Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 16.05.2016 пo 22.05.2016 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 23 May 2016

Дайджест нoвин закoнoдавства і практики

за періoд з 16.05.2016 пo 22.05.2016

РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

 

Процедуру отримання дозволів АМКУ на концентрацію спрощено

18 травня набув чинності Закон від 26.01.2016 № 935-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції» щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями», метою якого є зниження регуляторного тиску на бізнес в частині узгодження угод злиття/поглинання з АМКУ.

Законом спрощена процедура отримання дозволу АМКУ на угоди з потенційно мінімальним впливом на конкуренцію в Україні, введена система попередніх консультацій з АМКУ (за зверненням заявника) щодо необхідної для подачі заяви інформації і документів.

Встановлено, що Антимонопольний комітет чи адміністративна колегія АМКУ розглядає заяву за спрощеною процедурою протягом 25 днів з дня надходження в разі, якщо:

– тільки 1 учасник концентрації здійснює діяльність на території України, або

– сукупна частка учасників концентрації на одному і тому ж товарному ринку не перевищує 15%, або

– частки або сукупні частки учасників концентрації не перевищують 20% на товарних ринках, на яких реалізується продукція (товари, роботи, послуги), без придбання або реалізації якої госпдіяльність будь-якого іншого учасника концентрації неможлива.

Відповідно до Закону, концентрація може бути здійснена лише за умови попереднього отримання дозволу Антимонопольного комітету чи адміністративної колегії АМКУ, якщо:

– сукупна вартість активів або сукупний обсяг реалізації товарів учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік, у тому числі за кордоном, перевищує суму, еквівалентну 30 мільйонам євро (за офіційним валютним курсом НБУ, що діяв в останній день фінансового року), при цьому вартість (сукупна вартість) активів або обсяг (сукупний обсяг) реалізації товарів в Україні не менше ніж у двох учасників концентрації, з урахуванням відносин контролю, перевищує суму, еквівалентну 4 мільйонам євро у кожного; або

– сукупна вартість активів або сукупний обсяг реалізації товарів в Україні підприємства, за яким придбавається контроль, або суб’єкта, активи, частки (акції, паї) якого купуються у власність або отримані в управління та користування, або хоча б одного із засновників створюваного підприємства, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік перевищує суму, еквівалентну 8 млн євро, і при цьому обсяг реалізації товарів хоча б одного іншого учасника концентрації, з урахуванням відносин контролю, за останній фінансовий рік, у тому числі за кордоном, перевищує суму, еквівалентну 150 мільйонам євро.

У разі ненадання заявниками відомостей про кінцевих бенефіціарів власників (контролерів) суб’єктів господарювання – учасників концентрації АМКУ приймає рішення про відмову в розгляді заяви про надання дозволу на концентрацію, узгоджені дії суб’єктів господарювання.

Також в Законі йдеться, що в разі встановлення підстав для заборони узгоджених дій, концентрації, органи АМКУ повідомляють їх учасникам про зміст таких підстав і встановлюють 30-денний термін для надання учасниками пропозицій щодо зобов’язань, які готові взяти на себе учасники для усунення негативного впливу узгоджених дій, концентрації на конкуренцію, і які дозволяють АМКУ прийняти рішення про надання дозволу на узгоджені дії, концентрацію. Цей термін може бути продовжений за клопотанням учасника.

Зобов’язання, взяті на себе учасниками, повинні бути пропорційними обгрунтованим загрозам негативного впливу на конкуренцію, заявлених узгоджених дій, концентрації, а вимоги щодо забезпечення контролю за виконанням учасниками цих зобов’язань не повинні бути надмірними.

Крім того, підвищено плату для розгляду заяв органами АМКУ.

Закон України від 26.01.2016 року № 935-VIII «Про внесення змін до Закону України «Про захист економічної конкуренції» щодо підвищення ефективності системи контролю за економічними концентраціями»

Змінено форми заяв в сфері державної реєстрації бізнесу

Мін’юст наказом від 6 травня 2016 року № 1327/5 вніс зміни в форми заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Також затверджено форми заяв:

– Про державну реєстрацію припинення відокремленого підрозділу юридичної особи;

– Про державну реєстрацію змін до відомостей про відокремлений підрозділ юридичної особи, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Наказ вступить в силу через 10 днів після офіційного опублікування.

Наказ Міністерства юстиції України від 06.05.2016 року № 1327/5 «Про затвердження Змін до форм заяв у сфері державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань»

Україна – учасниця Угоди СОТ про держзакупівлі

18 травня завершилася офіційна процедура приєднання України до Угоди СОТ про державні закупівлі (GPA).

Відтепер українські компанії отримали право брати участь у держзакупівлях 45 країн-учасниць угоди GPA, серед яких країни ЄС, Японія, США, Корея, Тайвань, Сінгапур, Гонконг, Канада.

Загальний обсяг ринку держзакупівель СОТ оцінюється в 1,7 трильйона доларів щорічно, що більш ніж в 30 разів перевищує обсяг українського експорту в 2014 році.

Угода GPA поширює на сферу державних закупівель головний принцип СОТ – рівний доступ до ринків. Іноземці отримують повний доступ до українських державними тендерами так само, як українці – до зарубіжних. Але, якщо іноземні компанії вже давно де-факто могли брати участь в державних закупівлях в Україні, то українські компанії лише відкривають для себе глобальний ринок держзакупівель.

Нагадаємо, в листопаді 2015 року делегації 45 країн-учасниць GPA одноголосно підтримали рішення про приєднання України до Угоди, а в березні 2016 року Верховна Рада ратифікувала це рішення.

Офіційний портал Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, рубрика «Новини», підрубрика «Україна офіційно приєдналася до Угоди СОТ про державні закупівлі (GPA)» від 18.05.2016 року

Зміна даних про ФОП через iGov

На порталі iGov запустили нову послугу – тепер зміни реєстраційних даних можна робити повністю через Інтернет, повідомив менеджер проектів iGov Дмитро Дубілет

Поки що послуга доступна тільки для фізосіб-підприємців, для юросіб така можливість з’явиться найближчим часом.

Послуга доступна для всієї України (без пілотних регіонів).

Щоб скористатися цією послугою, потрібно заповнити форму заяви та скористатися ЕЦП. Після аналізу наданої інформації держслужбовець може направити лист для оплати послуги (в разі зміни ПІБ і адреси реєстрації). Інші відомості можна змінити безкоштовно. Після успішної оплати починається обробка заявки. ФОП отримає відповідь про внесення змін на адресу електронної пошти, вказану при реєстрації заяви.

«Єдине вікно» на митниці

Міністерство фінансів розробило концепцію створення і функціонування автоматизованої системи «Єдине вікно» – електронної системи обміну даними, яка сприятиме спрощенню митних процедур та усуне можливості для корупційних проявів на митниці.

Проект буде введений на митницях України з 1 серпня 2016 року.

Система передбачає створення єдиної електронної бази даних, яка дозволяє різним службам контролю та митного пунктам в автоматичному режимі обмінюватися інформацією про вантаж, який проходить через кордон України.

Зокрема, передбачається здійснення всіх видів контролю (митного, санітарно-епідеміологічного, ветеринарно-санітарного, фітосанітарного, екологічного, радіологічного та інших видів контролю) за допомогою електронного обміну даними. Таким чином, замість печаток і штампів державних органів на паперових документах будуть проставлятися електронні позначки в загальній базі даних.

Створення «Єдиного вікна» дозволить значно спростити митні процедури і скоротить час на їх проведення, мінімізує людський фактор при прийнятті рішень митниками та контролюючими органами, що дозволить значно знизити корупційні ризики.

Урядовий портал, рубрика «Новини», пібрубрика «Міністерство фінансів запроваджує систему “Єдиного вікна” на митниці» від 18.05.2016 року

Консультації щодо експорту в ЄС для аграріїв

При Мінагрополітики відкрився Центр з консультування бізнесу з експорту агропродукції в країни ЄС, який буде консультувати українських аграріїв про правила і можливості роботи на європейських ринках.

Аграрії зможуть в одному місці отримати всю базову інформацію з питань експорту.

Найбільше від відкриття Центру виграють малі і середні сільгоспвиробники, які на відміну від великих компаній не мають власних юридичних служб і відділів, що займаються розвитком міжнародних ринків.

«Ми хочемо, щоб фермер витрачав час на виробництво першокласної продукції, а не на пошук і перевірку інформації про експортні можливості. У Центрі він отримає професійну консультацію про умови виходу на ринки ЄС і закріплення на них, перспективних ніш, чинні квоти, преференцій і т.д. », – зазначив Міністр.

Донорську підтримку для реалізації цього проекту надав уряд Німеччини.

Урядовий портал, рубрика «Новини», підрубрика «При Мінагрополітики відкрився центр з консультування бізнесу щодо експорту агропродукції до країн ЄС» від 18.05.2016 року

Розширено перелік осіб, яких приймають на роботу без випробування

Верховна Рада 17 травня ухвалила Закон про внесення змін до Кодексу законів про працю щодо випробування при прийнятті на роботу.

Законом розширюється перелік осіб, для яких не встановлюється випробування при прийомі на роботу. До переліку включено:

– обрані на посаду;

– переможці конкурсного відбору на заміщення вакантної посади;

– особи, які пройшли стажування під час прийняття на роботу з відривом від основної роботи;

– вагітні жінки;

– одинокі матері, які мають дитину у віці до 14 або дитини-інваліда;

– особи, з якими укладається строковий трудовий договір на строк до 12 місяців;

– особи на тимчасові і сезонні роботи;

– внутрішньо переміщені особи.

Також передбачено:

– не включати в термін випробування дні, коли працівник фактично не працював, незалежно від причин;

– обов’язково письмово попереджати працівника про те, що трудовий договір з ним буде розірваний у зв’язку з тим, що він не витримав випробування без виплати вихідної допомоги;

– віднести до підстав звільнення за ініціативою роботодавця звільнення працівника у зв’язку з незадовільним результатом випробування.

Проект Закону України від 26.12.2014 року № 1639 «Про внесення змін до Кодексу законів про працю України щодо випробування при прийнятті на роботу»

Листки непрацездатності старого зразка не можуть бути підставою для призначення допомоги

Київське міське відділення ФСС від ТВП нагадало, що листом Міністерства охорони здоров’я від 04.05.2011 р. № 3.07-19/126 було рекомендовано не використовувати бланки листків непрацездатності старого зразка і зазначено, що чинним є листок непрацездатності, затверджений наказом МОЗ, Мінпраці, ФСС з ТВП і ФСС від НВ “Про затвердження зразка, технічного опису листка непрацездатності” від 03.11.2004 р. № 532/274/136-ос/1406.

Таким чином, використання лікувальними закладами бланків листків непрацездатності старого зразка і, як наслідок, вказування їх реквізитів страхувальниками в заявах-розрахунках призводять до порушення низки нормативно-правових документів.

Довідки про тимчасову непрацездатність видають лише ті лікувально-профілактичні установи, в яких повністю використані бланки листків непрацездатності і тільки на період до їх виготовлення (ця норма діє тільки на період відсутності в лікувально-профілактичному закладі листка непрацездатності, про що йдеться в листі Фонду від 28.07.2006 р. № 01-16-1634).

З огляду на викладене, листки непрацездатності, які не відповідають Наказу № 532, і довідки, що підтверджують тимчасову непрацездатність, не можуть бути підставою для призначення допомоги з тимчасової непрацездатності та підлягають заміні на листки непрацездатності нового зразка (лист Фонду від 05.11.2014 р. № 2.4-17 -2926).

Офіційний портал Київського міського відділення ФСС з ТВП, рубрика «Листки непрацездатності старого зразка не можуть бути підставою для призначення допомоги»

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, юрист кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Підписатись на наші новини


error: