Дайджест нoвин закoнoдавства і практики за періoд з 02.11.2015 пo 08.11.2015 РУБРИКА “ПІДПРИЄМНИЦТВO І ПРАВO”

In: Дайджести новин законодавства і практики 26 Nov 2015

Заборона перевезення вантажів вагою понад 40 т

Кабінет Міністрів України постановою від 21 жовтня № 869 заборонив рух транспортних засобів фактичною масою більше 40 т, або більше 11 т на вісь (для контейнеровозів – понад 46 т) на автомобільних дорогах загального користування при перевезенні подільних вантажів.

Також КМУ введено обмеження на рух автомобільними дорогами загального користування місцевого значення для вантажівок фактичною масою більше 24 т (або більше 7 т на вісь).

Постанова Кабінету Міністрів України від 21.10.2015 року № 869 «Про внесення змін до пункту 22.5 Правил дорожнього руху»

 

 

Державна аудиторська служба замість фінінспекції

Постановою КМУ від 28 жовтня 2015 року № 868 вирішено утворити Державну аудиторську службу як центральний орган виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів через Міністра фінансів. При цьому, даний орган буде утворено через реорганізацію Державної фінансової інспекції шляхом перетворення.

Постанова Кабінету Міністрів України від 28 жовтня 2015 р. № 868 «Про утворення Державної аудиторської служби України»

 

Спрощено процедури оформлення товарів для українських експортерів

Закон про ратифікацію Протоколу про внесення змін до Марракеської угоди про створення Світової організації торгівлі був прийнятий Верховною Радою 4 листопада. Ним передбачено істотне спрощення експортно-імпортних процедур для українських експортерів.

Як зазначають у Міністерстві економічного розвитку і торгівлі реалізація положень даного Закону знизить на 15% витрати бізнесу, пов’язані з міжнародною торгівлею.

Також один з пунктів Угоди про СОТ вводить застосування процедур «єдиного вікна» і прискореного відправлення товарів на всіх пунктах пропуску в межах країни. Відповідні формальності та сама процедура оформлення товарів державними органами також стануть значно простішими.

Таким чином, очікується зростання обсягів українського експорту та створення більш сприятливих умов для ведення бізнесу в Україні, підвищення місця України в рейтингу Doing Business.

Проект Закону України від 20 жовтня 2015 року  № 0069 «Про ратифікацію Протоколу про внесення змін до Марракеської угоди про заснування Світової організації торгівлі»

 

Діє перелік маршрутів перевезення небезпечних вантажів без узгодження

3 листопада набув чинності спільний наказ МВС та Мінінфраструктури від 24 вересня 2015 року № 1164/383, яким затверджено перелік маршрутів міжнародного дорожнього перевезення небезпечних вантажів, рух за якими здійснюється без узгодження з відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху.

В перелік включені наступні маршрути:

  1. МПП “Краковець” – Львів – Рівне – Житомир – Київ
  2. МПП “Чоп” – Стрий – Львів
  3. МПП “Ужгород” – Мукачеве
  4. МПП “Нові Яриловичі” – Чернігів – Кіпті – Київ – Любашівка – МПП “Платонове”
  5. Любашівка – МПП “Одеса”
  6. Кіпті – МПП “Бачівськ”
  7. МПП “Рені” – Ізмаїл – Одеса – Херсон – Дебальцеве – МПП “Ізварине”
  8. Київ – Полтава – Харків – Дебальцеве – МПП “Ізварине”
  9. МПП “Ягодин” – Ковель – Луцьк – Тернопіль – Хмельницький – Вінниця – Умань – МПП “Одеса”
  10. Тернопіль – Чернівці – МПП “Порубне”
  11. Чернівці – МПП “Мамалига”
  12. МПП “Доманове” – Ковель
  13. МПП “Гоптівка” – Харків
  14. Одеса – МПП “Іллічівськ”
  15. МПП “Рені” – Ізмаїл – Одеса – Херсон – Мелітополь – Бердянськ – Маріуполь – МПП “Новоазовськ”
  16. Одеса – Миколаїв – Херсон – Джанкой – Керч – МПП “Крим”
  17. МПП “Одеса” – Київ – Чернігів – МПП “Нові Яриловичі”
  18. МПП “Іллічівськ” – Київ – Чернігів – МПП “Нові Яриловичі”

Перелік затверджено з метою виконання Плану заходів щодо дерегуляції господарської діяльності.

Наказ Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства інфраструктури України від 24 вересня 2015 року № 1164/383 «Про затвердження Переліку маршрутів міжнародного дорожнього перевезення небезпечних вантажів, рух за якими здійснюється без погодження з відповідними підрозділами Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечують безпеку дорожнього руху»

 

Не можна одночасно стягнути штраф і пеню

Верховний Суд України на засіданні Судової палати у цивільних справах 21 жовтня 2015 розглянув справу № 6-2003цс15. При розгляді справи Суд сформулював таку правову позицію: цивільно-правова відповідальність – це покладання на правопорушника заснованих на законі невигідних правових наслідків, які полягають у позбавленні його певних прав або в заміні невиконаного обов’язку нової, або у приєднанні до невиконаного обов’язку нової додаткової.

Покладання на боржника нових додаткових обов’язків як міри цивільно-правової відповідальності має місце, зокрема, у разі стягнення неустойки (пені, штрафу).

Відповідно до ст. 549 ЦК неустойкою (штрафом, пенею) є грошова сума або інше майно, які боржник повинен передати кредиторові у разі порушення боржником зобов’язання. Штрафом є ​​неустойка, щообчислюється у відсотках від суми невиконаного або неналежно виконаного зобов’язання (ч. 2 ст. 549 ЦК). Пенею є неустойка, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов’язання за кожен день прострочення виконання (ч. 3 ст. 549 ЦК).

Відповідно до ст. 61 Конституції ніхто не може бути двічі притягнений до юридичної відповідальності одного виду за одне й те саме правопорушення.

Враховуючи вищевикладене та відповідно до ст. 549 ЦК штраф і пеня є одним видом цивільно-правової відповідальності, тому їх одночасне застосування за одне і те ж порушення – термінів виконання грошових зобов’язань за кредитним договором свідчить про недотримання положень, закріплених у ст. 61 Конституції про заборону подвійний цивільно-правової відповідальності за одне й те саме порушення.

Правова позиція Верховного Суду України, викладена у справі 6-2003цс15 від 21.10.2015 р. (щодо заборони подвійної цивільно-правової відповідальності за одне і те саме порушення)

 

Підбірку підгoтувала: 

Віктoрія Пoлянська, пoмічник юриста кoмпанії «Західна кoнсалтингoва група»

Підписатись на наші новини


error: