУ, такий крок допоможе збільшити глибину і ліквідність офіційного готівкового валютного ринку.

Раніше населення могло купувати валюту не більше 12 тис. Грн в день на одну людину.

Крім того, НБУ пом’якшив вимогу до обов’язкового продажу надходжень в Україну в іноземній валюті. Тепер юрособи повинні будуть продавати не 65%, а 50% своїх валютних надходжень. Це дозволить зменшити курсові ризики і прискорити проведення зовнішньоторговельних операцій для підприємств, що займаються імпортно-експортної діяльністю.

Відповідні зміни затверджені постановою НБУ 4 квітня 2017 року № 30, яка вступило в силу 5 квітня.

Постанова Правління НБУ від 4 квітня 2017 року № 30 «Про внесення змін до постанови Правління Національного банку України від 13 грудня 2016 року № 410»

 

З 1 травня підвищать пенсії та прожитковий мінімум

У 2017 році прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць відповідно до Закону України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» від 21.12.2016 № 1801-VIII встановлено у розмірі з 1 січня 2017 року — 1544 грн, з 1 травня — 1624 грн, з 1 грудня — 1700 грн. Мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня встановлено на рівні 3200 грн, а в погодинному розмірі з 1 січня — 19,34 грн. Тобто загалом у  держбюджеті зафіксовано підвищення прожиткового мінімуму та мінімального розміру пенсій двічі протягом року – від 1 травня 2017 року і від 1 грудня 2017 року.

Прожитковий мінімум для непрацездатних осіб (мінімальна пенсія) від 1 травня становитиме 1312 грн, а від 1 грудня – 1373 грн.

Закон України від 21.12.2016 р. № 1801-VIII «Про Державний бюджет України на 2017 рік»

 

Чи може адвокат бути ФОПом?

Порядок оподаткування фізосіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, врегульовано ст. 178 ПК. З доходів, отриманих самозайнятими особами, сплачується ПДФО.

Для осіб, які здійснюють незалежну професійну діяльність, спрощена система оподаткування не передбачена.

Тому ФОП не може здійснювати адвокатську діяльність, а до доходів, отриманих адвокатом, не можна застосувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності.

При цьому законодавством не передбачено обмежень для адвоката щодо одночасного здійснення підприємницької діяльності, не пов’язаної з адвокатурою, в разі його реєстрації як підприємця.

Таким чином, адвокат не може бути підприємцем у межах адвокатської діяльності. Адвокатська діяльність не є підприємницькою і не може здійснюватися ФОП.

Якщо фізособа зареєстрована як підприємець і при цьому є адвокатом, в контролюючих органах воно відображається як ФОП з ознакою здійснення незалежної професійної діяльності.

Особливості оподаткування адвокатів-ФОП роз’яснені в листі ДФС від 21 березня 2017 року № 3782/К/99-99-13-02-03-14.

Лист ДФС України від 21.03.2017 року № 3782/К/99-99-13-02-03-14

 

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Sorry, the comment form is closed at this time.

Підписатись на наші новини


error: