Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 25.01.2016 пo 31.01.2016 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

Posted by: In: Дайджести новин законодавства і практики 01 Feb 2016 Comments: 0

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 25.01.2016 пo 31.01.2016

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Ліцензуванням господарської діяльності з перевезень займеться Укртрансбезпеки

Кабмін постановою від 30.12.2015 № 1191 вніс зміни до переліку органів ліцензування.

Передбачено, що ліцензування господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів річковим, морським , автомобільним, ж/д транспортом, міжнародних перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснює Укртрансбезпеки.

До цього ліцензування господарської діяльності з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів автомобільним, ж/д транспортом, міжнародних перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснювалося Укртрансінспекцією, а з перевезення пасажирів, небезпечних вантажів та небезпечних відходів річковим, морським транспортом – Укрморрічінспекцією.

Постанова КМУ від 30 грудня 2015 р. № 1191 «Про внесення змін до переліку органів ліцензування»

Прискорено митне оформлення гуманітарки

28 січня набув чинності Закон № 865-VIII про внесення змін до Закону «Про гуманітарну допомогу» щодо недопущення затягування термінів проведення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю гуманітарної допомоги.

Встановлено, що спеціально уповноважені держоргани з питань гуманітарної допомоги зобов’язані:

– в день прийняття рішення про визнання товарів (предметів) гуманітарної допомогою розмістити його на своєму офіційному сайті, що є підставою для його використання органами, які здійснюють державний санітарно-епідеміологічний, ветеринарно-санітарний, фітосанітарний, екологічний та радіологічний контроль товарів (предметів) гуманітарної допомоги;

– в 1-денний строк після прийняття рішення про визнання товарів (предметів ) гуманітарної допомогою направити таке рішення в електронній формі до органів доходів і зборів та інші державні органи в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів. Крім цього, що Кабміном було оновлено порядок визнання товарів і засобів гуманітарною допомогою.

За нерозміщення та/або несвоєчасне розміщення рішення, а також за ненаправлення та/або несвоєчасно спрямовані рішення до органів доходів і зборів та інші держоргани посадові особи спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги несуть відповідальність відповідно до закону.

Закон України від 08.12.2015 р. № 865-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про гуманітарну допомогу» щодо недопущення затягування строків проведення державного санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного та радіологічного контролю гуманітарної допомоги»

Нові правила приватизації держпідприємств попередньо схвалені

Верховна Рада 28 січня ухвалила за основу законопроект № 2319а-д про внесення змін до деяких законів щодо уточнення деяких положень.

Зокрема, пропонується доповнити статтю 2 Закону «Про приватизацію державного майна» нормою щодо здійснення приватизації на основі принципів відкритості та прозорості.

Для посилення захисту національних інтересів у процесі реформування відносин власності пропонується не допускати до процесів приватизації в якості покупців до кінцевого бенефіціарного власника (контролеру) юридичних осіб або пов’язаних з ними осіб, які зареєстровані в державах, які визнані Верховною Радою України державою-агресором або щодо яких застосовані санкції відповідно до законодавства, юридичних осіб, власником будь-якої кількості акцій (часток, паїв) яких є резидент держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором.

Також планується поширити це обмеження на фізичних осіб або пов’язаних з ними осіб, які мають громадянство держави – ​​агресора, або щодо яких застосовано санкції відповідно до законодавства.

Крім цього, пропонується в частині 4 статті 8 Закону доповнити необхідний перелік інформації, що подається покупцем незалежно від розміру пакета акцій, який купується разом із заявою для участі в приватизації:

– інформацією про фінансово-майновий стан – для потенційних покупців-юридичних осіб,

– довідкою органу доходів і зборів про подану декларацію про майновий стан і доходи (податкової декларації) – для потенційних покупців-фізичних осіб.

Зазначена норма не застосовується при пільговому продажу акцій працівникам підприємства, що приватизується.

На потенційних покупців, крім відповідальності за достовірність і повноту поданих даних для участі в приватизації, покладається обов’язок доведення свого права на придбання об’єктів державної власності.

Проект Закону України від 21.12.2015 р. № 2319а-д «Про внесення змін до деяких законів України (щодо уточнення деяких положень)»

Комітет ВР підтримав законопроект про реструктуризацію кредитів юросіб

Комітет ВР з питань фінансової політики і банківської діяльності рекомендує прийняти за основу законопроект № 3 555 «Про фінансової реструктуризації».

У НБУ відзначають, що проект Закону «Про фінансової реструктуризації»:

– вирішить питання значної кількості проблемних кредитів, ризику банкрутств і припинення господарської діяльності підприємств, які мають тимчасові проблеми з ліквідністю, але можуть відновити здорову економічну діяльність;

– банки зменшать кількість проблемних кредитів і зможуть спрямувати кошти на відновлення кредитування і стимулювання економіки;

– компанії підуть від ризику банкрутства і отримають шанс знову стати платоспроможними, а громадяни України завдяки цьому збережуть і отримають нові робочі місця.

Згідно з проектом пропонується створити надійний і ефективний механізм для неформального вирішення проблеми «поганих» боргів між кредиторами та підприємствами.

Процедура фінансової реструктуризації передбачає добровільне, а не обов’язкова участь підприємств, і відбуватиметься на узгоджених всіма сторонами умовах.

Офіційний портал НБУ, рубрика «Новини», підрубрика «Національний банк вітає рішення профільного Комітету ВРУ про підтримку законопроекту «Про фінансову реструктуризацію» від 26.01.2016 р.

Рада підвищила ефективність системи контролю за економічними концентраціями

Верховна Рада 26 січня прийняла Закон про внесення змін до Закону про захист економічної конкуренції щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями.

Встановлюється, що концентрація може бути здійснена лише за умови попереднього отримання дозволу АМКУ чи адміністративної колегії АМКУ у випадках, передбачених частиною другою статті 22 цього Закону та іншими нормативно-правовими актами , якщо:

– сукупна вартість активів або сукупний обсяг реалізації товарів учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік, у тому числі за кордоном, перевищує суму, еквівалентну 30 млн євро (визначену за офіційним валютним курсом, встановленим НБУ, що діяв в останній день фінансового року), при цьому вартість (сукупна вартість) активів або обсяг (сукупний обсяг) реалізації товарів в Україні не менш ніж у двох учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, перевищує суму, еквівалентну 4 млн євро (за офіційним валютним курсом, встановленим НБУ , що діяв в останній день фінансового року) у кожного;

– або сукупна вартість активів або обсяг реалізації товарів в Україні підприємства, за яким придбавається контроль, або суб’єкта, активи, частки (акції, паї) яких набуваються у власність або одержувані в управління та користування , або хоча б одного із засновників створюваного підприємства, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік перевищує суму, еквівалентну 8 млн євро (за офіційним валютним курсом, встановленим НБУ, що діяв в останній день фінансового року), і при цьому обсяг реалізації товарів хоча б одного іншого учасника концентрації, з урахуванням відносин контролю , за останній фінансовий рік , у тому числі за кордоном, перевищує суму, еквівалентну 150 млн євро (за офіційним валютним курсом, встановленим НБУ, що діяв в останній день фінансового року).

Проект Закону України від 25.06.2015 р. № 2168а «Про внесення змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції» (щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями)»

Розірвання трудового договору у разі смерті працівника

Мінсоцполітики в листі від 10.06.2015 № 230/06 / 186-15 повідомило, що у разі смерті працівника припинення трудового договору здійснюється на підставі норм трудового законодавства з урахуванням норм цивільного законодавства.

Підставою для оформлення наказу про припинення трудового договору є копія свідоцтва про смерть, завірена печаткою підприємства або відділу кадрів.

Трудові відносини в такому випадку припиняються з дня смерті працівника.

Відповідно до ст. 129 КЗпП не допускаються відрахування з вихідної допомоги, компенсаційних та інших виплат, на які згідно з законодавством не звертається стягнення.

Лист Міністерства соціальної політики України від 10.06.2015 р. № 230/06/186-15 «Щодо розірвання трудового договору у разі смерті працівника»

Роботодавцю про проходження військової служби працівниками

Міноборони в листі від 20.11.2015 р № 116/2/2/21362 роз’яснило деякі питання щодо надання інформації роботодавцю про проходження військової служби працівниками.

Міністерство повідомило, що законодавством України не передбачено надання інформації про загибель, перебування в полоні, таких, які вважаються зниклими безвісти, військовослужбовців ЗСУ роботодавцю. Винятком є повідомлення рідних і близьких військовослужбовців.

Відповідно до п. 2 ст. 39 Закону України «Про військовий обов’язок і військову службу» повідомлення про призов громадян України на строкову військову службу, призов на військову службу з мобілізації районними військовими комісаріатами роботодавцю надсилається у десятиденний термін. Інших довідок, зокрема інформування роботодавця про звільнення військовослужбовця з військової служби, чинним законодавством України не передбачено.

Після демобілізації та постановки на військовий облік військовозобов’язаних районними військовими комісаріатами у військовому квитку проставляються відповідні відмітки. У разі необхідності військовозобов’язаному надається довідка про проходження військової служби встановленого зразка.

Лист Міністерства оброни України від 20.11.2015 р. № 116/2/2/21362 «Щодо надання роз’яснення (про визначення суб’єкта та порядку надання інформації роботодавцю про проходження військової служби працівниками)»

Обчислення заробітної плати при призначенні пенсії у 2016 році

Пенсійний фонд України роз’яснив: починаючи з 1 січня 2016 року пенсія обчислюється із заробітку за даними системи персоніфікованого обліку за період страхового стажу після 1 липня 2000 року.

Виключенням можуть бути випадки, коли за даними системи персоніфікованого обліку, наявна інформація за період страхового стажу після 1 липня 2000 року менше ніж 5 років. Тоді довідка про заробітну плату за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд до 1 липня 2000 року має надаватись обов’язково.

Порядок визначення заробітної плати (доходу) для обчислення пенсії врегульовано статтею 40 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування».

Офіційний портал Пенсійного фонду України, рубрика «Новини», підрубрика «Схема виплати пенсії січня 2016 року» від 28.12.2016 р.

Як підтвердити витрати на електронний авіаквиток для відрядження працівника?

У листі № 1501/10 / 28-10-06-11 ДФС уточнила, що для підтвердження витрат на придбання електронного авіаквитка для відрядження працівників підприємства потрібні такі документи:

– оригінал розрахункового або платіжного документа, що підтверджує здійснення розрахункової операції у готівковій або безготівковій формі (платіжне доручення, розрахунковий чек, касовий чек, розрахункова квитанція, виписка з карткового рахунка, квитанція до прибуткового касового ордеру);

– роздруківка на папері частини електронного авіаквитка з вказаним маршрутом (маршрут / квитанція);

– оригінали відривної частини посадкових талонів пасажира.

Цей пакет документів передбачений п. 12 розділу II «Порядок відрядження в межах України», п. 11 розділу III «Порядок відрядження за кордон» Інструкції про службові відрядження в межах України та за кордон.

Інструкція є обов’язковою для органів державної влади, підприємств, установ, організацій, які повністю або частково утримуються за рахунок бюджетних коштів. Інші підприємства та організації цей документ можуть використовувати як допоміжний.

Лист Міжрегіонального головного управління ДФС – Центрального офісу з обслуговування великих платників від 21.01.2016 р. № 1501/10/28-10-06-11 «Про надання роз’яснення (щодо закордонного відрядження працівників)»

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

 

 

Sorry, the comment form is closed at this time.

Підписатись на наші новини

error: